• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mrs D to be

jag har promenerat 5x 80 min denna vecka + 1 tufft ridpass så jag är värd det!!

• Mrs D to be

nuuu fick jag tag i honom!!!!! antingen potatisgratäng el pizza!! jag har varit duktig med maten nu i 2 veckor nu måååste jag få unna mig!

• Mrs D to be

märker ni att jag har abstinens hahha

• MV85

ingenjörsbruden: Gör allt utom att täcka den och dekorera dagen innan så blir det bäst..
    Om du gör så behöver du inte blöta bottnarna någonting, för då blir de bara svampiga...

• ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-01-29 17:44:46 följande:
    ingenjörsbruden: Gör allt utom att täcka den och dekorera dagen innan så blir det bäst.. Om du gör så behöver du inte blöta bottnarna någonting, för då blir de bara svampiga...
    Ok, fixa med fyllningar o tårtbottnar på lördagen. Dekorera på söndagen. Rätt uppfattat?!
  • ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-01-29 18:01:20 följande:
    Helt rätt uppfattat
    Pööööööörfekt! TACK! Nu behöver jag inte grunna på det längre!!

Mrs D.....du....abstinens?...näääää *hihiihi*
  • Mrs D to be

Jag skulle göra det samma dag allt ihop om du gör en egen sockerkaksbotten. och låta den stå i typ 4 h. då blir den jätte god och saftig. vet inte om jag skulle "blöta" jag gjorde det till en smörgåstårta och det blev helv.. av det hela oo så jag led men alla andra tyckte det va gott.
    1 tur att min kräsna familj inte var där utan min m2b:s som (hur säger man detta fint) inte riktigt uppskattar exlusiva gastronomiska upplevelser, det funkar lika bra med tacopaj.. eh.. det kan ju vara gott en fredagmyskväll..

min m2b föreslog att vi skulle ha tacopaj på brölloopet :-O *gapar....svimmar...vaknar upp på golvet och märker att jag inte drömmde .. gråter* hihihi vill tillägga att hans föräldrar gifte sig i vardagsrummet i mysbrallor typ :-O *svimmar igen*
    haha

ingenjörsbruden skrev 2009-01-29 17:07:10 följande:
    Tjejer!!!!Vill ha lite råd o stöttning!!!Ska bjuda på Hvidis tårta på söndag med chokladpudding o vispgrädde m hallon......ska toppa med hallon o gelé...Så min fråga.....NÄR ska jag göra tårtan? Ska jag vänta med grädde o toppingen till samma dag o göra det andra dagen innan?Vill att tårtan ska vara supersmaskig!!! Tänkte blöta bottnarna med lite hallonsaft/sås.....eller?Snälla?? Någon som vet vilket som är bäst?PS Blir pizza här osså ikväll!
  • ingenjörsbruden

Mrs D to be skrev 2009-01-29 19:25:13 följande:

Jag skulle göra det samma dag allt ihop om du gör en egen sockerkaksbotten. och låta den stå i typ 4 h. då blir den jätte god och saftig. vet inte om jag skulle "blöta" jag gjorde det till en smörgåstårta och det blev helv.. av det hela oo så jag led men alla andra tyckte det va gott.1 tur att min kräsna familj inte var där utan min m2b:s som (hur säger man detta fint) inte riktigt uppskattar exlusiva gastronomiska upplevelser, det funkar lika bra med tacopaj.. eh.. det kan ju vara gott en fredagmyskväll.. min m2b föreslog att vi skulle ha tacopaj på brölloopet :-O *gapar....svimmar...vaknar upp på golvet och märker att jag inte drömmde .. gråter* hihihi vill tillägga att hans föräldrar gifte sig i vardagsrummet i mysbrallor typ :-O *svimmar igen*haha
    Näää men herregud! *får ett litet svimningsanfall....viftar febrilt med solfjädern!*

Jag har köpe-tårtbottnar...så det är kanske bäst att svänga ihop tårtan på morgonen samma dag....annars kanske den blir för kladdig..... *hahahahaha* sicket velande!!!
  • MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-01-29 19:28:37 följande:
    Mrs D to be skrev 2009-01-29 19:25:13 följande:Näää men herregud! *får ett litet svimningsanfall....viftar febrilt med solfjädern!* Jag har köpe-tårtbottnar...så det är kanske bäst att svänga ihop tårtan på morgonen samma dag....annars kanske den blir för kladdig..... *hahahahaha* sicket velande!!!
    Nej, gör iordning den kvällen innan, ställ den i kylskåpet och stryk upp den och dekorera innan gästerna kommer *konditorn sätter ner foten*
    Men försök INTE blöta bottnarna med saft eller liknande!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!