• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Kajsalisan

Sommarpar:Okej, den var väldigt fin, men är ute efter lite rockigare.:) tänkte bara om du hade tips på bra brudklädesaffär i Götet.

• Sommarpar

bor du i göteborg eller i närheten? så jag vet hur ingående jag ska förklara ;0)

• Kajsalisan

Sommarpar: Har bott i Göteborg men flyttade till tjörn i november så nog kan jag stan alltid =)

• Kajsalisan

Jag gifter mig också 4/7! Hur långt har ni kommit med allt och var ska ni gifta er?

Joji skrev 2009-02-10 23:07:56 följande:
    Minns inte om jag skrivit här innan? Vi gifter oss i alla fall den 4 Juli! Ska vara på Onsala Herrgård i Onsala. Jag har varit Toastmaster på ett bröllop på Blomstermåla, väldigt fint är det där! Brudskål på bryggan etc. Vi ska skicka ut våra inbjudningar på torsdag, så är de framme på fredag. Har hjärtfrimärkerna från förra året... Vi meckar och fixar med hemsidan så att den ska vara så klar som möjligt innan!
  • Sommarpar

haha, låter bra, tjörn e ju inte illa det heller!!

det finns ju ett par butiker runt linnégatan/Järntorget. Johans högtidskläder har rea just nu på brudklänningar och andra klänningar (om du söker till tärnan).
    sedan har du ju Ramona som ligger Kungsgatan upp förbi gamla televerket. Har inte varit där men har hört att dom har lite "annorlunda" klänningar (inte de klassiska modellerna).
    I Kungälv har jag hört att det finns bra klänningar men har inte varit och kollat själv..
    Känner att det kanske inte blev så mkt hjälp ändå, men hoppas att du hittar vad du letar efter!!

• Kajsalisan

Sommarpar, jag har ganska bra koll på vad jag vill ha (finns i mitt galleri) är mer osäker på om skärningen passar min figur samt vilken vit färg som passar mej det är ju en hel vetenskap det där med klänningar! :)
    Har också hört att Ramonas har lite "annorlunda" klänningar, ser onekligen så ut när man tittar in!

Nää Tjörn är himla fint måste jag säga. Men man känner sig som en tvättäkta lantis när man kommer till stan nu mera hahaha.

Var ska ni gifta er någonstans?

• Sommarpar

Kajsalisan: man kan inte se ditt galleri..
    jag kan förstå att du känner så, det är helt underbart där ute, hade lätt kunnat bo där, men jag kommer från kungsbacka och längtar tillbaka dit, storstan är inget för mig trots allt..

vi ska gifta oss i Askimskyrka och ha festen på askimsterrassen. vi gifter oss den 11 juli så nu börjar det närma sig..min kille kommer från borås och jag från kba så vi ville ha ngt som blev "vårat".

har du beställt frissan än? vet inte om jag ska börja bli stressad över att jag inte har gjort det än..

• Irland

Joji: Glömde fråga, fick du något intryck av servicen och maten på Blomstermåla?

Sommarpar: OH, vi var o kollade på Askimsterrassen med, verkade jätte bra och mysigt men vi tyckte det inte fanns så mycket boende i närheten för alla våra Irländska gäster!!
    Jag kanske också borde kolla in Ramonas!!

Kajsalisa: Tjörn är ju underbart vackert, vilket underbart ställe att ha brökllopp på!!

• Kajsalisan

Sommarpar: Askim är ju hur fint som helst, lika så kungsbacka.
    Men vi ska inte gifta oss på Tjörn (trots att vi bor grannar med skärhamnskyrka) utan på Stenungsön som är en liten ö som ligger alldeles innan Tjörn som är hur mysig som helst och har en vääldigt speciell kyrka.
    Jo, frisören bokade jag när vi bestämde datum. Sen gick hon och blev med barn och ska föda samma vecka. SÅ fick boka en ny så det känns lite läskigt när det är någon ny som ska fixa och trixa! =) Jag tror inte du behöver vara stressad än men det är nog bra att börja kolla runt lite?

Irland: ja Tjörn och framför allt Skärhamn där vi bor är otroligt vackert att gifta sig på, men som jag skrev innan gifter vi oss på Stenungsön, halva sambons släkt har redan gift sig här ute så vi ville ha något som bara var vårt. Hur går det för er jakt på ställe för bröllop?

• Irland

Oh skärhamn , så fint där!! Känner inte till Stenumgsön men kan tänka mig att det är vackert där med ?
    Vi pendlar mellan Blomstermåla i Särö eller Arken Hotell och Konferans på Hisingen. Vi väntar på priser för drickat från Blomstermåla, lutar ju at Blomstermåla men är lite osäker på servicen och maten...hmmm beslut att tas...vill verkligen ha ett beslut nu!!

Jag förstår att du är lite nervös med frisör,känns ju alltid bättre när man känner till frisören..... ska du sminka dig själv eller ska du göra det på salong?

Svar på tråden Juli brudar sökes