• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Daa

Hej på er!
    Grattis Heloise i efterskott.
    Maken har kommit tillbaka från sitt konsertäventyr och hans ögon lyser när han berättar om hur konserten (AC/DC) var
    Vi har hunnit skotta snö tillsammans. Och haft sönder en snögrävling.

Diz: det gör ont att höra om er lilla flicka. Hoppas verkligen att ni kan få bra hjälp till henne.
    Och lycka till hos tandläkaren imorrn.

MulleNuh: trevlig resa!

• Daa

"... i efterskott..." Jag gick visst händelserna i förväg...

Nå, grattis, Heloise

• Im yours

andbeyond; Jag är ingen expert på den här sortens toner Men jag hade valt Zimmer vid ingång, och Bach som utgångsmusik. All lycka och välgång till er.

Mulle; Du läser väl detta imorg så, Välkommen hem!

Är en mycket trött tant just nu. Tycker mig se både Herr Blund, o lilla söta Tingeling skymta på balkongen.

Nattinatt till alla!

• Originalrosen

Skön promenad i snön idag. Åh, vad jag gillar när det är snö istället för slask! Idag fick jag känslan av när jag var barn, var nära att göra snöänglar. Borde skaffa mig några bra ytterplagg för lek i snön. Undrar just om de gör galonbyxor i min storlek? .-D

• Im yours

Kanske inte men ett par rejäla täckbyxor funkar oxå.

OBS: Man bör ha bra torkmöjligheter till våta kläder, då man kommer in för att dricka varm choklad

• Originalrosen

Varm choklad med ostsmörgås, mums!

• lillabruden

Då jobbar man igen! Och vad gör man när man har en lugn stund på natten...jo sitter här
    Fast sidan va nere när jag försökte komma in vid midnatt!!!

Skräckfilmer var min passion när jag växte upp... samt alla andra filmer som gjordes Jag såg DET av Steven King (IT) när jag var, tror ajg var 9år! Äcklig clown!!!! *ryser*
    Sen såg jag Imse Vimse Spindel fast den var värst då jag fick stänga av videon flertal gånger pga spindlarna!!! Jag är extremt löjligt rädd för dem äckliga krypen..................

Allra värst var när jag var 4år och dagisfröken sätter mig och andra barn i soffan och sätter igån Peter och Vargen (Disney) och sedan lämnar oss själva med den äckliga vargen och rädda Peter!!!
    Kanske förklarar en del om hur jag blivit som person..........hhmmmm...
    Men den filmen är lika skrämmande än idag!

Grattis Heloise!!!

Och till er som har "härliga" snöpromenader...ni e tokiga! Snön är vår fiende!!!!

Har idag bestämt mig för att inte stressa upp mig för mycket.....o om min ena tärna inte kan sluta klaga o ställa krav så ska jag be henne att inte vara tärna helt enkelt. *så det så*

stor kramiz

• lillabruden

för er som inte känner till Peter och Vargen...

• Troll1

Daa: Håller med I´m yours. Ta Zimmer in och Bach ut...
    Tyckte särskilt om Zimmer.
    Vilka instrument ska spelas?
    Jag är fortfarande så nöjd med våra val, men det var svårt att bestämma sig.
    Vi hade Bach/Gonoud´s "Ave Maria" in. (Den är så fin, jag bara ryser när jag hör den). Den spelades också när vi gick in med vår dotter när hon döptes.
    Som utmarsch hade vi Wagners "Brudkör ur Lohengrin". Det var kul att ha ngt pampigare när man glad i hågen ska gå ut. Den där har min man visslat på sedan vi träffades, har blivit lite signaturmelodi. Köpte en speldosa med den till honom när han fyllde år ett par mån före bröllopet.

Måste rusa vidare...

• Daa

Originalrosen: Var bara nära att göra snöänglar? Go for it! Har gjort två i helgen

Jag är också nöjd med vårt musikval: vi hade Birkalåten som utgångsmusik. Den vär ganska pampig men samtidigt lite lekfull ("Som vi!", sa jag till min man när vi lyssnat på den. Då tittade han konstigt på mig ).

Lillabruden: tråkigt när någon är anti, särskilt när man själv är stressad.

Ha en trevlig eftermiddag, alla tanterna.

Svar på tråden Tantvarning 3