• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Haha, men det är lite roligt när det blir en sådan personlighetsboom. Vissa dagar möter man den ena konstiga människan efter den andra..!

Mikabella skrev 2009-01-28 15:13:58 följande:
    Hej darlings!Kom precis hem från Gbg o sjukhuset. Åkte med min mormor. Hon skulle röntgas o lite sånt. Shit vad folk kan prata! Blev attackerad i väntrummet av en den ena En gubbe som kunde heala hästar över telefonen, en dam som hade 15!! siameser hemma o som hon gärna ville att jag skulle titta på kort på, en lad farbror som bara hade ett ben o drog massor av "fräckisar" och sist men INTE minst en kvinna på 150kg som klagade på hur små kakorna var o att man var tvungen att köpa 2! cola flaskor för att släcka törsten...Ojojoj vad jag undrade vart för konstigt ställe jag hamnat på! Helt otroligt!!!Skönt att vara hemma nu!
  • Mikabella

Hej MV85 föresten! Jag tror inte vi har hejat

Nu ska jag laga en couscoussallad med limeyoughurt, avocado och kräftstjärtar. Har haft 30-års kalas här i 4 dagar i sträck nu....Pust börjar få slut på matideer o ispiration...På lördag har han (maken) bjudit in 34 per på kalas...ur många tackade nej...INGEN! Härligt. Buffemat....Hmmmm...HJÄLP! Är grym på mat i vanliga fall, men nu har jag verkligen lust att hyra in en cateringfirma...eller varför inte låta min käre make fixa maten själv...Hmmmm hade nog bara slutat på samma sätt iaf...han städar(han tycker att han är jätte duktig o det är gjort på 2 timmar) medans jag blir fast i minst hela dagen i köket....Någon som vill komma o rida min häst i helgen för det blir liksom ingen tid över till honom...163, lydig, vacker och okompliserad...(haha nästan som mig, fast jag är ju bara 157 )

Puss på er änglar.

• MV85
    Mikabella skrev 2009-01-28 17:08:13 följande:
    Hej MV85 föresten! Jag tror inte vi har hejat Nu ska jag laga en couscoussallad med limeyoughurt, avocado och kräftstjärtar. Har haft 30-års kalas här i 4 dagar i sträck nu....Pust börjar få slut på matideer o ispiration...På lördag har han (maken) bjudit in 34 per på kalas...ur många tackade nej...INGEN! Härligt. Buffemat....Hmmmm...HJÄLP! Är grym på mat i vanliga fall, men nu har jag verkligen lust att hyra in en cateringfirma...eller varför inte låta min käre make fixa maten själv...Hmmmm hade nog bara slutat på samma sätt iaf...han städar(han tycker att han är jätte duktig o det är gjort på 2 timmar) medans jag blir fast i minst hela dagen i köket....Någon som vill komma o rida min häst i helgen för det blir liksom ingen tid över till honom...163, lydig, vacker och okompliserad...(haha nästan som mig, fast jag är ju bara 157 )Puss på er änglar.
    Hejsan

Hehehe beroende på var du bor så rider jag gärna din häst i helgen 13 år i sadeln, räcker det för att hantera honom? hehehe
    Ska fundera på lite matförslag och återkomma - när jag ätit mina amerikanska pannkakor med sirap
  • Cantaton

Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak? Jag håller på att skapa en sorts FAQ angående att anlita sångsolist till vigseln. Nu vet jag ju inte hur många av er som faktiskt är eller har varit i sitsen att leta solist, men om ni kan tänk er in i situationer, vilka frågor skulle ni ha då?

Några exempel:

- Var hittar man en solist?
    - Vad är ett rimligt pris för en solist?
    - Kompar kantorn i kyrkan eller måste man även anlita ackompanjatör?
    - Hur långt i förväg bör man boka solist?
    - Var i akten placerar man sångerna?

