• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Mm, sportlov kanske . Fast jag har inte det så nu måste jag sova. Nattinatt!

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:47:36 följande:
    Ja, det har visst förskjutits nu, till lite senare...Så, vi har fått senare läggtid av bt-reglementet...
  • Im yours

Grattis Heloise! Den här är till dig

Kramar. Ha en trevlig dag!!

• Originalrosen

Grattis Heloise! *plockar upp flaggorna som blomman hade igår kväll*

Låter som att du hade en toppenhelg i stan. Gamla Stan när det är snö ute är underbart mysigt (om man har varmt på fötterna). Den var det kärringvarning på, eller hur? Ja, varmt på fötterna, menar jag.

• Originalrosen

Jag skickades i säng när jag var barn när nyheterna började. Det var för att jag inte skulle se rapporterna från krig. Jag såg en del läskiga filmer när jag var liten; Monstret från Svarta lagunen och alla Hitchkockfilmer. (Hur stavar människan sitt namn?)

Om jag hade fått se några av dagens filmer så hade jag inte kunnat sova ordentligt på år, vi levde i en annan tid. När jag var i övre tonåren såg jag den första Hajenfilmen. Jag vågade inte bada i sjön på många år, än mindre havet. "Ja, jag vet att det inte finns hajar i denna lilla sjö - men det finns ANNAT!"

Troligen blev kombon med monstret från svarta lagunen och hajen för mycket för min fantasi.

• Heloise

Tack så mkt för gratylationerna; som den tant jag är så hade jag varmt på fossingarna, tjock jag cka halsduk och rejäla vantar inga långkalsipper men jacka går ner en bra bit över rumpan så det var lugnt haha.
    Nu ska jag röja upp i kaoset här hemma, kul födelsedag; städa haha. Trotsade mina trötta ögon och satt uppe tills det vart klart att Heat Ledger vunnit en oscar och sen grät jag en snutt och gick och lade mig.
    Kikar in senare och försöker läsa ikapp.
    AC/DC var kanon men Seasikc Steve på Debaser var nästan annu bättre
    kram kram

• Troll1

Grattis på fö´lsedan Heloise!
    Kan ju inte lägga in ngn bild nu, men tänk dig en finfin tårta med en massa fräscha blommor i en vas...

Ni skriver så jag har fullt upp med att hinna läsa...

Diz: Jag förstår att det är känsligt eftersom du inte är hennes "riktiga mamma" om man säger så, men jag håller med Tonårsmorsa. Det kan vara dags att i än en gång ta upp det med BUP. Mkt möjligt att ni får prata med en annan (vettigare) person denna gång. Man kan inte sopa så´nt under mattan... hon har såklart inte glömt. Är det så BUP handskas med saker? Grrrr!
    Min mamma arbetade i många år som speciallärare på låg o mellanstadiet och hon hade hand om många som varit med om olika jobbiga saker. (Är nu pensionär)Där använde hon väldigt mkt lekterapi, som Tonårsmorsan pratar om. Hon hade bla ett dockskåp som barnen lekte mkt med. Hon såg till att det alltid fanns många olika dockor, vuxna, barn, gamla och djur. Det kom fram mkt där och barnen mådde bra av att få utlopp för upplevelser genom leken. De målade också en hel del.
    Helst skulle man vilja att barn aldrig skulle behöva uppleva svåra saker. När det handlar om övergrepp blir jag nästan galen... Barn ska vara barn!! Ghhahaaa!

• Diz

Jo, jag ska helt klart ta upp diskussionen med min karl igen, och se vad han säger. Tyvärr är det så att hon blivit utsatt för något liknande ett par år tidigare också. I kombination med "separationsbarn" och "ny" pappa och "ny" mamma och 3 nya syskon så har hon varit med om en hel del, många förändringar, och jag undrar ibland hur hon hanterar allt. Hur hon hade varit utan allt "bagage" om ni förstår...

Jag har förresten fått reda på att jag ska till tandläkaren imorgon för att kolla upp min visdomstand-from-hell, han kommer att kolla på min tand som behöver rotfyllas också, så jag får ett kostnadsförslag på rotfyllningen. Jag är fruktansvärt nervös, i vanliga fall är det jobbigt nog, men nu när jag inte ens vet vad han kommer att göra med visdomstanden (tänk om han vill rycka den!!! ) så känns det grymt obehagligt. Jag vet ju att det måste göras (i nuläget kan jag inte ens öppna munnen så jag får in två fingrar på höjden) men ändå! Var är allas vår tandis? Jag behöver lite klapp och pepp...

On the good side, dom ringde från jobbet. De har inte lyckats sätta ihop utbildningen jag ska gå ännu, så de vill inte att jag kommer förrän måndag (skulle börjat på torsdag). Betald ledighet på torsdag-fredag, I like!

• andbeyond

Hej hopp..
    Jag undrar om jag skulle kunna få lite smakråd av ett gäng så framstående tanter?

Har två låtar som vi vill ha på bröllopet - kan bara inte bestämma vilken vi ska ha som ingångslåt och vilken som ska vara utgångslåt. De har både sin charm i båda situationerna...

Vad tycker ni? :)

• MulleNuh

Hej alla!!

Nu har micke o Bella åkt till Kallax.. Mitt och Zacks tåg går kl 20.. Ska bli sååå mysigt att åka bara han och jag!

Svar på tråden Tantvarning 3