• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Jag var skiträdd för Scooby doo!

Tänk om man sett Harry Potter! Man hade ju gjort i brallan!

tonårsmorsa skrev 2009-02-22 23:46:12 följande:
    Jag kommer ihåg när det var Scooby Doo på TV. Syrran (hon är 6 år äldre än mig) och jag gick upp själva och tittade på TV. Jag vågade inte ha fötterna hänga ner från soffan, för det kunde ju vara MONSTER där under.
  • tonårsmorsa

Fast det hade nog varit 15-års gräns på Harry Potter, så vi hade inte fått se på den i alla fall.

passionsblomman skrev 2009-02-22 23:50:21 följande:
    Jag var skiträdd för Scooby doo! Tänk om man sett Harry Potter! Man hade ju gjort i brallan!
  • Heloise

Hejhej!
    Hoppas alla har haft en bra helg( hinner inte läsa just nu) vi har haft det otroligt bra med 2 kanon konserter och fantastiska vänner,mkt skratt, god mat och mkt gott att dricka!
    Nu ska jag bänka mig framför TV och gå på röda mattan svara på frågor i morronrock med vinglaset i ena näven och chokladen i den andra, för om 7 minuter så är det min födelsedag aka 30 årsdagen *snyft* så jag sörjer/firar in den med Brad, Hugh( Erica Bana hoppas jag)Säkerligen Johnny och lilla JB!

Hittade flor på en gullig hattaffär i gamla stan, fick en precis lagom bit för 100 kr( jättedyrt annars har jag hört)och ett par till bröllopsskor(L tycker det är bra då kan jag ju gita mig 2 ggr)

• passionsblomman

Ja, det hade det nog, och Sagan om ringen hade inte fått släppas alls...

tonårsmorsa skrev 2009-02-22 23:53:36 följande:
    Fast det hade nog varit 15-års gräns på Harry Potter, så vi hade inte fått se på den i alla fall.
  • tonårsmorsa

Förresten såg jag Hitchcocks "Fåglarna" när jag var 13, och jag tyckte den var SKITLÄSKIG.

• tonårsmorsa

Sagan om ringen skulle egentligen varit 15-årsgräns när den släpptes nu också. Men som jag förstått så var det för mycket marknadskrafter bakom så man valde att sätta 11-årsgräns i alla fall - vilket innebär att den är tillåten från 7 år i vuxens sällskap. Tycker inte jag är helt ok.

passionsblomman skrev 2009-02-22 23:55:52 följande:
    Ja, det hade det nog, och Sagan om ringen hade inte fått släppas alls...
  • passionsblomman

Det är helt åt skogen faktiskt!

tonårsmorsa skrev 2009-02-22 23:58:34 följande:
    Sagan om ringen skulle egentligen varit 15-årsgräns när den släpptes nu också. Men som jag förstått så var det för mycket marknadskrafter bakom så man valde att sätta 11-årsgräns i alla fall - vilket innebär att den är tillåten från 7 år i vuxens sällskap. Tycker inte jag är helt ok.
  • passionsblomman

*viftar in alla tanterna med taktpinnen*

Vad är det för en dag?
    Är det en vanlig dag?
    NEJ, det är ingen vanlig dag!
    för det är Heloises födelsedag!
    Hurra hurra hurra!
    Hurra hurra hurraaaaaaaaaaaaa!!!

Ett fyrfaldigt leve för vår sköna
    Heloise på hennes 30-årsdag:

LEVE!
    LEVE!
    LEVE!
    LEVE!

kalasdunder-GRATTIS och Måduleva och

Fanfaaaaaaaar! tatattataaaaam ta ta ta ta taaaaaaaaaaaaaam!!!

*kramar allt vad jag kan*

• tonårsmorsa

När en av mina söner var 6 år kom en av hans jämnåriga kompisar och berättade ingående om "Terminator". Att han hade sett filmen var ju ganska uppenbart. Behöver ju inte vara så att föräldrarna har varit medvetna om detta för han har en äldre bror, men som förälder får man väl försöka förklara för äldre barn vilka regler som gäller de yngre.

Fast det finns ju föräldrar som tycker det är ok, och anser att barn själva kan avgöra om de ska titta eller inte.

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:01:45 följande:
    Det är helt åt skogen faktiskt!
Svar på tråden Tantvarning 3