• momi boki

Juli brudar sökes

söker brudar som åxå gifter sig i juli, här bär de av stapelt den 18/7 efter som vi bytt datum =) super spännande och längtar massor, vi har kommit så långt att vi har klänning,underkjol,slöja,kostym,dekorationer till borden uuton servetter efter som de andra mspte kastas då de e fel datum, jag har klänning till tärnan+skor, klänning till min dotter som ska va näbb alla inbjudningar är klara idag och postas imorogn efter som vi gifter oss i semester veckor vill vi folk ska kunna planera o hinna med var är ni i eran planering ????

• Svar på tråden Juli brudar sökes
  • Mia1972
    Heloise skrev 2009-02-06 12:37:50 följande:
    har inte tänkt så långt, ska inte ha såpbubblor men funderar på sånt där hjärtris, läst i ngn bröllopstidning om ngr som hade lingonblad( från riset) det skulle jag kunna tänka mig. I sådana fall i små pappersstrutar i en korg.
    Lingonblad lät som en bra ide tyckte jag.
  • DanKat
    Mia1972 skrev 2009-02-06 12:28:31 följande:
    Nu har äntligen stora dotterns tärnklänning kommit.Jättefin är det och sitter kanon på henne. Bild finns inne i mitt galleri(dock inte på hennes egen utan på en likadan fast i lila,hennes är rosa).Tänkte fråga er hur ni ska göra med ev bröllopsris/såpbubblor.Ska ni köpa det till era gäster eller får gästerna ta med sånt själv?
    Vilken fin klänning!
    Vi fixar det till våra gäster, så har det varit på alla bröllop jag varit på (eller ev. alla utom ett, minns inte riktigt) så jag tycker det känns naturligt. Har aldrig haft med mig sånt när jag själv varit bjuden på bröllop så jag brukar uppskatta det Vi har köpt bröllopsbubblor (så att det räcker till runt hälften av gästerna) och så har vi små organzapåsar vi ska ha hjärtkonfetti i. Synd att det ska vara så dyrt bara, jag tycker iaf det är mycket med 250kr (+frakt) för det där "riset"... Men det är väldigt fint jämfört med att ha vanligt ris tycker vi så vi kommer väl beställa det ändå.
  • DanKat

Jag har bokat reservlokal nu, som vi ska ha ifall det blir för många gäster för den lokal vi helst vill ha Hade en annan reservlokal sedan tidigare men den skulle bli så väldigt mycke dyrare så vi är mycket mer nöjda med vår reservplan nu!

• Heloise

Ja jag gillar det, dessutom ekologiskt, fågelvänligt( även om ris myten tydligen är just en myt)gratis i skogen och luktar gott, dessutom lika bra i regn. Är nästan övertygad om att vi kör på det.

Mia1972 skrev 2009-02-06 12:39:45 följande:
    Lingonblad lät som en bra ide tyckte jag.
  • Mia1972

Igår fick vi hem våra inbjudningskort. En underbar arbetskamrat har suttit och pysslat ihop dom till oss. Blev HELT underbara.

Ska ta och slänga in några bilder på dom när jag har ork till det

Eftersom vi måste ha osa siste maj(cateringfirman vill ha reda på antalet då nämligen) så tänkte vi skicka ut dom redan nu i veckan som kommer. Är det för tidigt? Vi gifter oss den 18 juli.

• Glimta

Hejsan!
    En till juli-brud här. 11/7 lite mer exakt! =)
    Våra inbjudningar går ut på måndag!
    Tycker det är bra att vara ute i tid när det gäller semestertider + att det är skönt att kunna sätta osa med lite avstånd från själva bröllopet så man hinner med me maten och bordsplaceringen.

Vad ska ni ha för blommor??
    Själv står det mellan pioner från den egna trädgården eller rosor med hjärtan på tråd från floristen! ;)

• bongen80

ååh pioner är väl vackert. vill också ha trädgård

• DanKat
    Mia1972 skrev 2009-02-07 22:52:26 följande:
    Eftersom vi måste ha osa siste maj(cateringfirman vill ha reda på antalet då nämligen) så tänkte vi skicka ut dom redan nu i veckan som kommer. Är det för tidigt? Vi gifter oss den 18 juli.
    Vi gifter oss samma dag som ni och vi skickade ut våra inbjudningskort den här veckan (har delat ut en del av korten direkt till mottagaren och har bara två kvar nu ) Vi tycker inte det är för tidigt eftersom bröllopet är i semestertider, har hört många som tycker det är bra att man skickar ut den här tiden ungefär. Vi har osa 1 maj (behöver veta då pga lokalerna, vi har två prel.bokade)
  • Glimta

Ja, jag ääälskar pioner, hoppas bara att de inte hinner blomma över!

• Kajsalisan

vi gifter oss 4 juli och skall ha bubblor, har alltid älskat bubblor, sen är det nedskräpningsförbud där vi skall gifta oss så finns inte så många andra alternativ. Vi väntar på att inbjudningarna skall komma. Sen skickas de ut. Vi har osa datum 3 juni.

Min sambo gjorde en mindre bra grej och skickade in våra papper redan nu så de kommer vi få göra om.. men men, är det åt det hållet kanske man inte ska klaga?

Svar på tråden Juli brudar sökes