• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • DanKat
    Heloise skrev 2009-04-18 13:38:32 följande:
    Ah jag önskar vi hade Tysklandsresan avklarad suck.Jag tycker verkligen att mina lärare kunde ta hänsyn till att jag har en hel del annat att göra förnärvarande än att hålla på med gruppuppgifter, tentor och datauppgifter; ingen respekt alls Vi träffade prästen i förrgår och hade vigselsamtal och gick igenom hela ceremonin, fick öva på att hålla ringen och knäböja( lååångt ner) och provgå altargången (jätte trångt )
    Hehe, självklart borde dom visa mer hänsyn när man har såna här viktiga saker att planera. Tycker bröllopsplanering i sig borde ge rätt till csn-bidrag så mycket jobb som det innebär
    Oj, ska man hålla ringen på nåt särskilt sätt eller?

Nu börjar det snart dra ihop sig till vårt osa-datum, bara två veckor kvar nu!! Så skönt det ska bli när man vet exakt hur många man ska beräkna allt till, håller bl.a. på med att pyssla med servettringar och då måste man ju veta hur många som ska vara med. Plus att det ska bli skönt att kunna beräkna mer exakt vad maten kommer gå på. Hur länge har ni andra kvar till era osa-datum?
  • Kajsalisan

Åhh, vad smart att ha osadatumet tidigt. Vi har 3 juni.. och ja, önskade att alla hade svarat NU! Men annars är läget under kontroll. Förutom att min brudklänning som skulle kommit igår inte kom. Så nu blir det akutbeställa en ny!! Men Men hakuna matata..

• DanKat

Vi var helt enkelt tvungna att ha ett så tidigt osa-datum eftersom vi måste meddela i maj vilken lokal vi ska ha (har prel.bokat en större lokal som reserv om vi inte skulle rymmas i den vi helst vill ha). Men det är väldigt skönt att ha det att skylla på, hade nog varit superotålig om vi hade haft ett senare datum

• Plummis83

Vi har satt OSA 18 maj! Vi handlade rätt mkt dricka så det kommer säkert bli en hel del över sen!!

• Heloise

Får jag fråga hur mkt ni köpte och hur många gäster ni har, jag har skrivit en lista och den är väl tilltagen men skulle vara kul att se om jag är rätt ute eller inte

Plummis83 skrev 2009-04-18 15:58:06 följande:
    Vi har satt OSA 18 maj! Vi handlade rätt mkt dricka så det kommer säkert bli en hel del över sen!!
  • Plummis83

Vi räknar på 75 vuxna och köpte sammanlagt 82 flaskor vin, 6 bib, 9 flak öl (min m2b är lite smått galen), 4 flak cider, 6 flaskor whisky (var extra pris) 17 flaskor sprit/likör/konjak.

Nu är inte allt till bröllopet! Vi räknar med att det kommer bli över utav det som är till bröllopet vilket är: alla flaskor vin, 4 bib (som vi ska ha i baren), 6 flak öl (som sagt, min m2b är smått galen), 3 flak cider, 5 flaskor whisky (min m2b igång igen) och alla flaskor med spriten/likör/konjak men så räknar vi oxå väldigt mkt överdrivet!!

• AKraft

...vi ska gifta oss den 18 juli, runt 65 vuxna räknar vi med. Men vi valde att ha middagen och festen på ett ställe där dom ordnar allt. Ganska skönt kan jag tycka nu när jag läser vilka uträkningar man måste göra av alkoholdryckerna och så vidare:)Dock blev det ju inte så fördelaktigt för plånboken...men, men...
    Nu såhär tre månader före bröllopet är det ju så mycket som måste vara klart och bokat...uuuu, vi har inte skickat in hindersprövningen. det kanske är dags. Någon som vet hur lång tid sådant brukar ta för att gå igenom? Vore ju tråkigt om behandlingstiden är längre än man tror och så kan man inte gifta sig för det.
    Är det någon av er som har teman på era bröllop?
    Sommar, sommar....det är ju härligt bara i sig:)

• DanKat

AKraft: Hindersprövningen brukar komma tillbaka på typ en vecka, så det är ingen panik Men det är lika bra att göra det redan nu ändå, så slipper ni tänka på det sen. Vi skickade in vår häromveckan.

• Heloise

Plummis83/ Då är vi inte så tokigt ute eftersom vi oxå tagit i haha.

Vi räknar iofs på 55 gäster men vi har tänkt.
    12 BIB rött vin( finns fina karaffer där vi ska vara)
    8 BIB vitt vin
    10 flak öl
    Nått flak cider
    3 l Rom
    3 l whiskey
    6 l vodka
    2 l Likör
    1 l cognac

Ölen och vinet är väl tilltaget, men kan ju lika gärna passa på när vi är där( bor ju i Gävle så vi åker inte direkt ofta )

M2b får åka med sin morbror som ska hämta hem en bil.

• bongen80

Har skickat vår godkända hindersprövning till prästen idag o fått nr till både honom o kantorn, så vi kan ringa med alla våra 4 miljoner frågor. Får bra med pengar tillbaka på skatten i juni så nu har jag bestämt att vi inte ska baka tårta själva utan beställa dom. 1 moment mindre att fundera på. Min kinaklänning kommer förhoppningsvis i slutet på veckan. Jippi! Hoppas den passar nu då. Sambon har hämtat smokingen han ska ha o jag har äntligen fått tag på frisör till mig o tärnorna.

• Fjällbruttan

Hmm.. känner att jag måste ta tag i detta med spriten
    Alltså hur mycket vi ska beställa sen... vi har OSA 1 juni, men jag tänkte räkna på alla och sen dra bort...

vi åker till Sthlm i maj,(pappa fyller pensionär då) så då ska jag klippa mig hos en skitduktig frisör och skulle få köpa med mig färg hem så vi kan lägga i just innnan bröllopet!
    Så bra service!
    Sen ska jag till Gamla Stan och på Gustav Mellbins och köpa underkläder Har ringt och kollat och de har min strl inne, jämt!! Phu..

Vi får gifta oss, hinderprövningen blev godkänd
    Och bara jag har barnvakt en dag ska jag börja med flickornas tärnklänningar, och min klänning har börjat sin resa från USA och hit

• bongen80

Whoohooo har fått min kinaklänning nu. Jättefin är den. Supernervöst att vänta, men det var det värt. Den finns i galleriet förresten....

Svar på tråden Juli brudar sökes