• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • bongen80
    Fjällbruttan skrev 2009-03-25 09:40:17 följande:
    Hej och hallå Genomgår tortyr just nu, äter bara cambridgesoppor samtidigt som jag jobbar som kock... Men förhoppningsvis blir jag snyggare tll den 4 juli Vi har klart med präst, lokal efter vigseln, mat, band, solosångare,fotograf, mina kläder (förutom underkläder)gubben får hyra, dukning bestämd, psalmer och sånger som ska sjungas på vigseln, barnvakter och så väntar vi bara på inbjudningskorten, de är på väg från tryckeriet.... VILL HA DEM NU Nu är det bara mina döttrars kläder och skor...ska sy deras klänningar själv och en får vi jaga skor i maj..Vi bor ju lite avigt till, har 35 mil till Umeå enkel väg!
    ska vi slå följe ett tag...? Går också på cambridge, gifter oss 4 juli. Har det mesta klart, mest smådetaljer kvar.
  • Heloise

äter oxå cambridge.
    Skrev ut hindersprövningen och namnbytes blanketten igår så ny ligger de och väntar på att bli ivägskickade på måndag.
    Min slöja har kommit oxå yay, har inte sett den än för jag är på jobbet, suck. Att jobb och skola ska komma ivägen för andra mer roliga saker som bröllopsplanerande
    Annars ska vi träffa prästen om ca 2 v och boka in ngr solister, köpa noter till musiken som ska spelas i kyrkan och snacka med kantorn igen.
    Måste fortfarande hitta en klänning :-S

• F A M E
    bongen80 skrev 2009-03-24 09:04:49 följande:
    F A M E skrev 2009-03-23 23:01:04 följande:Hindersprövning?
    Just de tackar den hade jag nästan glömt, ska skriva ut den så snart som möjligt. När kan man skicka in den då???
  • TinkerBelle

Hej där gifter mig oxå 4 juli, men inte alls kommit så långt so mer.

Hindersprövning är giltig i 4 månader så du kan sända in den nu om du vill.

F A M E skrev 2009-03-25 16:30:58 följande:

Just de tackar den hade jag nästan glömt, ska skriva ut den så snart som möjligt. När kan man skicka in den då???
  • Mia1972
    bongen80 skrev 2009-03-24 12:24:28 följande:
    Låter som ett bra upplägg. Sprit kan man nog fortfarnade tjäna ganska mycket på. Öl o vin är ingen jättevinst, beror förstås på vart i sverige ni bor. För oss kostar det nästan 3000:- i resa o färja så det blir bolaget för oss tror jag. Förtjänsten äter liksom upp sig. Vi ska inte servera något starksprit.
    Vi bor i helsingborg och får t/r biljett gratis så för oss lönar det sig verkligen.
  • bongen80
    Mia1972 skrev 2009-03-25 21:51:47 följande:
    Vi bor i helsingborg och får t/r biljett gratis så för oss lönar det sig verkligen.
    Ja ja men livet är ju inte alltid rättvist... haha
  • bongen80
    Heloise skrev 2009-03-25 16:16:59 följande:
    äter oxå cambridge.Skrev ut hindersprövningen och namnbytes blanketten igår så ny ligger de och väntar på att bli ivägskickade på måndag.Min slöja har kommit oxå yay, har inte sett den än för jag är på jobbet, suck. Att jobb och skola ska komma ivägen för andra mer roliga saker som bröllopsplanerande Annars ska vi träffa prästen om ca 2 v och boka in ngr solister, köpa noter till musiken som ska spelas i kyrkan och snacka med kantorn igen.Måste fortfarande hitta en klänning :-S
    är sååå nervös över klänningen jag beställt. mätte mig själv o sen drog jag bort cm lite varstans på kroppen med tanke på att jag går på cambridge...tänk om den ser ut som skit då????? den har alla fall snörning i ryggen så den borde ju vara ganska anpassningsbar. Vi fick vår hindersprövning idag! Gäller bara att hålla reda på den nu. Kan man skicka den till prästen redan nu o ha den i tryggt förvar tro?
  • Fjällbruttan

Halloj

Även jag har beställt en klänning i en strl mindre!
    Varför inte skrämma sig själv till mindre vikt

Bongen och Heloise, har sett er i CM tråden och slår gärna följe med er!

Vi gjorde klart hinderprövningen igår och namnbyte...
    Jag ska ha dubbelnamn, har ju särkullbarn som bär mitt efternamn och sin pappas så de kan inte byta så då kör jag dubbelnamn, vill ju "höra" ihop med barnen också..
    Herregud vilka familjekonstellationer, passen kommer att se hysteriska ut

Sen ringde min m2b kusin, och hon har fixat ett kanonboende bröllopsnatten! Är ju inte så lätt i en liten by, men vi har några lyxvillor här och hon har lånat en och fixar allt där, typ bädda och frukost osv
    Jätteskönt får då slipper jag grubbla på det!

Idag ska jag träffa en tjej som ska hjälpa mig med tyget till tjejernas klänningar, så jag kan beställa det, mönster har jag!

Är en bra dag idag, förutom förkylning!

kram

• Plummis83

Idag är det 3 månader kvar tills jag står å säger ja till min älskling!! LÄNGTAR!!!

Hur långt har ni kommit alla julibrudar??

• Sesamy

Börjar få ordning på allt nu känns det som... Allafall allt stort! =) Känns så skönt!

Klart =
    Ringar
    Lokal till festen
    VF + vigsellokal
    Inbjudningar har gått ut
    Hindersprövning gjord
    Klänning inhandlad - ska hämtas om några veckor efter ändringar!
    De som ska spela på vigsel och fest (m2bs bror med respektive)

Kvar =
    Boka smink och frisör
    Skor + övriga assessoarer
    Dekorationer till lokalen
    Inhandla sprit (far till tyskland och tidpunkt är bokad)
    + sånt som inte går att göra än som placeringskort osv.

Kvar som inte är mitt ansvar =
    M2bs kläder
    Fastslagning av maten till buffén

Sen är det säkert en hel massa småsaker som jag inte kommer på nu! Som att detaljplanera vigseln osv. Men det känns som att de stora grejerna är klara och det roliga är kvar! =)

Svar på tråden Juli brudar sökes