• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mikabella

Jätte gulligt! Vad heter grodyngel? Har för mig att danskarna har ett riktigt gulligt ord för det

Vill pussas mer

Hvidbrud skrev 2009-02-09 15:00:00 följande:
    Mikis: Låter skitsnyggt!! Ja, härligt med nytt rent och fräsht hus. min mamma har nått trix mot rådjuren.. ska se om jag kan lura av henne det. Tulpanlökar lägger hon i alla fall i mulvadshögarna så försvinner de (eller var det kejsarkronor?) (OT Mulvad på danska heter muldvarp! är det inte lite gulligt!)jag håller på att göra momsen för förra kvartalet. SKA vara klar i kväll, men nu råkade jag vist fastna här och det står en deg och jäser i köket som ska bli till kanelbullar... Belöningen liksom. Shiiiit! var är min diciplin??
  • Mikabella

Åh Gbg är ju jätte nära mig ju Då kan vi träffas o mysa ofta!
    Mrs D to be skrev 2009-02-09 15:22:21 följande:

idag känner jag för att vara klar med utbilldningen och flytta till göteborg hehe kollade på alla jobb som finns är såååå sugen på att jobba!!
  • ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2009-02-09 16:01:50 följande:
    Jätte gulligt! Vad heter grodyngel? Har för mig att danskarna har ett riktigt gulligt ord för det Vill pussas mer
    Det thailänska ordet/namnet för grodyngel är Odd!
  • Hvidbrud

Åh, vad heter det nu... 'kliarkliarkliarihårbåtten* Hæletusse! Urgullig! Bättre än moderna påfund som cowboybukser... Alvarligt...

en till!

• Mrs D to be

mm jag saknar hans bror och hans tjej eller mest henne. men m2b och hans bror blir som om som vorde 5 och 10 när de är tillsammans. och vi går och myser medans vi juter av att se dem ha sååå kul!ooo va jag saknar dem

• Ninnispinnis

Grodyngel heter rompetroll på norska

• Ninnispinnis

Och Långben heter Fedmule på danska

*kliar mig i huvudet och funderar på om vi avhandlat detta också innan?*

• Mikabella

Tänk så mycket gulligare de äckliga små kryåen verkar om man ger dem gulligare namn! Danskarna o norrmännen är smarta!!

Nu har jag ridit jobbig ridlektion. Min häst var inte alls inställd på att börja träna på allvar igen efter "latmaske"vinter med mysiga uterritter och härliga galopper. ust var behövlig för oss båda. Hnabeöver bygga tillbaka musklerna,. jag behöver rida bort Ben&Jerry glassen...PUSTR varför är den sååååååååååååå god!? Sätter sig direkt på lilla magen..thats for sure!!

• Mrs D to be

har idag varit dö trött.. hehe börjar gå över nu men ska unnam mig medvetslöshet till kl 10 i morgon iaf. har kollat in tappa .se ska kika på sidan nu och se om det är något jag ska atsa p? verkar bra iaf!!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!