• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Du, jag skulle aldrig låta dig komma och städa vårt skit..

passionsblomman skrev 2009-02-25 23:06:35 följande:
    Åh, jag är en liten jäkel på att flyttstäda ska du veta, det har jag gjort proffesionellt...MEN du har otur-jag är bortbjuden på lördag...på middag hos ett par där han är värsta duktiga kocken...
  • passionsblomman

Du bara ANAR inte vad skit jag har städat i mina dar..
    Glöm inte avloppsbrunnarna och under kyl/frys och bakom spisen! och så fläkten såklart...

MulleNuh skrev 2009-02-25 23:08:36 följande:
    Du, jag skulle aldrig låta dig komma och städa vårt skit..
  • MulleNuh

Blääää.. *kräks*

passionsblomman skrev 2009-02-25 23:14:02 följande:
    Du bara ANAR inte vad skit jag har städat i mina dar..Glöm inte avloppsbrunnarna och under kyl/frys och bakom spisen! och så fläkten såklart...
  • passionsblomman

Du ser... jag får kanske komma och hjälpa dig ändå.

(härhemma är det bara jag som klarar att ta det riktigt äckliga, min sambo rusar ut och spyr som en räv!)

MulleNuh skrev 2009-02-25 23:15:10 följande:
    Blääää.. *kräks*
  • Daa

Godmorgon på er!
    Har precis hunnit läsa ikapp. *skickar runt juicen och müslin. Värmer lite tevatten*

Ägnade gårdagen åt att hjälpa maken att skruva i skotern. Det var lite otippat. Men vi hade ganska trevligt. Synd bara att det inte blev nån tid över till tanttråden.

Jag tänker inte Vägra Vinter för övrigt. Nu är ju vårvintern på gång, och det är ju den bästa tiden av alla. Fast det är extra viktigt att tänka på att använda broddar

Lycka till med flyttstädandet, MulleNuh. Glad att jag slipper

• Im yours

Godmorgon tanterna! Ser ut att bli perfekt promenadväder,tänk om solen kunde visa sig. Jag är ju oxå norrlandstjej, (Sundsvall). Vårvinter är värsta bästa belöningen efter en kall vinter.

Mera utesol till folket!!!!!!!!!

Mulle; Jag hatar flyttstädning. Blääääääääääää, för all otrevlig skit man kan få se. Det enda som är bra är känslan då allt är klart. Då hamnar man lätt i någon sorts Tant Muscle- anda. Eller det är kanske lukten av kemisk renhet som gör att man känner sig lite oslagbar

Notera att jag bytt gardiner härinne, och ställt fram påskliljor på bordet. Under dagen kommer det oxå att finnas möjlighet till spabehandlingar, etc, etc. Bara för att jag tycker om er

Ta`t lugnt, ta en Toy. Gör inget som jag inte skulle ha gjort

• Originalrosen

Panzer,
    Nu pratar du också om att BT beter sig skumt. Men... *fattar nada* Vad är det ni råkar ut för? Ibland är det lite segt att ta sig in, då kikar jag på annat en stund och sedan brukar det funka. Är det så?

• Originalrosen

Äggtoddy?

Ta en äggula och två skedar socker i ett glas. Sätt er i soffan och kika på TV, rör runt i glaset tills det är vitt, krämigt och luftigt. Inte lika kul att köra med visp, är så effektivt.

Värm mjölken, den ska precis koka upp så stå plats vid spisen! Det blir en annan smak på mjölk som kokats mot en som bara värmts, så låt den verkligen koka upp och värm den inte bara.

Blanda försiktigt i den uppkokta mjölken i äggröran under omrörning.

Smaksätt med en sked (eller flera skedar) mörk rom, konjak eller whisky. Dofta över lite kakao.

• Soldemor

Hälsning från VVV:s självpåtagna ordförande: Nu är i princip allt otäckt vitt borta! Mina vintergäck syns igen och något annat som vi planterade i höstas är på väg upp. Yees! "Sköna maj välkommen..." eller är det lite, lite för tidigt kanske?

Hänger iaf på påskmust och godis. Vadå fastetid? Här tros inte bättre om man inte får äta ordentligt och leva som vanligt! Jag kan utan problem anamma fastetidens budskap i min tro ändå, även om jag äter typ romerska bågar och dricker PÅSKMUST! Var är den, är lite törstig...?

Svar på tråden Tantvarning 3