• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • MV85

Mikabella: Det fanns 5 olika tårtor att provsmaka - du skulle varit här!
    Själv smakade jag inte på något, o åt inga karameller heller (fast alla hade det o bjöd på)... så nu var jag duktig!

Dock mindre kul att det verkar som min kompis smittat mig med magsjuka... *mår illa*

• Ninnispinnis

Jag har bakat tårta till min mans försenade födelsedagsfika idag Det blev sockerkaksbotten med ett lager mosad banan och vaniljkräm och ett lager jordgubbssylt samt grädde, kiwi och björnbär ovanpå. Den var superod, men det blev en hel del kvar...

*skär upp några bitar och bjuder alla som vill ha*

• MV85

*springer hulkande ut ur tråden igen vid ordet tårta*

• Mrs D to be

ååå stackare men 1 du har ingen lust för frästelser 2 du kommer få njuta av att känna dig sååå slank och smal när du blivit bra igen!! Komm ihåg att dricka the om du kan , risstärkelse och salt!! *bäddar ned i sängen och ställer kräkbunken brevid*

• Fjosok

ingen vaken ikväll? BT känns helt dött :)

• MV85

Mrs D to be skrev 2009-02-08 20:50:31 följande:

ååå stackare men 1 du har ingen lust för frästelser 2 du kommer få njuta av att känna dig sååå slank och smal när du blivit bra igen!! Komm ihåg att dricka the om du kan , risstärkelse och salt!! *bäddar ned i sängen och ställer kräkbunken brevid*
    Om man ändå kunnat få den sorten där det bara är kräk som gäller... nej, denna versionen är elak... sitta på toastolen med en bunke i knät är vad jag ägnat kvällen och halva natten till!
    Är helt slut nu, men samtidigt så är jag tööööörstig! har druckit närmare 1½ liter vatten, men allt bara kommer upp hela tiden så det hjälper föga...
  • Mrs D to be

ok då gick du och jag och la oss samtidigt :P men du hade det nog vårre en jag!!
    Srackare ta och sov och testa med en mun vatten eler vad du är sugen på,avslagen cocacola är bra med! sas senare nus kah jag skriva tenta efter 3h sömn,,, är inte trött en men vi får vel se

• Ninnispinnis

Lycka till på tentan, Mrs D!

• ingenjörsbruden

Lycka till på tentan, Mrs D! Håller tummen!!

MV85....Ååhh din stackare....låter som vinterkräksjukan.....drick men drick bara litelite åt gången.....1 liter vatten med 1 msk socker o 1 tsk salt är en bra vätskeersättning för kroppen......var försiktig med att dricka/äta för söta saker.....sockret kan slå ut magen igen!!
    Tycker JÄTTESYND om dig!

Cantaton: Förstår att det tog en himla tid att montera om du hade en "insektsnyckel" *asg* Sorry....men den var jätterolig! (insexnyckel)
    Har du fått in alla papper o tillbehör till kontoret nu?! Blev 18års firande bra?

*tar en liten bit av Ninnis goda tårta* *mmmmm*

Vilka härliga helger ni verkar ha haft....utom MV85 iofs!
    Hos oss var det jag som städade o lagade mat (MED kläder )..... SÅ tradigt! Mannen satt o ritade på huset så jag ska inte klaga....men hushållssysslor är inte så spännande!
    Lagade en bamsegod Bourgionnegryta igår.....hade i vin Dock matlagningsvin Men grytan blev god! Men fick pizza till kvällsmat för jag hade varit så duktig o för att grytan skulle puttra i ytterligare en timme när jag var redan hungrig!
    Lite komiskt....har förr lätt kunnat äta en hel pizza själv....skar ner detta förra året till en halvpizza....o nu kunde jag inte äta mer än 25%!!
    Har omedvetet gått ner 2 kg på 3 veckor BARA genom mindre portioner o knappt ngt sött alls. Har ju en del att ta av så det är ingen fara för magen!

Det onda i magen har gått över.....så det måste ha varit ngt muskelsträckning eller nåt...

Fick mysa med min svåger o svägerska lilla busa! 10 mån o full rulle!! Hon luras att hon ska klappa på kinden o hugger sen tag i håret!! Tur att man inte är håröm!

• Ninnispinnis

Ingenjören, vad skönt att det har gått över! Då var det ju ingen fara, precis som vi trodde

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!