• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • bongen80

Vi funderade på Tyskland vi med ända tills vi räknade ut vad det skulle kosta att åka fram o tillbaka. Förtjänsten åt upp sig själv, alla fall för oss. Så jag tror det blir bolaget för våran del.

• Plummis83

Vi gifter oss oxå 4 juli och räknar med att åka till tyskland i april!!
    Tror det beror lite på vad man ska ha och var man bor om man ska tjäna på det!! Vi bor ju i Skåne plus att vi tänkte köpa sprit å öl när vi åker över! Vinet har vi inte bestämt oss om ännu, svårt att köpa vin innan osadatumet som är 18 maj!

MariaochKalle skrev 2009-03-18 15:57:48 följande:
    Jag ska oxå gifta mig 4 Juli som ett par andra i den här tråden. vi eller rättare sagt jag har skickat ut inbjudningskorten, börjat pyssla lite med dekorationen fått servetterna caketoppern ,köpt klänningen å lite till smått och gott. m2b har inte gjort något än sålänge hehe. han tycker att det är lite för tidigt.men vi har tänkt att åka ner till tyskland denna mån och köpa öl och vin mm . är det ngn annan här som gjort det än? skulle gärna vilja ha lite hjälp med det, kostnader, pass osv
  • Fjällbruttan

Tja, jag som bor i lappland får nog hålla mig till systemet,
    är liiite dyrt annars Fördelen är ju att man kan lämna tillbaka oöppnade flaskor och dunkar ocm man köpt dem just innan vigseln.
    Nu har vi äntligen fått klart med trubadur som även spelar på vigseln, solosångare (kompisar) präst, inbjudningskorten är på tryckeriet, barnvakt på natten, lokal och boende till långväga gärster och nu ska jag beställa tärnornas klänningar, om rätt strl finns
    Annars syr jag dem själv Tonårsdottern har bestämd uppfattning om vad hon tar på sig eller inte....

• Plummis83

Nu är gubben klar med sina kläder oxå!! Var och provade igår och ska hyra de!! Blev riktigt snyggt, jag fick följa med och se det hela!!

Sen är vi nog rätt så klara med att dekorationer oxå, var på IKEA igår och köpte en del så nu har vi rätt mkt sådant! Är bara blommorna kvar men de fixar vi dagen innan eller något sånt!

• F A M E

hoppar in här vi också. Vi ska gifta oss 31 juli i år.

tycker vi har kommit ganska långt i all våran planering, lite fin skysteringar bara men sen så ska de nog vara färdigt.

Fast ibland så får jag en känsla av att jag har glömt någonting viktigt men jag vet inte vad direkt.

• bongen80

F A M E skrev 2009-03-23 23:01:04 följande:

hoppar in här vi också. Vi ska gifta oss 31 juli i år.tycker vi har kommit ganska långt i all våran planering, lite fin skysteringar bara men sen så ska de nog vara färdigt. Fast ibland så får jag en känsla av att jag har glömt någonting viktigt men jag vet inte vad direkt.
    Hindersprövning?
  • bongen80

Nu har vi flyttat o nästan kommit på plats. "bara" övervåningen kvar. Solisten är klar, eller ja solist...hon ska både spela o sjunga. Frågade en gammal bekant som satt upp luciashower hemma när jag var liten (o visst var jag med såklart) Kyrka, lokal, kläder till alla(i stort sett klart), tårta, blommor, vigselring, transport, serveringspersonal, hindersprövning (skickad), maten och underhållning på kvällen är i stort planerat o klart.

Det som återstår är våra skor, smink o hår, sånger till kyrkan (jo jag har börjat spana lite), festprogram (påbörjade alla fall), köpa klart till dekorationer. Vad är det jag glömmer? Har helt kommit av mig i planeringen, innan flytten var det min stora sysselsättning (är mammaledig annars) nu är det helt annorlunda.

• Mia1972

Nu har vi bestämt att den 25 maj ska vi åka till tyskland och köpa drickat till festen.

Någon som har tips på vad vi ska köpa?
    Öl,vin,cider,whiskey,konjak,vodka,rom....vad mer?

• bongen80

Låter som ett bra upplägg. Sprit kan man nog fortfarnade tjäna ganska mycket på. Öl o vin är ingen jättevinst, beror förstås på vart i sverige ni bor. För oss kostar det nästan 3000:- i resa o färja så det blir bolaget för oss tror jag. Förtjänsten äter liksom upp sig. Vi ska inte servera något starksprit.

• Fjällbruttan

Hej och hallå

Genomgår tortyr just nu, äter bara cambridgesoppor samtidigt som jag jobbar som kock...
    Men förhoppningsvis blir jag snyggare tll den 4 juli

Vi har klart med präst, lokal efter vigseln, mat, band, solosångare,fotograf, mina kläder (förutom underkläder)gubben får hyra,
    dukning bestämd, psalmer och sånger som ska sjungas på vigseln, barnvakter och så väntar vi bara på inbjudningskorten, de är på väg från tryckeriet.... VILL HA DEM NU

Nu är det bara mina döttrars kläder och skor...
    ska sy deras klänningar själv och en får vi jaga skor i maj..
    Vi bor ju lite avigt till, har 35 mil till Umeå enkel väg!

Svar på tråden Juli brudar sökes