• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Fjällbruttan

Åhh... här har vi lyckats få ut inbjudningskorten och redan fått en del JA
    Bestämt oss för vilken musik vi ska ha på vigseln så nu ska jag kontakta vår musiker så han får veta det i tid ( är ju inte så länge till den 4 juli)

Hoppas att jag också får gifta mig, väntar spänt på hindersprövningen! Även jag byter efternamn,eller rättare sagt M2b´s efternamn blir mitt mellannamn. Jag har ju två döttrar sen förut som har mitt och sin pappa´s efternamn så jag vill att vi ska ha nåt gemensamt efternamn.

Måste bara skrämma mig själv lite mer så jag kommer i klänningne när den kommer i maj....

Kram på er!

• ISG

Hej allihop..Vi gifter oss den 18 juli.....och vi skickade in hindersprövningen förra veckan,och byte av efternamn.. gud vad det pirrar i hela kroppen man längtar ju så man hålle på att dö

• Taha

Har inte skickat in hindersprövningen då jag inte kan bestämma mig för om jag ska behålla mitt efternamn som mellannamn eller inte. Hmmm....

• Princess4aDay

Jag läste nåntsans att man inte behöver skicka in namnbytet samtidigt som hindersprövningen, utan man kan lämna just om namnbyte direkt till prästen SENAST vid vigseln. Men eftersom det var klart hur vi skulle göra så la jag inte det riktigt på minnet.

Värt att kolla upp så du får hinderprövningen i tid!

Taha skrev 2009-04-06 16:39:36 följande:
    Har inte skickat in hindersprövningen då jag inte kan bestämma mig för om jag ska behålla mitt efternamn som mellannamn eller inte. Hmmm....
  • Tehya

Hej brudar!
    Hindersprövningen ska läggas i brevlådan idag! Vad kul att det är så pass många som ska gifta sig samma dag (4/7), det är mycket skönare att kunna skriva tankar och vara nervösa samtidigt.

Jag vet inte heller hur jag ska göra med mitt efternamn. Jag har två utländska efternamn och min m2b är svensk. Det kommer att kännas überkonstigt att byta men samtidigt så är det ju skoj att båda heter samma sak. Men samtidigt är det ju lite ledsamt att lämna två efternamn som jag haft hela mitt liv...

Nåja och imorgon eller nästa vecka så ska vi ta kontakt med kantorn. Wiii!

• bongen80
    Tehya skrev 2009-04-09 07:50:09 följande:
    Hej brudar!Hindersprövningen ska läggas i brevlådan idag! Vad kul att det är så pass många som ska gifta sig samma dag (4/7), det är mycket skönare att kunna skriva tankar och vara nervösa samtidigt. Jag vet inte heller hur jag ska göra med mitt efternamn. Jag har två utländska efternamn och min m2b är svensk. Det kommer att kännas überkonstigt att byta men samtidigt så är det ju skoj att båda heter samma sak. Men samtidigt är det ju lite ledsamt att lämna två efternamn som jag haft hela mitt liv...Nåja och imorgon eller nästa vecka så ska vi ta kontakt med kantorn. Wiii!
    Kan du inte ta bort antingen ditt mellannamn eller efternamn o lägga till hans, fast du behåller ett av namnen alla fall? Eller övertala din blivande att ta ditt efternamn.
  • Tehya
    bongen80 skrev 2009-04-09 08:40:00 följande:
    Kan du inte ta bort antingen ditt mellannamn eller efternamn o lägga till hans, fast du behåller ett av namnen alla fall? Eller övertala din blivande att ta ditt efternamn.
    Har funderat på det men det låter konstigt att ha med mitt efternamn. Min m2b vill inte ha mitt efternamn (inte alls konstigt). Papprena ligger på bordet framför mig..nu är det bara att skicka iväg det.

Det finns många fördelar med att heta Andersson och det främsta för mig är att jag slipper bokstavera mitt efternamn hela tiden.
  • Plummis83

Igår var vi i Tyskland å handlade drickat! Ska ta nån dag över till Danmark å köpa goda likörer nån dag närmare sen, tyckte det var dåligt med sånt där på Bordershopen - bara små flaskor!

Men vin, öl, cider å mesta spriten är klar nu iaf!! Soft!

• Heloise

Ah jag önskar vi hade Tysklandsresan avklarad suck.
    Jag tycker verkligen att mina lärare kunde ta hänsyn till att jag har en hel del annat att göra förnärvarande än att hålla på med gruppuppgifter, tentor och datauppgifter; ingen respekt alls

Vi träffade prästen i förrgår och hade vigselsamtal och gick igenom hela ceremonin, fick öva på att hålla ringen och knäböja( lååångt ner) och provgå altargången (jätte trångt )

Svar på tråden Juli brudar sökes