• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Kajsalisan

Är lite frustrerad och irriterad på mej själv för jag beställde inbjudningarna i min m2bs namn. Avin har kommit och han är bortrest fram till Lördag! Vill ha dom nu! Kan ju i och försig uppdatera alla adresser innan dess

• Sommarpar

Nu går det undan, inte långt kvar..
    vi skickade inbjudningarna i förra veckan och har redan fått flera svar, tjohoo!!
    idag beställde vi vigselring, kommer bli kanonfin, ska se om jag kan hitta ngn liknande och lägga upp i galleriet. Min blivande var oxå och beställde sina kläder. Vi ska inte se varann förrän vigseln, ska bli sååå kul att se vad han valde, helt säker på att han kommer vara såå snygg!!!

• Irland

Oj, va ni har organiserat redan. Vi gifter oss den 31 Juli och vi har verkligen ingenting klart!
    Det blir Blomstermåla i Särö eller Arken på hisingen, Göteborg men vi har inte fastställt vilket det blir än eftersom vi inte fått alla priser än...suck...

Och så insåg jag i helgen efter varit ute och provat brudklänninar att det är brottom nu med att hitta den rätta, så jag känner mig jättestressad nu!!

• Sommarpar

Irland: Åh vad härligt med Blomstermåla, vi var där och kollade i somras, helt underbart, tyvärr passade det inte vår budget men det e kanonfint med havet precis utanför...sikket sommarbröllop! Tycker inte du ska vara stressad över att hitta klänningen, visst är det skönt när man gjort det men tänk på att nu börjar det reas lite varstans amtidigt som mycket nytt kommer in..
    bor ni i Kungsbacka?

• Irland

Ja visst är det vackert i Särö!!
    Jag bor i Irland, Dublin med min Irlänska festman ; ). Så det hade ju vart extra roligt med Blomstermåla eftersom det är många som kommer över från Irland och är första gången i sverige.
    Men det är ju lite jobbigare att organisera när man inte ens är i landet.

Har du hittat din klänning Sommarpar? Vi måste också börja kolla på vigselringar nu men väldigt dyrt på irland. Kollade ni runt mycket innan ni köpte era ringar?

• Joji

Minns inte om jag skrivit här innan? Vi gifter oss i alla fall den 4 Juli! Ska vara på Onsala Herrgård i Onsala.

Jag har varit Toastmaster på ett bröllop på Blomstermåla, väldigt fint är det där! Brudskål på bryggan etc.

Vi ska skicka ut våra inbjudningar på torsdag, så är de framme på fredag. Har hjärtfrimärkerna från förra året... Vi meckar och fixar med hemsidan så att den ska vara så klar som möjligt innan!

• Sommarpar

Min klänning har hängt hemma sen maj förra året, hittade den i den första bröllopstidningen jag köpte och fastnade direkt. hittade den nästan 1år senare på internet och nu har jag haft den hemma i snart 1år. Lång väntan för att få ha på sig en klänning i en dag...(den i galleriet)
    vi har kollat i varenda butik i Göteborg, flera gånger om. till slut blev vi tipsade om ett stalle av en kompis och gick dit. Där fattade dom vinkeln med en gång och visste precis hur jag ville ha den. men vi började kolla lite smått i somras. Den ringen vi köpte idag blir lite "specialgjord" efter min förlovningsring så att det ska se ut att dom e köpta tillsammans så det ska bli kul i maj när jag äntligen får se den...

ska du köpa klänning/ring på irland?

• Kajsalisan

Vart var ni då? Jag och min tärna skall kolla på klänning på lördag i göteborg.

Sommarpar skrev 2009-02-10 23:13:22 följande:
    Min klänning har hängt hemma sen maj förra året, hittade den i den första bröllopstidningen jag köpte och fastnade direkt. hittade den nästan 1år senare på internet och nu har jag haft den hemma i snart 1år. Lång väntan för att få ha på sig en klänning i en dag...(den i galleriet)vi har kollat i varenda butik i Göteborg, flera gånger om. till slut blev vi tipsade om ett stalle av en kompis och gick dit. Där fattade dom vinkeln med en gång och visste precis hur jag ville ha den. men vi började kolla lite smått i somras. Den ringen vi köpte idag blir lite "specialgjord" efter min förlovningsring så att det ska se ut att dom e köpta tillsammans så det ska bli kul i maj när jag äntligen får se den...ska du köpa klänning/ring på irland?
  • Irland

Joji: Jaha, 4 Juli, hur långt har du kommit i din planering då?

Jag har ju en speciell föreställning av hur jag vill att min klänning ska se ut och det hjälper ju inte att jag hittade en klänning som passar precis men är aldeles för dyr!! Men jag vill ialla fall f6rsöka hitta en klänning i samma stil - www.marygrant.com

Vad heter stället ni köpte ringarna på om man får lov att fråga? Min fästman köpte min fötlovningsring i New York,diamanter är mycket billigare i USA än vad de är här så vi funderar om man ska våga sig på att köpa ringar online från nån amerikansk site...

• Sommarpar

Kajsalisan: den klänningen finns tydligen bara att få tag på i stockholm som beställer den på flera månader. jag hade turen att hitta den på tradera och fick den uppsydd efter mina mått.
    kan verkligen rekomendera detta, blev kanonnöjd!!

Irland: vi köpte ringen på Nordstans Guld i femmanhuset i Göteborg

Svar på tråden Juli brudar sökes