• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mrs D to be

heheh ja jag skulle nog göra det annars kan det bli en gegga!!
    Jag är fan i mig på g idag går från tårta till min "nya" släkts inte alls gastronomiska kunnskaper (som ger mig svimmningsanfall) *lol*
    jag ska baka chese cake i helgen.. mamma och co kommer på söndag mummmmmmmssss jag får jogga i morgon!!

ÅÅÅÅ jag glömde säga JAG FICK MIN PIZZA!!!!!! åååå va gott det va jag njöt av varje tugga och hetsåt inte. nu har jag tagit det onyttiga nu ska jag ned under 80 innan feb är slut!
    åå nu ska jag dricka mitt gå igång the så jag kan fixa disken!!

pussi puss ingenjöris så ses vi snart :-P

• ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-01-29 19:33:10 följande:
    Nej, gör iordning den kvällen innan, ställ den i kylskåpet och stryk upp den och dekorera innan gästerna kommer *konditorn sätter ner foten*Men försök INTE blöta bottnarna med saft eller liknande!
    *javool mein fuurist*

*pang....smällde handen i pannan i givakt*

Bra då behöver jag inte stöka med den på söndagen!! *phuuuuu* Då ska vi bara baxa in matbordet i vardagsrummet, flytta soffa, soffbord o stolar.....ojojojoj...vad gör man inte för att samla de närmaste för att berätta om tillskottet!
  • Mrs D to be

hihi du måste föra billddagbok på magen!! villket påmminde mig om att skicka min cv till bb och förlossningen!! tack ingenjöris

• Hvidbrud

Hi HI! *asgarvarochliggerochrullaruntpågolet*

Låter som en bra plan. Jag hade ochså köpebottnar och den stod i kylskåpet några timar utan att bli kladdig, bara lagom mmaffig liksom.
    (dagen efter var den nästan ännu godare... Så det blir nog bra dagen innan!)
    Lätt som en plätt! Och gotT!
    Ih, du måste berätta hur de reagerar på den goda nyheten!!

• ingenjörsbruden

Mrs D to be skrev 2009-01-29 19:39:25 följande:

hihi du måste föra billddagbok på magen!! villket påmminde mig om att skicka min cv till bb och förlossningen!! tack ingenjöris
    Moaahahahaha! Nja, ja, jo, kanske.... *hihihi*
    Det syns inte så mkt ännu då hullet på magen döljer.......en hel del tyvärr.... Får suga lite på det....

Gött du fick pizzan!! Me to....hade extra mozzarella på min.....*mmmmmmmums*
    Sorry för frestelserna,Mikis!

Lycka till med diskandet! *åfasenkanskeskagåochtömmadiskmaskinenellernåt*
  • Mrs D to be

så nu står teht och drar sammtidigt som den ljuva jungfrun stådat i köket och plockat ur och i diskmaskinen.. under tiden hon gjorde det flög hon iväg (alla snövit) i sina tankat under en sång när hon drömde om sin prins rullandes på sin tappra svarta kontorsstol och hans händer som gallopperade över de vita tangenterna::.. *joinar dig hvidis* nu är jag för trött!!

• Ninnispinnis

Hahaha, ni är för härliga!

Har precis kommit hem från träningen och ska slänga ihop ett brödbak... Har lovat att ta med min mycket uppskattade (och nyttiga) "turbolimpa" till jobbet imorgon. Sen måste jag duscha och packa, passar på att åka till bästisen över helgen eftersom maken är i Sthlm. Ska bli så mysigt att dricka vin, prata och träffa gamla vänner (inte gamla till åldern alltså, men ni förstår...). Kanske till och med jag får en pizza under helgens utsvävelser?

• Mrs D to be

ni kan ju baka pizza själva har ett bra botten bröd. tänk dock på att göra den lövtunn annars blir det pann pizza. ha inte i nötter och frukt heller
    Dinkelbröd (15 st) 250 grader
    5 dl ljummet vatten
    1 pkt jäst (kan minskas)
    3dl Blandade nötter/aprikoser (det du vill ha i brödet)
    2 tsk salt
    1 msk sirap
    5-7 dl havregryn
    3-5 dl dinkelmjöl
    Lös för upp jästen i lite av vattnet, häll därefter på resten. Tillsätt salt, sirap, det du vill ha i och havregrynen. Rör om. Fyll på med mjöl. Degen kan med fördel vara kladdig (Testa och experimentera så att du med tiden kan hitta just din ultimata deg). Jäs ungefär en timme i rumstemp ELLER låt degen kalljäsa över natten i kylskåpet.
    Rör om i degen. Klutta ut på bakplåtspapper ca 12-15 frallor. Dra på ugnen och låt bullarna jäsa ovanpå under bakduk ca 30-60 minuter. Grädda i mitten, ca 250 grader omkring 10 minuter.

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-01-29 19:42:13 följande:
    Hi HI! *asgarvarochliggerochrullaruntpågolet*Låter som en bra plan. Jag hade ochså köpebottnar och den stod i kylskåpet några timar utan att bli kladdig, bara lagom mmaffig liksom.(dagen efter var den nästan ännu godare... Så det blir nog bra dagen innan!)Lätt som en plätt! Och gotT! Ih, du måste berätta hur de reagerar på den goda nyheten!!
    *gnider pannan o hälarna efter givakten*

Åhh va skönt att höra att mina tårtplaner låter vettiga....fattar inte hur jag kan noja ihop över en sån grej....nåja....skyller på hormonerna!! Jäkla bra "att skylla på"!

Of course kommer en redovisning när vi berättar den goda nyheten!

*drömmendenfårvingarochblirverkligdå....tralallalalaa sjunger vidare på snövits-sång* Fick ett litet miniryck i köket tack vara Mrs D.....så nu ser man köket iallafall!!!
    Provgjorde även fruktgelén till tårtan!!
    Köpte gelésocker Multi fr Daansocker....kokade socker o saft i 30 sek o det blev faktiskt riktigt bra!!

Ser en jättestor skillnad på mina inlägg när jag är sjuk o när jag är frisk(diskutabelt).....när jag är frisk så blir inläggen fulla av skumma grejor som poppar upp i huvudet....så frisk o frisk...

Usch!! Prata inte bröd!!! Är det något jag är svag för så är det nybakat bröd!!!! *SLURP* Kan äta flera limpor själv!! Nästan iallafall!
    Kalljästa bullar är SÅ gott på morgonen!!! *mmmmmm* Dregel!

Nä goa söta ni....nu ska jag köra o hämta hem maken efter deras hockeykväll m jobbet!

PUSS på er alla!
  • Fjosok

*gäsp*

En lång dags väg mot natt är slut, non stop sedan 8:00 när jag började jobba.

Märkligt, jag skrev att jag var ensamstående i en tråd som handlade om civilstånd. Direkt så kom dom och sa att nu komemr du säga att du är ful. Visseligen sant men jag skulle absolut inte säga det, bara rösta på mitt civilstånd som stod på typ 0.2%

Tror man börjar vara kändis här på BT

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!