• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • DanKat
    Jen75 skrev 2009-03-02 20:29:05 följande:
    Oj vad skönt att ha festprogrammet klart! Jag har påbörjat de men tycker de är ursvårt. Har ni några tips ni vill dela med er?
    Vi har bett min fästmans föräldrar att ta hand om festhäftet Vi fixar utsidan (så det matchar övriga trycksaker), men det är jätteskönt att slippa tänka på vad som ska finnas i! (ska förresten göra en kort presentation av varje gäst, men allt annat tar blivande svärföräldrarna som sagt hand om).

Har fått starka rekommendationer från vänner som gift sig att delegera så mycket som möjligt (och att LITA på de man delegerat till så man kan släppa det helt!), så slipper man panikstressa själv för att man har för mycket! Det kommer nog bli tillräckligt för oss att göra ändå
  • Princess4aDay

Här kommer en 11/7-brud.
    Hade klänning, tillbehör, kyrka, lokal och idéer (såsom upplägg för mottagning mat mm) klart. Bara att skriva ut inbjudingskorten, men så var det bröllopsmässa i helgen som va. Och då vart de andra bullar... HJÄLP!
    Hur/ vad ska ni göra med mottagning osv?

• johanna anders

Är det bara jag som inte har skickat inbjdningarna än?? 11e gifter vi oss men jag tror och hoppas att de dyker upp i brevlådan idag!!

Fick mina superfina glittrande diamant konfetti i brevlådan igår!! Ska ha det utspritt över borden som dekoration. Tjoho! Sambon bara ruskade på huvudet åt min iver då jag rev upp paketet och dansandes började strö diamanter över köksbordet =D

Några tips på hur festhäftet kan se ut? Stående. Jag tycker det är så svårt...

Vad tycker ni, räcker det att skriva gärstens namn på festhäfterna så slipper man göra placeringskort??

• Sesamy

johanna anders skrev 2009-03-03 08:24:32 följande:

Är det bara jag som inte har skickat inbjdningarna än?? 11e gifter vi oss men jag tror och hoppas att de dyker upp i brevlådan idag!! Fick mina superfina glittrande diamant konfetti i brevlådan igår!! Ska ha det utspritt över borden som dekoration. Tjoho! Sambon bara ruskade på huvudet åt min iver då jag rev upp paketet och dansandes började strö diamanter över köksbordet =DNågra tips på hur festhäftet kan se ut? Stående. Jag tycker det är så svårt...Vad tycker ni, räcker det att skriva gärstens namn på festhäfterna så slipper man göra placeringskort??
    Vi är två allafall! Vi ska oxå gifta oss elfte och har inte skickat inbjudningar än! Men de vänner som är viktigast att de kan komma har fått förvarningar om datumet och saker brukar sprida sig i släkten ändå! =P
    Bra tanke det där med festhäften/placeringskort! Ska jag överväga om vi ska satsa på! =)
  • Plummis83

Vi kommer troligtvis skriva gästens namn på festhäftet!!

johanna anders skrev 2009-03-03 08:24:32 följande:

Är det bara jag som inte har skickat inbjdningarna än?? 11e gifter vi oss men jag tror och hoppas att de dyker upp i brevlådan idag!! Fick mina superfina glittrande diamant konfetti i brevlådan igår!! Ska ha det utspritt över borden som dekoration. Tjoho! Sambon bara ruskade på huvudet åt min iver då jag rev upp paketet och dansandes började strö diamanter över köksbordet =DNågra tips på hur festhäftet kan se ut? Stående. Jag tycker det är så svårt...Vad tycker ni, räcker det att skriva gärstens namn på festhäfterna så slipper man göra placeringskort??
  • Feline Felinae

Oh, så långt alla har hunnit!

Vi gifter oss 24/7 och har i princip bara bokat kyrkan, än så länge. Tyvärr utan präst så det är vad jag håller på och letar efter med ljus och lykta. Inte det lättaste i semestertider, tydligen.

Inbjudningskort vågar jag inte skicka ut innan vi har präst.

• Kajsalisan

Jag har snott hejvilt när det gäller idéer, finns himla bra trådar här för just festhäften, ordningsregler, osv.. Sen har jag tagit med väldigt kortfattat hur vi träffades, för det e så knäppt att det va tvunget att stå med. Är bara presentationen kvar. Men beror ju på hur ambitiös man vill vara, och hur många sidor man vill ha, Vi har inte så mycket sånger och så..

Jen75 skrev 2009-03-02 20:29:05 följande:
    Oj vad skönt att ha festprogrammet klart! Jag har påbörjat de men tycker de är ursvårt. Har ni några tips ni vill dela med er?
  • DanKat

Feline Felinae skrev 2009-03-04 02:44:14 följande:

Oh, så långt alla har hunnit!Vi gifter oss 24/7 och har i princip bara bokat kyrkan, än så länge. Tyvärr utan präst så det är vad jag håller på och letar efter med ljus och lykta. Inte det lättaste i semestertider, tydligen.Inbjudningskort vågar jag inte skicka ut innan vi har präst.
    Det fixar väl kyrkan om det nu inte är någon speciell präst ni vill ha?
  • Feline Felinae
    DanKat skrev 2009-03-04 20:44:51 följande:
    Det fixar väl kyrkan om det nu inte är någon speciell präst ni vill ha?
    Tanken är att vi gifter oss i Seglora kyrka på Skansen och de har inga egna präster där. Dessutom tillhör de tydligen inte Svenska kyrkan utan är en egen stiftelse så vår hemförsamling måste inte (och vill inte) hjälpa till. Det får bli att man ringer runt till ett antal präster och frågar om de har lust att viga oss. Inte det roligaste planeringssteget, kanske, men det löser sig nog. Annars får vi väl tänka om och byta dag eller till en 'vanlig' kyrka.
  • Heloise

Hmm jag undrar om ni inte har rätt till en präst om ni är med i svenska kyrkan. Vi ska gifta oss i en kyrka som oxå drivs av en stiftelse och vår präst är nära vän till min svärmor så det slapp vi jaga runt efter, men jag trodde att det skulle bli problem med en kantor men när vi ringde till vår hemförsamlling så sa kantorn att självklart har vi rätt till det och en av dem kommer att spela i kyrkan trots att det inte är vår hemförsamling. Fast det kan nog vara så att "vår" kyrka tillhör svenska kyrkan ändå. Fråga prästerna här hur det är, för de som har kyrkan här sa att prästerna ofta strulade och inte ville viga i deras kyrka men att man har "rätt" till en präst från sin hemförsamling. Sen vet inte jag om hon var ute och sneseglade eller inte. Men fråga prästerna här i fråga prästen tråden.

Feline Felinae skrev 2009-03-05 04:21:36 följande:

Tanken är att vi gifter oss i Seglora kyrka på Skansen och de har inga egna präster där. Dessutom tillhör de tydligen inte Svenska kyrkan utan är en egen stiftelse så vår hemförsamling måste inte (och vill inte) hjälpa till. Det får bli att man ringer runt till ett antal präster och frågar om de har lust att viga oss. Inte det roligaste planeringssteget, kanske, men det löser sig nog. Annars får vi väl tänka om och byta dag eller till en 'vanlig' kyrka.
Svar på tråden Juli brudar sökes