• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-02-10 13:31:47 följande:
    hua... måste bara dela med mig...Blev väckt av telefonen 06.20 idag finns det något värre?Paniken när det ringer på en så konstig tid? Fyyyyy!!!Tog nästan 2 timmar innan pulsen var normal igen sen, även att det var ett trevligt samtal - om än inte vid så smart tidpunkt!
    6.20!!! Ööööhh! Hur får man för sig att ringa då? Utlandssamtal eller? Förstår att du inte hade normal puls på 2 h!

Cantaton: Misstänker att det är något allmänt....många idag som klagar på trötthet o får inget gjort....både här på BT o på jobbet....Det är väl tisdagssjuka!

Mikis: Är väldigt nyfiken på ert hus! Ska bli jättekul att få se det i sommar!
    Ska vi försöka boka en helg redan nu??? Har det rätt hopplöst bara att försöka boka med 3 av mina närmaste tjejkompisar....
  • MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 13:50:23 följande:
    6.20!!! Ööööhh! Hur får man för sig att ringa då? Utlandssamtal eller? Förstår att du inte hade normal puls på 2 h!
    Det var min söta m2b som hade fått nytt preliminärt schema för mars under natten som han tänkte jag nog ville veta om eftersom mitt namn stod med på det...! O ja, visst ville jag veta att jag med största sannolikhet har jobb i mars - men inte på den tiden!!!!
    Han tänkte ju inte på vad klockan var... han var uppe o skulle till jobbet - inget konstigt...hmpf!
  • ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-02-10 13:57:36 följande:
    Det var min söta m2b som hade fått nytt preliminärt schema för mars under natten som han tänkte jag nog ville veta om eftersom mitt namn stod med på det...! O ja, visst ville jag veta att jag med största sannolikhet har jobb i mars - men inte på den tiden!!!!Han tänkte ju inte på vad klockan var... han var uppe o skulle till jobbet - inget konstigt...hmpf!
    Va kul med ev jobb men herregud...6.20?
    Min make hade inte vågat ringa mig om det inte gällde livet!!!
  • MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 14:06:00 följande:
    Va kul med ev jobb men herregud...6.20? Min make hade inte vågat ringa mig om det inte gällde livet!!!
    Ja, jag menar det! Han kunde ju ringt ett par timmar senare i alla fall.. Men han hade som vanligt ingen aning om vad klockan var... *muttrar lite irriterat samtidigt som jag tycker det är sött*
    Jo.. hans chef har mer eller mindre garanterat mig jobb då han ändå behöver massa folk till mars, och min m2b hjälpt honom hitta folk
  • ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-02-10 14:07:58 följande:
    Ja, jag menar det! Han kunde ju ringt ett par timmar senare i alla fall.. Men han hade som vanligt ingen aning om vad klockan var... *muttrar lite irriterat samtidigt som jag tycker det är sött*Jo.. hans chef har mer eller mindre garanterat mig jobb då han ändå behöver massa folk till mars, och min m2b hjälpt honom hitta folk
    Gött!! Grattis får man väl säga då?!
    Men håller med dig...lite sött var det!
  • MV85

Ja, men eller hur..!
    O ja, skönt med jobb! Får se hur långvarigt det blir.. har jag tur blir det permanent! m2b är provanställd med fastanställning på G, så inte omöjligt att jag oxå blir det...
    Skönt att kunna få jobb på samma ställe - även om vi inte kommer träffa varandra på jobbet alls (vilket nog är ganska bra)

• ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-02-10 14:11:36 följande:
    Ja, men eller hur..! O ja, skönt med jobb! Får se hur långvarigt det blir.. har jag tur blir det permanent! m2b är provanställd med fastanställning på G, så inte omöjligt att jag oxå blir det...Skönt att kunna få jobb på samma ställe - även om vi inte kommer träffa varandra på jobbet alls (vilket nog är ganska bra)
    Det kan vara både ock...stor fördel o kul när det är julfester eller dyl gemensamma fester! (träffade min make på en julfest för 7 år sen)
    Jag håller redan tummen för fast tjänst!
  • passionsblomman

Det värst samtal jag någonsin fått, var när min man fortfarande jobbade natt. Jag var höggravid och telefonen ringde och i andra änden är det en jobbarkompis till sambon. dvs INTE han själv.

(när man har någon som jobbar i väktarbrancshen så är det ungefär det värsta man kan tänka sig, att de ringer hem till en frn hans jobb under ett pass, för då har det ju hänt ngt...som dessutom gör att han inte kan ringa själv...)

Killen i andra änden sa:
    -Men har han inte kommit hem än?
    -Neeeej... (med svag röst)
    -Åh förlåt förlåt förlåt! Jag tänkte inte på att han har så långt att köra! Det är ingen fara, men jag måste få veta vart han har lagt nycklarna till....

Den morgonstunden, genomlevde jag med alla kroppens reaktioner helt och fullständigt hur det skulle vara att i nionde månaden bli lämnad ensam kvar på jorden för att min sambo var död.

När han väl kom in genom dörren och jag mötte honom i hallen med min jättemage, bröt jag ihop GANSKA ordentligt i ena efterchocken.

Min sambo och hans kollega, som också hade en gravid kvinna hemma tog ett allvarligt samtal med sin arbetsgrupp och grjorde rätt klart att det var FÖRBJUDET att ringa och skrämma livet ur deras sambosar klockan svintidigt på morgonen...

ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 14:06:00 följande:
    Va kul med ev jobb men herregud...6.20? Min make hade inte vågat ringa mig om det inte gällde livet!!!
  • MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-10 14:15:19 följande:
    Det kan vara både ock...stor fördel o kul när det är julfester eller dyl gemensamma fester! (träffade min make på en julfest för 7 år sen)Jag håller redan tummen för fast tjänst!
    Träffade min på ett jobb jag med Dock var han min chef, och vi fick inte ihop det på en fest...
  • MV85

Passionsblomman: Så FÅR man inte göra!!! Det är absolut förbjudet!!!! INTE skrämma folk på det sättet!! oavsett graviditet eller ej!
    Hua... tur att det var han själv, men undrade ändå först vad som hade hänt kan jag säga...

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!