• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Im yours

Hej, hej allesammans!

Mycket snö är det, men härligt promenadväder. Jag har varit nere på stan, såg en pampig vit järnsäng på Myrorna i förgår. Wow, tänkte jag, Då jag kom hem !

Den var kvar, men 180 cm bred, o jag vill ha en 160. Så det blev ingen affär.

Var oxå på bokrean, och kikade lite. Köpte boken; Vad barn säger om farmor och farfar och lite annat småroligt.

Passionsblomman; Klok son du har, *ler*.

Kramar

• passionsblomman

Nu har vi byggt snölykta och grillat korv ute i sann sportlovsanda. Det ska bli roligt att tända den fina lyktan snart...

• MulleNuh

Va myyysigt!!

passionsblomman skrev 2009-02-25 15:26:00 följande:
    Nu har vi byggt snölykta och grillat korv ute i sann sportlovsanda. Det ska bli roligt att tända den fina lyktan snart...
  • Soldemor
    MulleNuh skrev 2009-02-25 15:32:07 följande:
    Va myyysigt!!
    [/citat]
    passionsblomman skrev 2009-02-25 15:26:00 följande:
    [citat]
    Var är mina medtanter i anti-vinterkampanjen? Vi har mycket att bekämpa här!
  • passionsblomman
    Ja jag är inte med iallafall! Jag tycker det är fint med den vita snön...

..Videkissaran har kommit på sälgen här nu! Jäääättefina!

När min son skulle födas och jag promenerade med värkar härute, plockade jag vide och satte i en vas härhemma.
    Grannen kom och ville skjutas hem mig, men jag skulle bara plocka lite först. Fem minuter senare gick vattnet...
    Soldemor skrev 2009-02-25 15:33:29 följande:
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-02-25 15:43:37 följande:
    [citat]
    Ja jag är inte med iallafall! Jag tycker det är fint med den vita snön.....

Vad har hänt med tanternas solidaritet? Suck!
  • passionsblomman

Hihihi!!! Nä, i min värld är februari en vintermånad. Då får det gärna vara vinter också. Inte bara blött och mörkt.

Men det blir HÄRLIGT med våren som snart kommer. Ni har väl hört att fåglarna redan tjuter i buskarna!!!

Soldemor skrev 2009-02-25 15:48:39 följande:
    [citat]Ja jag är inte med iallafall! Jag tycker det är fint med den vita snön.....Vad har hänt med tanternas solidaritet? Suck!
  • MulleNuh

Jag är med!! Men mmoder natur är det INTE tyvärr.. Tror inte vi kommer så långt i vår kampanj utan henne..

Soldemor skrev 2009-02-25 15:33:29 följande:
  • Soldemor

Heja Mulle! Vi kämpar! Här nere är snön nästan borta, just nu i alla fall! Och fyra plusgrader!

• MulleNuh

Jo här är det riktigt varmt idag också.. Det mesta har tynat bort under dagen!

Soldemor skrev 2009-02-25 16:03:05 följande:
    Heja Mulle! Vi kämpar! Här nere är snön nästan borta, just nu i alla fall! Och fyra plusgrader!
Svar på tråden Tantvarning 3