• MV85

Mikabella: Förslag på lite smårätter till buffé

Minipajer 2-3 olika går utmärkt varma eller kalla
    ex. ädelost med tomat och solroskärnor, köttfärs med majs paprika och champinjoner, kyckling med fetaost och tomat...

kallskuret
    ex. tjälknöl, rostbiff, rökt skinka, kokt skinka, kalkon, kyckling, struts..

fisk
    ex. laxsida i ugnen med citron salt och peppar (fungerar utmärkt både varmt och kallt - kan alltså förberedas det med)
    rökt sik, gravad lax, rökt lax, rökt ål, inkokt torskfilé

pastasallad
    potatissallad
    potatisgratäng
    färskt bröd
    hårdbröd (knäcke, hårt tunnbröd)

• Hvidbrud

Jag an inte få ut bilden av helstekt oxfilé med rödvinssås, goda potatisar eller en risotto och en grov sallad med mörka grönsaker i (typ fina rödbetsblad, finskuren rödkål, babyspenat, svarta oliver (kalamata eller från turken-på-hörnet) cherrytomater som marinerats i balsamico, rostade pinjenötter osv osv...
    Vet inte om det är jag som här järn-cravings (efter att blivit tappad på blod idag) eller om det bara är ett buffe förslag....

Åh! Nu ska jag hem för jag blev helt plötsligt så hungrig!
    Kram på er alla härliga pinglor!

• Mrs D to be

Heheh och jag ska sedan ta hand om dom och lyssna på alla krämpor de har!!!!! En del vill man strypa när de oavbrutet snackat om hur ont de har och allt annat mellan himmel och jord i 15 min medans man är jättestressad för att man har de andra 15 patienterna att ta hand om också.. hihi men det har sin charm

stackars dig som har kräksjuka. själv har jag häcken full i skolan och känner hur jag börjar bli sjuk! Villket inbte är bra för jag har verkligen inte tid att komma efter hua..hemska tanke..
    hoppas det är bra med er allla annars!!
    kram på er

Mikabella skrev 2009-01-28 15:13:58 följande:
    Hej darlings!Kom precis hem från Gbg o sjukhuset. Åkte med min mormor. Hon skulle röntgas o lite sånt. Shit vad folk kan prata! Blev attackerad i väntrummet av en den ena En gubbe som kunde heala hästar över telefonen, en dam som hade 15!! siameser hemma o som hon gärna ville att jag skulle titta på kort på, en lad farbror som bara hade ett ben o drog massor av "fräckisar" och sist men INTE minst en kvinna på 150kg som klagade på hur små kakorna var o att man var tvungen att köpa 2! cola flaskor för att släcka törsten...Ojojoj vad jag undrade vart för konstigt ställe jag hamnat på! Helt otroligt!!!Skönt att vara hemma nu!
  • Mrs D to be

kör potatisgratäng och en fransk potatissallad. ostbricka. minipajer. två paket kräftor. en varmrökt lax. en gravad. revbenspjäll. kyklingfileer som du trancherar. sallad. tsatsiki.guacamole.röror av olika slag. gott bröd, frukt, Jag brukar inte ha tema utan blanda hej villt så att det ska finns något för alla.

• ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2009-01-28 17:23:21 följande:
    Skulle ni kunna hjälpa mig med en sak? Jag håller på att skapa en sorts FAQ angående att anlita sångsolist till vigseln. Nu vet jag ju inte hur många av er som faktiskt är eller har varit i sitsen att leta solist, men om ni kan tänk er in i situationer, vilka frågor skulle ni ha då?Några exempel:- Var hittar man en solist?- Vad är ett rimligt pris för en solist?- Kompar kantorn i kyrkan eller måste man även anlita ackompanjatör?- Hur långt i förväg bör man boka solist?- Var i akten placerar man sångerna?
    Låter som bra frågor, har inte så mkt att komma med själv.....
    Dock erfarenhetsfrågan är kanske bra o ngn form av provlyssning.
    Vad vill man ha...en solist eller en duo...ja vad vill brudparet ha ut av solosångerna (hänger väl ihop med vad det är för sånger)..

Sorry, Mikis.....orkar inte tänkta på mat....men jag tror att du fick en himla massa GODA förslag av tjejern!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!