• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Ja, vi åt ju också en massa igår, och då sa ett av "barnen": "Det är tur att det finns ett gästrum för bara efterrätten"

Usch, lät ju inte som något fräscht hus...

Hvidbrud skrev 2009-02-09 12:58:14 följande:
    Hej! Vad roligt att titta in och se att det är 4 nya sider att läsa. kul att uppdateras...Jag fick också bourgognegryta igår! Mums! Min brir är kock och lagar så god mat... var tvungen att lägga mig på soffan och titta på bolibompa med barnen efteråt, för jag blev så mätt... Men fick plats med tårtan iallafall. Tror jag har en extra tårt/godismage som det alltid fins plats i!tittade ju på hus i går. Äckligare hus har jag aldrid sett. De hade liksom glömt att säga att de tidigare beboare hade haft massor av hundar och katter, som hade kissat inomhus, så det STANK! Golvet skulle bytas ut för att tabort lukten, men jag tror inte att det skulle hjälpt. Dessutom hade odjuren grävt upp hela trädgården så det var en ren geggamoja där ute. Nä, fy. Där ville vi inte bo.Ska titta på två till nästa söndag. Det ena verkar perfekt, men är lite dyrt... Suck...
  • Mrs D to be

Hej allihopa!! Tack frö stödet jag räknade lite på det och tror att jag fick nog poäng för g (enligt min bedömning) Annars så har jag nu fattat vad det handlar om så det blir lätt som en plätt nästa gång!

Va tråkigt att huset var så då? Kan ni inte ge att skambud och sedan helrenovera. Du skulle sätt mammas hus innnan det va iårdningjort Hujeda mig!!! (norrmänn som bott där ) :-P annars kan ni ju köpa det för tomptpriset. älda upp skiten och bygga nytt??

Hvidbrud skrev 2009-02-09 12:58:14 följande:
    Hej! Vad roligt att titta in och se att det är 4 nya sider att läsa. kul att uppdateras...Jag fick också bourgognegryta igår! Mums! Min brir är kock och lagar så god mat... var tvungen att lägga mig på soffan och titta på bolibompa med barnen efteråt, för jag blev så mätt... Men fick plats med tårtan iallafall. Tror jag har en extra tårt/godismage som det alltid fins plats i!tittade ju på hus i går. Äckligare hus har jag aldrid sett. De hade liksom glömt att säga att de tidigare beboare hade haft massor av hundar och katter, som hade kissat inomhus, så det STANK! Golvet skulle bytas ut för att tabort lukten, men jag tror inte att det skulle hjälpt. Dessutom hade odjuren grävt upp hela trädgården så det var en ren geggamoja där ute. Nä, fy. Där ville vi inte bo.Ska titta på två till nästa söndag. Det ena verkar perfekt, men är lite dyrt... Suck...
  • Mrs D to be

jag fattar inte något fortfarande? Fattar inte heller poängen med house heller.. 10 läkare på en patient sure.. snarare 100 pat på en läkare är realistiskt.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-09 10:28:09 följande:
    ?? ööööh? Va
  • Hvidbrud

Vi hade ju tänkt att bara hyra här i början, de f¨rsta två åren för att se hur det går att bo i sveride och på landet. Minman har vuxit upp i en stad med 6 miljoner innevånare, så vi börjar försiktigt...
    Vi snackar om att leta tomt och bygga nytt, men först ska vi inskolas!
    Mrs D to be skrev 2009-02-09 13:09:36 följande:

Va tråkigt att huset var så då? Kan ni inte ge att skambud och sedan helrenovera. Du skulle sätt mammas hus innnan det va iårdningjort Hujeda mig!!! (norrmänn som bott där ) :-P annars kan ni ju köpa det för tomptpriset. älda upp skiten och bygga nytt??
  • MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-02-09 08:29:56 följande:
    MV85....Ååhh din stackare....låter som vinterkräksjukan.....drick men drick bara litelite åt gången.....1 liter vatten med 1 msk socker o 1 tsk salt är en bra vätskeersättning för kroppen......var försiktig med att dricka/äta för söta saker.....sockret kan slå ut magen igen!!Tycker JÄTTESYND om dig!
    Tack! visst är det synd om mig! *blir alltid väldigt ynklig när jag är sjuk*
    vet inte om det är vinterkräksjukan, men sen jag skrev sist har jag inte behövt springa igen i alla fall så verkar gå åt rätt håll!
    fick behålla mitt te jag fick i mig innan sovdags oxå... så fick i mig något! te med lite socker i... så lite energi.. men inte på långa vägar så mycket jag behöver! Helt skakig idag nu, men som sagt verkar det vänt nu!
  • Mrs D to be

haha ok. jag smygkollade på hement på malmö. nästan så man skulle vilja ha en av de där lgh hellre en hus där med havsutsikt och världens terass. jag ger hellre 5 mille för en 170 kvm lgh med det en ett hus

Hvidbrud skrev 2009-02-09 13:17:31 följande:
    Vi hade ju tänkt att bara hyra här i början, de f¨rsta två åren för att se hur det går att bo i sveride och på landet. Minman har vuxit upp i en stad med 6 miljoner innevånare, så vi börjar försiktigt... Vi snackar om att leta tomt och bygga nytt, men först ska vi inskolas! Mrs D to be skrev 2009-02-09 13:09:36 följande:
  • Mikabella

Hvidis: Maten låter ju UNDERBAR, huset mindre....Ush stackars dig. Jag har sånna fobier. Blä blä blä för äckliga lukter...O blir det inte ännu värre när man är gravid? Håller tumaran för att näsat hus är bättre!

Jag o maken har bott i vårt nybygda hus i 1,5 år nu. Såååå skönt med helt nytt o frächt Har inga katter o hundar, men ÄCKLIGA rådjur i trädgården. Åhhh nästan så att man vill skffa sig jaktlicens o göra en "runar" från balkongen. Dumma kräk med stoooor förkärlek till tulpanlökar... :(

Mv85: Stackars dig. Jag hatra verkligen att må illa. Gråter hela tiden. Klenfis. Hoppas verkligen att du mår bättre! ...o du...duktig du var som motstod alla frestelser!

Ingenjöris: Hur går det med huset? Bygger ni lösvirke? Vilken typ av hus? Visst är det såååå spännande och roligt! Jobbar din man med arkitektur? Det gör min. Vi bygde nytt för snart 2 år sedan. Betongblock, fyrkantigt, svart puts o STORA fönsterpartier ut mot havet OCH vad skönt att du mår bättre!!! Man blir faktiskt lite orolig. *kramardighårt*

Mrs D: Jag fattar inte heller...Tror att han, Hammerman, mest vill verka lite viktig...Eller?
    Skönt att det verkade gå bra på tentan *hopparupponerovinkarolermotdig*

• Mikabella

Nattuggla? Du är inte sur på oss för att vi kallar dig Fjosk va?

Fjosok skrev 2009-02-09 00:07:11 följande:
    ingen vaken ikväll? BT känns helt dött :)
  • Mikabella

Ninnis, Passion o Cantaton: Puss på er!!!

• MV85

Mikabella: Får väll skylla på det faktum att jag är laktosintollerant o inte kan äta något sådant utan att äta mediciner innan.. o det känns lite overkill att göra för att smaka på tårtor jag redan vet hur de ska smaka.... Jag har ju lyxen att vara utbildad konditor Så vet hur det mesta smakar... om än inte saltlakristårtor... det är ett nytt påfund sedan jag höll till i den branchen!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!