• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Nej, bara medan jag hjälpte sonen lite med hans bob. Jag vågade inte, för när jag blir så här -ett fåtal ggr om året, vid mensen, kan jag få såna kramper att jag svimmar och spyr och allt, så jag har eldat i spisen och hållit mig så varm jag kunnat och försökt låta bli att kräkas...

Inte mycket till sportlovsmamma....
    ..men vi byggde ihop en legostarwarsfarkost iallafall..

Originalrosen skrev 2009-02-22 19:34:42 följande:
    Passionsblomman, har du varit ute något idag - förutom kanan ned till glassbilen?
  • MulleNuh

suck.. Vad ligger tempraturen på då?

passionsblomman skrev 2009-02-22 19:29:46 följande:
    Snöat massor heeeela dan!
  • passionsblomman

Det är varmare än när du åkte iallafall! Typ minus en grad eller så.

Det är ju vitt och fint och jättesportlovsmysigt ju! och kramsnö så ungarna kan göra snögubbar!

Blöta overaller istället för leriga overaller!

Molningt eller lite sol ska det bli sen imorgon och på tisdag jättesolig. Det är väl bra väder?

MulleNuh skrev 2009-02-22 19:48:53 följande:
  • Herr Originalrosen
    MulleNuh skrev 2009-02-22 19:48:53 följande:
    Noll grader enligt min Iphone. Bra verktyg det där!
  • MulleNuh

ja men då smälter det nog snart!!Ja det är säääkert fint.. Men jag har fått nog av snö denna vecka..

• Daa

Nog med snö... Don't get me started.
    F ö är det här min första vinter som villaägare. Och den första helgen som gräsänka och villaägare

När åker du tillbaka, Mulle?

Jag kom just tillbaka hem och det är bara att krypa i snöskottningskläderna. Igen. Ska ut och väcka grävlingen nu. Snögrävlingen alltså.
    Tur att det är vackert med snö.

MulleNuh skrev 2009-02-22 19:59:43 följande:
    ja men då smälter det nog snart!!Ja det är säääkert fint.. Men jag har fått nog av snö denna vecka..
  • Daa

*pust*
    Det där gick ju ganska bra.
    *pust*

Kul att snubbla i snöhögar, om man nu ändå snubblar. Man faller mjukt.

• Troll1

Diz: Jag hade gått vidare med hjälp till henne om jag var ni. Det är uppenbart att hon inte mår bra/är påverkad av det som hänt. Herregud, vad skulle hon säga till er? Barn berättar inte gärna, de skäms och tänker istället. Hon är för liten för att hålla isär alla olika känslor/intryck och skulle behöva prata med ngn innan hon kommer upp i ålder. Tycker jag alltså... Kram!!

Här har den mesta snön töat bort.

• Originalrosen

Snögrävlingen är toppen! Tänk när vi skottade med bara en skyffel och inte hade en snögrävling!! Det tog timmar istället för en kvart-tjugo minuter med grävlingen.

• passionsblomman

I morgon ska jag ha en heldag på stan med min son! Vi ska gå på bio och äta lyxig lunch och så. Det brukar vara så myyyysigt1 bara vi!

Sedan ska vi åka och sova över hos farmor och farfar som inte fått gratta honom än..

...inser just att detta får konsekvenser för mitt umgänge med er....

Svar på tråden Tantvarning 3