• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Originalrosen

Här kollar vi på Beck. Har sett den någon gång för länge sedan men kikar i alla fall, minns ju inte hur det slutar - ännu.

• passionsblomman

Å! *Skyndar mig att ta emot!*

tonårsmorsa skrev 2009-02-22 22:15:02 följande:
    Någon som vill ha lite chokladmousse? Med pistage. Varsågod!
  • Diz

Här vankas det glass och muffins, jag beställde glass till min onda tand, så karln handlade på vägen hem. Han har tyckt synd om mig hela dagen, så nu ligger han på plus.

Naturligtvis ses här på bridget!

Troll1 skrev 2009-02-22 21:25:44 följande:
    Diz: Jag hade gått vidare med hjälp till henne om jag var ni. Det är uppenbart att hon inte mår bra/är påverkad av det som hänt. Herregud, vad skulle hon säga till er? Barn berättar inte gärna, de skäms och tänker istället. Hon är för liten för att hålla isär alla olika känslor/intryck och skulle behöva prata med ngn innan hon kommer upp i ålder. Tycker jag alltså... Kram!!Här har den mesta snön töat bort.
    Exakt Det jag tycker också, att hon inte tusan ska behöva reda ut sina känslor och reaktioner alldeles själv. Och jo, tonårsmorsa, det var på BUP dom sa så. Dom sa att det skulle skada mer än göra nytta att hon pratade om det nu, iom att hon inte har några tankar på det för tillfället (says who?). Jag lider i det här fallet lite av bonusmamma-syndromet, jag har sagt att jag tycker hon behöver prata med någon men samtidigt vill jag inte propsa på samma sätt som om det vore mitt biologiska barn. Jag vill liksom inte "trampa" på hennes föräldrar.
  • tonårsmorsa

Att hon får hjälp behöver ju inte betyda att hon ska prata om det. Jag tycker det är konstigt att de inte erbjudit någon form av lekterapi. Barn bearbetar ju mer genom lek än samtal. Men om ni nu märkt att hon stannat i utvecklingen tycker jag ni ska ta kontakt igen. Det är signaler som bör tas på allvar.

Diz skrev 2009-02-22 23:07:11 följande:
    Exakt Det jag tycker också, att hon inte tusan ska behöva reda ut sina känslor och reaktioner alldeles själv. Och jo, tonårsmorsa, det var på BUP dom sa så. Dom sa att det skulle skada mer än göra nytta att hon pratade om det nu, iom att hon inte har några tankar på det för tillfället (says who?). Jag lider i det här fallet lite av bonusmamma-syndromet, jag har sagt att jag tycker hon behöver prata med någon men samtidigt vill jag inte propsa på samma sätt som om det vore mitt biologiska barn. Jag vill liksom inte "trampa" på hennes föräldrar.
  • passionsblomman

Ha ha! Jag lyckades med en RIKTIG fullträff nu under filmen! När Beck lämnar Vilhelm till grannen, och han säger att det passar bra för han har hyrt film, sa jag rätt ut: Motorsågsmassakern, med ett fniss...

...EXAKT samtidigt som han !!! jag hade INTE sett filmen, så det var ett skämt från min sida! Min sambo satte nästan kvällsmuslin i halsen..

jag ändrar mig igen: jag ska bli manusförfattare...

Originalrosen skrev 2009-02-22 22:17:53 följande:
    Här kollar vi på Beck. Har sett den någon gång för länge sedan men kikar i alla fall, minns ju inte hur det slutar - ännu.
  • tonårsmorsa

Undrar om din sambo funderade över vad du planerat göra tillsammans med sonen imorgon.

passionsblomman skrev 2009-02-22 23:24:49 följande:
    Ha ha! Jag lyckades med en RIKTIG fullträff nu under filmen! När Beck lämnar Vilhelm till grannen, och han säger att det passar bra för han har hyrt film, sa jag rätt ut: Motorsågsmassakern, med ett fniss......EXAKT samtidigt som han !!! jag hade INTE sett filmen, så det var ett skämt från min sida! Min sambo satte nästan kvällsmuslin i halsen.. jag ändrar mig igen: jag ska bli manusförfattare...
  • passionsblomman

Han har inte den blekaste aaaaning...

Jag skulle förresten aldrig våga se motorsågsmassakern...jag drömmer konstigt nog ändå..

tonårsmorsa skrev 2009-02-22 23:26:53 följande:
    Undrar om din sambo funderade över vad du planerat göra tillsammans med sonen imorgon.
  • tonårsmorsa

Nä, skräckisar är inget för mig heller. Men mina söner har ju kommit upp i den åldern att det är barnförbjudet som gäller, fast det är mer thriller än skräckisar som lockar.

passionsblomman skrev 2009-02-22 23:29:11 följande:
    Han har inte den blekaste aaaaning...Jag skulle förresten aldrig våga se motorsågsmassakern...jag drömmer konstigt nog ändå..
  • tonårsmorsa

Jag kommer ihåg när det var Scooby Doo på TV. Syrran (hon är 6 år äldre än mig) och jag gick upp själva och tittade på TV. Jag vågade inte ha fötterna hänga ner från soffan, för det kunde ju vara MONSTER där under.

passionsblomman skrev 2009-02-22 23:37:36 följande:
    Utbudet och innehållet på det som är spännande nu, och vad som fanns när jag var 8 år......är lite olika!
Svar på tråden Tantvarning 3