• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Äre fest eller?

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:06:45 följande:
    *viftar in alla tanterna med taktpinnen*Vad är det för en dag?Är det en vanlig dag?NEJ, det är ingen vanlig dag!för det är Heloises födelsedag!Hurra hurra hurra!Hurra hurra hurraaaaaaaaaaaaa!!!Ett fyrfaldigt leve för vår sköna Heloise på hennes 30-årsdag:LEVE!LEVE!LEVE!LEVE!kalasdunder-GRATTIS och Måduleva och Fanfaaaaaaaar! tatattataaaaam ta ta ta ta taaaaaaaaaaaaaam!!! *kramar allt vad jag kan*
  • passionsblomman

Just när det gäller Harry Potter och Sagan om ringen, är det lite olyckligt att de kom i samma veva, de båda, för jag vet fler än en farmor och andra som lurats av det där med "saga" och inte fattat vad som varit vad.

Min son såg första sagan om ringen filmen när han var med kusinerna och farmaor och farfar var barnvakt. De trodde så lättvindigt den mkt blåögde och troskyldige äldre kusinen som så snällt frågade om de fick se film. De är inte de som kollar så noga om allt är lugnt och skönt.

-Vi hade en situation då det sades några Passionerade sanningens ord...

tonårsmorsa skrev 2009-02-23 00:07:47 följande:
    När en av mina söner var 6 år kom en av hans jämnåriga kompisar och berättade ingående om "Terminator". Att han hade sett filmen var ju ganska uppenbart. Behöver ju inte vara så att föräldrarna har varit medvetna om detta för han har en äldre bror, men som förälder får man väl försöka förklara för äldre barn vilka regler som gäller de yngre. Fast det finns ju föräldrar som tycker det är ok, och anser att barn själva kan avgöra om de ska titta eller inte.
  • tonårsmorsa

Jo, det är ju inte heller alltid så lätt att veta vad som ska vara skrämmande heller. Jag kommer ihåg en gång i tonåren när jag och några kompisar var barnvakt. Så tittade vi på "Den blå lagunen". Inte direkt världens läskigaste film. Men så kom det en närbild på en spindel och killen vi var barnvakt åt började storgråta.

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:12:56 följande:
    Just när det gäller Harry Potter och Sagan om ringen, är det lite olyckligt att de kom i samma veva, de båda, för jag vet fler än en farmor och andra som lurats av det där med "saga" och inte fattat vad som varit vad.Min son såg första sagan om ringen filmen när han var med kusinerna och farmaor och farfar var barnvakt. De trodde så lättvindigt den mkt blåögde och troskyldige äldre kusinen som så snällt frågade om de fick se film. De är inte de som kollar så noga om allt är lugnt och skönt.-Vi hade en situation då det sades några Passionerade sanningens ord...
  • passionsblomman

juuust det !

Min son kan bli helt ifrån sig över ngt jag inte ens kundeana, typ på bolibompa, men våga se rätt förfärliga monster och odjur. de är för mycket saga för att han ska ta dem på allvar tror jag, men jäklar om ngns mamma försvinner eller så1 för det är han förmodligen mer rädd för i verkligheten.
    tonårsmorsa skrev 2009-02-23 00:15:40 följande:
    Jo, det är ju inte heller alltid så lätt att veta vad som ska vara skrämmande heller. Jag kommer ihåg en gång i tonåren när jag och några kompisar var barnvakt. Så tittade vi på "Den blå lagunen". Inte direkt världens läskigaste film. Men så kom det en närbild på en spindel och killen vi var barnvakt åt började storgråta.
  • tonårsmorsa

Ja, vi är alla olika. Själv har jag alltid varit mest rädd för det onaturliga. Är också mer mörkrädd om jag är ensam hemma än att gå ute på kvällen. Får jag lust kan jag gå ut och ta en promenad kl 1 på natten, men att sova hemma själv tycker jag är obehagligt. (Fast jag har ju svimmat och slagit i huvudet några gånger, så det kanske är därför. )

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:20:14 följande:
    juuust det ! Min son kan bli helt ifrån sig över ngt jag inte ens kundeana, typ på bolibompa, men våga se rätt förfärliga monster och odjur. de är för mycket saga för att han ska ta dem på allvar tror jag, men jäklar om ngns mamma försvinner eller så1 för det är han förmodligen mer rädd för i verkligheten.
  • passionsblomman

Haha!

Mig har mamma fått försöka hålla borta från när det blir för synd om någon...som indianerna i westernfilmerna och barnen i krigen på nyheterna. Det har inte gått över.

Annars är min enda skräck höjdrädsla och krokodiler...

Hoppade fallskärm -stolt- men de jäkla krokodilerna tänker jag inte gå i närheten av....

tonårsmorsa skrev 2009-02-23 00:25:56 följande:
    Ja, vi är alla olika. Själv har jag alltid varit mest rädd för det onaturliga. Är också mer mörkrädd om jag är ensam hemma än att gå ute på kvällen. Får jag lust kan jag gå ut och ta en promenad kl 1 på natten, men att sova hemma själv tycker jag är obehagligt. (Fast jag har ju svimmat och slagit i huvudet några gånger, så det kanske är därför. )
  • tonårsmorsa

Ja, höjdrädd är jag också. Eller rädd kanske man inte kan säga, men svindel får jag. Blir yr i huvudet bara jag står på en stol. Så när det ska putsas fönster får ofta maken rycka in eftersom jag är så kort och inte räcker upp.

När vi bodde i lägenhet fick han alltid ta hand om tvättstugan också, för den låg i källaren och där finns massor av SPINDLAR och de tycker jag är fruktansvärt obehagliga. Får gåshud och håren på armarna reser sig bara jag tänker på dem.

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:32:11 följande:
    Haha! Mig har mamma fått försöka hålla borta från när det blir för synd om någon...som indianerna i westernfilmerna och barnen i krigen på nyheterna. Det har inte gått över.Annars är min enda skräck höjdrädsla och krokodiler...Hoppade fallskärm -stolt- men de jäkla krokodilerna tänker jag inte gå i närheten av....
  • passionsblomman

Nu har det varit läggdags en lång stund...jag som ska upp tidigt och vara på stan heeeela dan...

OCH vara lite trevlig och normal på kvällen.

*skundar mig att gå och sova*

God natt! tack för idag!

• tonårsmorsa

Godnatt! Jag måste också sova. Har du observarat att vi inte blivit utkastade inatt förresten?

passionsblomman skrev 2009-02-23 00:44:19 följande:
    Nu har det varit läggdags en lång stund...jag som ska upp tidigt och vara på stan heeeela dan...OCH vara lite trevlig och normal på kvällen.*skundar mig att gå och sova*God natt! tack för idag!
  • passionsblomman

Ja, det har visst förskjutits nu, till lite senare...

Så, vi har fått senare läggtid av bt-reglementet...

tonårsmorsa skrev 2009-02-23 00:45:35 följande:
    Godnatt! Jag måste också sova. Har du observarat att vi inte blivit utkastade inatt förresten?
Svar på tråden Tantvarning 3