• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Usch ja! Vi pratade om det där i porrtråden igår...

Heloise skrev 2009-02-01 11:23:06 följande:
    mmm det är den enda anledningen att jag släpar mig till det här själadödande stället
  • Heloise

haha i porrtråden? OT much
    Håller på och biter mig i tungan just nu vill så gärna gå in i omskärelsetråden och spy galla men försöker hålla mig ifrån trådar där L huserar
    Dessutom blir jag så arg att jag skakar inte de mest gynnsamma förhållandena för sansad diskussion

• passionsblomman
    Heloise skrev 2009-02-01 11:50:12 följande:
    haha i porrtråden? OT much Håller på och biter mig i tungan just nu vill så gärna gå in i omskärelsetråden och spy galla men försöker hålla mig ifrån trådar där L huserar Dessutom blir jag så arg att jag skakar inte de mest gynnsamma förhållandena för sansad diskussion
    Ja, det drog iväg åt lite håll igår i den ja...

Jag gissar att jag jag inte slår på med en högoddsare när jag utgår ifrån att Herr P och Fru H inte kommer att låta knipsa saker från eventuella framtida söner...?
  • tonårsmorsa

Hej. Har precis läst igenom omskärelsetråden, men höll mig ifrån att skriva något. Känsligt ämne skulle man kanske kunna säga. Många som går igång när de får sin historia/kultur ifrågasatt.

• passionsblomman

Jag höll mig inte...

...det gör jag nästan aldrig!!!

Jag är mest förvånad att det tog hus i helsicke så att några trodde att ts tycker det är lika vidrigt som den kvinnliga stympning som utförs. För det tyckte han ju inte!

Det är ju pricipen att ngn tar sig rätten att göra det här på ett barn alls som han reagerar mot...

tonårsmorsa skrev 2009-02-01 11:57:55 följande:
    Hej. Har precis läst igenom omskärelsetråden, men höll mig ifrån att skriva något. Känsligt ämne skulle man kanske kunna säga. Många som går igång när de får sin historia/kultur ifrågasatt.
  • Heloise

Nope Julle kommer få har kvar det han föddes med Det är f.ö en av mina hjärtefrågor, skulle gladeligen demonstrera samt arbeta aktivt mot den styggelsen, hmm kanske finns någon organisation i Sverige jag kan stödja måste kolla upp det.
    Men i öv delar kanske inte Fru H Herr P's övertygelser iaf inte alla. Vart lite grinig över det i religionstråden men jag avstod ifrån att kommentera. Det är ju inte bara han som ska gifta sig och bara för att han är ateist behöver det ju inte betyda att jag är det

• Heloise

Nä precis dessutom så slog jag upp stympning i dag och det betyder: klippa, skära, knipsa, beröva ngn, stämmer ju bra in på omskärelse och snopp är så vitt jag vet en benämning på ett kön.
    Alltså är omskärelse= könsstympning iaf om man tittar på vad som sker och sedan på¨vad ordedn betyder.
    Nää nu måste jag jobba

• passionsblomman

Nä, si det behöver det ju inte!

Iallafall har ju Hammerman utsett honom till Gud och här är han hederstant, din hjärtats man, så det måste ju bara innebära vadvi i denna tråd alltid vetat: Gud är en Tant.

Heloise skrev 2009-02-01 12:02:32 följande:
    Nope Julle kommer få har kvar det han föddes med Det är f.ö en av mina hjärtefrågor, skulle gladeligen demonstrera samt arbeta aktivt mot den styggelsen, hmm kanske finns någon organisation i Sverige jag kan stödja måste kolla upp det.Men i öv delar kanske inte Fru H Herr P's övertygelser iaf inte alla. Vart lite grinig över det i religionstråden men jag avstod ifrån att kommentera. Det är ju inte bara han som ska gifta sig och bara för att han är ateist behöver det ju inte betyda att jag är det
  • tonårsmorsa

Ja, det är tråkigt att det inte går att hålla isär olika saker i diskussionerna. För även om man inte tycker att kvinnlig och manlig omskärelse är samma sak så måste ju det nödvändigtvis inte betyda att inte båda kan vara fel. Det handlar ju fortfarnade om rätten att få bestämma över sin egen kropp. Som förälder kan det ju trots allt hända att man tvingas ta beslut om olika typer av operationer utan barnens medgivande, men då handlar det förhoppningsvis om något mer livsavgörande.

Sen kan man ju förvånas över att det finns de som tror att det är ofarligt att söva ner småbarn. En narkos innebär alltid en risk - risken att man inte vaknar igen.

passionsblomman skrev 2009-02-01 12:02:30 följande:
    Jag höll mig inte......det gör jag nästan aldrig!!! Jag är mest förvånad att det tog hus i helsicke så att några trodde att ts tycker det är lika vidrigt som den kvinnliga stympning som utförs. För det tyckte han ju inte!Det är ju pricipen att ngn tar sig rätten att göra det här på ett barn alls som han reagerar mot...
  • passionsblomman

Ja usch ja! Min son opererade de bort halsmandlar och polyp på i höstas, och då sövdes han ju. Det är skitläskigt att se dem bli helt slappa och försvinna iväg sådär och det känns inte bra förrän de vaknat igen.

tonårsmorsa skrev 2009-02-01 12:21:44 följande:
    Ja, det är tråkigt att det inte går att hålla isär olika saker i diskussionerna. För även om man inte tycker att kvinnlig och manlig omskärelse är samma sak så måste ju det nödvändigtvis inte betyda att inte båda kan vara fel. Det handlar ju fortfarnade om rätten att få bestämma över sin egen kropp. Som förälder kan det ju trots allt hända att man tvingas ta beslut om olika typer av operationer utan barnens medgivande, men då handlar det förhoppningsvis om något mer livsavgörande. Sen kan man ju förvånas över att det finns de som tror att det är ofarligt att söva ner småbarn. En narkos innebär alltid en risk - risken att man inte vaknar igen.
Svar på tråden Tantvarning 3