• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Hammerman

Annat som kan vara bra är fil, blåbärs/nyponsoppa och kräm.

Koltabletter alternativt aska från vedpannan kan också vara idé, men det är väl framförallt om man har diarré.

• Ninnispinnis

Jag visste väl att det var livsfarligt att ge dig listan...

Mikabella skrev 2009-02-10 14:47:54 följande:
    Åhh tack! Jag älskar Cooolll! på dig
  • MV85
    Hammerman1 skrev 2009-02-10 14:52:07 följande:
    Annat som kan vara bra är fil, blåbärs/nyponsoppa och kräm. Koltabletter alternativt aska från vedpannan kan också vara idé, men det är väl framförallt om man har diarré.
    vinterkräksjuka tror jag inte det biter på.... tyvärr....
    satsar på proviva, rostat bröd (i mycket små mängder) och avslagen kall cola...
    o så ska jag prova potatismos senare, om det andra går bra
  • Hvidbrud

Härligt att se så mycket aktivitet idag! Herrar på besök, dessutom!

Lite trött idag, såm er andra har precis masserat en jäte luden man i 2½ tmme... Fick använda en halv lite olja för att inte göra för många dreadlocks på stackaren!

Ringer min telefon kl innan 9.30 så får telefonsvararen ta den. Brukar bara vara en kund som ska beställa eller avbeställa. Har hänt att jag svarat, men då tar det typ 3 min innan jag inser att jag pratar i telefon... Jo, jag är b-människa...

Mikis: Oj oj, han låter lite vild!! Härligt! Ska bli kul att se honom i sommar. Längtar till att strutta runt med magen i vädret tillsammans med ingenjören.... Vi föder ju i början av September så det skulle helst vara innan det... Så KUL!!!

• Hvidbrud

MV85: Det är inte en beis på gång då?!
    Krya på dig!

Åååååhhh! Nu börjar de första flingorna falla där ute! De har lovat en decimeter snö i eftermiddag!!! Iiiihhh!!! Snöbollskriiig!!!!!

• MV85
    Hvidbrud skrev 2009-02-10 15:14:26 följande:
    MV85: Det är inte en beis på gång då?! Krya på dig!Åååååhhh! Nu börjar de första flingorna falla där ute! De har lovat en decimeter snö i eftermiddag!!! Iiiihhh!!! Snöbollskriiig!!!!!
    Det hoppas jag sannerligen inte... men nej, det är inte det...
    Blev smittad av en kompis i fredags, så vet att det är vinterkräksjuka... Feber, spytt var 20:e minut typ... fått sitta på toa med en bunke o spy för det kommer ut bägge ändarna samtidigt...
    Bläääää...!
  • Hvidbrud

Usch stackare! Man blir så himla trött av det. Krya på dig, gumman. Blåbärsoppa är kanon. Potatismos säkert jätte bra. *styrkekram*

• MV85
    Hvidbrud skrev 2009-02-10 15:29:33 följande:
    Usch stackare! Man blir så himla trött av det. Krya på dig, gumman. Blåbärsoppa är kanon. Potatismos säkert jätte bra. *styrkekram*
    Trött, men framför allt ont i magen!
    Trött på att må illa... gjort det sedan i lördags o verkar inte gå över än...
  • Cantaton

O fy..! Jag vet inte om jag ens kan föreställa mig alla de känslorna som måste flugit genom kroppen.

passionsblomman skrev 2009-02-10 14:16:27 följande:
    Det värst samtal jag någonsin fått, var när min man fortfarande jobbade natt. Jag var höggravid och telefonen ringde och i andra änden är det en jobbarkompis till sambon. dvs INTE han själv. (när man har någon som jobbar i väktarbrancshen så är det ungefär det värsta man kan tänka sig, att de ringer hem till en frn hans jobb under ett pass, för då har det ju hänt ngt...som dessutom gör att han inte kan ringa själv...)Killen i andra änden sa: -Men har han inte kommit hem än?-Neeeej... (med svag röst)-Åh förlåt förlåt förlåt! Jag tänkte inte på att han har så långt att köra! Det är ingen fara, men jag måste få veta vart han har lagt nycklarna till....Den morgonstunden, genomlevde jag med alla kroppens reaktioner helt och fullständigt hur det skulle vara att i nionde månaden bli lämnad ensam kvar på jorden för att min sambo var död.När han väl kom in genom dörren och jag mötte honom i hallen med min jättemage, bröt jag ihop GANSKA ordentligt i ena efterchocken.Min sambo och hans kollega, som också hade en gravid kvinna hemma tog ett allvarligt samtal med sin arbetsgrupp och grjorde rätt klart att det var FÖRBJUDET att ringa och skrämma livet ur deras sambosar klockan svintidigt på morgonen...
  • passionsblomman

Nä, usch! Hoppas du aldrig behöver känna dem alls! det där är sån´t man aldrig glömmer.

Och jag som inte alls är orolig av mig annars.

Cantaton skrev 2009-02-10 15:36:21 följande:
    O fy..! Jag vet inte om jag ens kan föreställa mig alla de känslorna som måste flugit genom kroppen.
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!