• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Originalrosen

Jag tror jag ska köpa semlor i stan idag då jag kommer att vara i närheten av Tössebageriet. Vann inte de tävlingen om bästa semlan i stan?

• Diz

Hej tantera!

Jag älskar vintern! Speciellt eftersom jag nu bor i landets årstids-fattigaste ände.

Vår: fint, varmt, men regnigt
    Sommar: fint, varmt
    Höst: Blåsigt, regnigt
    Vinter: blåsigt, regnigt, kallt

Hurra liksom...
    Näe, tacka vet jag en RIKTIG vinter, med plogkarmar man knappt ser över, snöänglar, snölyktor och pulkabackar till höger och vänster. Och köra skoter! Och åka slalom! ååååhhh...

Vi gjorde oss ett försök till utförsåkning igår, här i skåne, gick sådär... Halva backen var påväg att smälta bort, och till slut var vi tvungna att avbryta för att det regnade (!) för mycket...

• passionsblomman

Jag VISSTE väl att det gick att lita på Originalrosen när det kom till spritavdelningen...

Köp en semla åt mig med! *skickar med en slant*

Originalrosen skrev 2009-02-26 08:42:32 följande:
    Äggtoddy?Ta en äggula och två skedar socker i ett glas. Sätt er i soffan och kika på TV, rör runt i glaset tills det är vitt, krämigt och luftigt. Inte lika kul att köra med visp, är så effektivt. Värm mjölken, den ska precis koka upp så stå plats vid spisen! Det blir en annan smak på mjölk som kokats mot en som bara värmts, så låt den verkligen koka upp och värm den inte bara.Blanda försiktigt i den uppkokta mjölken i äggröran under omrörning.Smaksätt med en sked (eller flera skedar) mörk rom, konjak eller whisky. Dofta över lite kakao.
  • didis

Semlebullar ligger i frysen men eftersom maken jobbar över hela denna och nästa vecka blir det ont om semlor. Jo, för det är hans jobb både att baka och att fixa semlor!

Nu har VVV-maffian segrat i Östergötland i alla fall - nästan all snö är bortsmält och det är plusgrader. Tur för mig för jag lämnar tillbaka leasingbilen på lördag och tänkte börja cykla till jobbet. Blir ju så illa tvungen om jag inte har någon bil!

I galleriet finns nu en bild på min titanring. Eller nåja, det är fel namn och den har för blank yta men i princip är det min ring. Är lite nyfiken på vad folk anser om den och tar itne illa upp om den sågas helt! Det är ändå den ring som är mest "jag" och innan jag hittade den ville jag inte ens ha en vigselring. Är jättenöjd!!

• Im yours

Tacka å tack för äggtoddy- receptet.

• passionsblomman

Okej, så då har vi äggtoddy till firandet ikväll, för ni ind´ser väl att det borde bli 4000-inläggsfest ikväll?

*ställer fram Rom, Konjak och Whiskey så ni får välja själva*

• MulleNuh

Oh äggtoddy var inte igår man drack... Smarrigt har jag för mig..

Suck jag har varit hos läkaren med bella. Skulle ju lämna ett nytt kissprov för att se att hennes uvi är borta. Men tror ni hon kissar på beställning?? Nääää inte direkt...

Så nu måste vi tillbaka igen efter jag hämtat zack på dagis. Blä va jobbigt.
    Sen ska vi till nya huset!

• Troll1
    MulleNuh skrev 2009-02-26 12:47:43 följande:
    Oh äggtoddy var inte igår man drack... Smarrigt har jag för mig..Suck jag har varit hos läkaren med bella. Skulle ju lämna ett nytt kissprov för att se att hennes uvi är borta. Men tror ni hon kissar på beställning?? Nääää inte direkt...Så nu måste vi tillbaka igen efter jag hämtat zack på dagis. Blä va jobbigt.Sen ska vi till nya huset!
    Mullenuh: De tar väl ändå provet i blöjan? Hon kissar väl inte på pottan redan?? Stolliga läkare.
    Har varit hos neurologen idag och gjort en massa tester + tagit 7 rör blod, så jag är lite vek nu.
  • passionsblomman

*pysslar om, lägger upp dina fötter på enfotpall, pläden stoppas om, kuddar bakom ryggen och sådärja-kaffe och en liten pralin*

Troll1 skrev 2009-02-26 13:32:36 följande:
    Mullenuh: De tar väl ändå provet i blöjan? Hon kissar väl inte på pottan redan?? Stolliga läkare.Har varit hos neurologen idag och gjort en massa tester + tagit 7 rör blod, så jag är lite vek nu.
  • MulleNuh

Nej dom tar inte i blöjan. Måste ha kiss i en påse tyvärr...

Troll1 skrev 2009-02-26 13:32:36 följande:
    Mullenuh: De tar väl ändå provet i blöjan? Hon kissar väl inte på pottan redan?? Stolliga läkare.Har varit hos neurologen idag och gjort en massa tester + tagit 7 rör blod, så jag är lite vek nu.
Svar på tråden Tantvarning 3