• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • passionsblomman

Oh, skumpa1 Jag som ska ha vin till middagen OCH en Irish efteråt...Jag tror den här damen riskerar att bli lite på pickalurven...

Fast jag är ju inte gravid, så det gör ju ingenting...väl?!

Mikabella skrev 2009-01-30 16:38:07 följande:
    Exakt!*Håller upp ett bad åt dig, sätter på lite mysig musik och ger dig ett kallt glas skumpa!*
  • ingenjörsbruden

Mmmm spa-paket!!

Ja vad skulle vi göra utan varandra?!

Passionsblomman: Drick lite för mig med!! Så kan du alltid skylla på att du är på pickalurven för två!

Nu har jag dammsugit o plockat undan julgrejor, dammat o tvättat 2 maskiner....gött!

Ska BARA moppa golvet i hela lgh, göra förrätt o middag....tur att det blir enkel efterrätt....päronglass!!

Ha en superduperhelg alla goa tjejer o håll tumme för oss på söndag o att folk inte har klurat ut hemlisen än!
  • Mrs D to be

nu har jag ätit min experimentmiddag! blev en kyklingburgare på chiabatta. tog bara tre kyklingfilleer och mixa i matberedaren med chili vitlök lime saft och ingefära dijonsenap lite curry och honung, till det gjode jag en lite gurry honungyogurt och en knaprig sallad på finhackad gurka, paprika rödlök och annanas med lite vinäger mummma
    och min lilla plutt sa att det var gott!!!! han brukat aldrig ge mig komplemanger så *litenglädjetåriögat*
    imorgon blir det shopping på ikea ses kanske en titt i morhon.
    ha det bra annars!! puss å kram

• MV85

Mrs D to be skrev 2009-01-30 21:02:48 följande:

nu har jag ätit min experimentmiddag! blev en kyklingburgare på chiabatta. tog bara tre kyklingfilleer och mixa i matberedaren med chili vitlök lime saft och ingefära dijonsenap lite curry och honung, till det gjode jag en lite gurry honungyogurt och en knaprig sallad på finhackad gurka, paprika rödlök och annanas med lite vinäger mummma och min lilla plutt sa att det var gott!!!! han brukat aldrig ge mig komplemanger så *litenglädjetåriögat* imorgon blir det shopping på ikea ses kanske en titt i morhon. ha det bra annars!! puss å kram
    Det lät verkligen kalasgott!
  • Fjosok

aldrig hört ordet "vara på pickalurven" innan?

Hemma brukar vi säga det och "smuttat lite för mycket på morfars hostmedicin"

• passionsblomman

Jaaaa på pickalurven kan vara riktigt roligt...

Hm, det är kanske Tantvarning på det ordet...

Mrs D to be skrev 2009-01-30 22:29:17 följande:

pickalurven?? hahahhaahha
  • Mrs D to be

mm likaså "pillinurk" bra ord när man gör illa sig :-P Jag har utvecklat ett visst beroende av min balongklänning i galleriet. jag måste titta på den varje dag!! men nu börjar jag få panik tänk om den inte kommmer sitta bra eller om den inte passar eller om jag inte gillar den i verkligheten???
    (om man lägger på lite spets och några rosetter så blir det en fjosk klänning )

• Cantaton

Hvidbrud, jag vet inte riktigt hur jag ska svara utan att det ska råka falla dit för reklam eller nåt. Men det är en lokalrevy i Täby - i år som enmansshow. Har fått jättefina recensioner och publiken är jättenöjd, så det är riktigt roligt. Jag är producent för föreställningen - halkade in på ett bananskal rätt sent i produktionen. I dag var herr Göta Kanal (JLC) och såg föreställningen

Mikis, skönt att du känner dig bättre till mods

Mrs D, det lät riktigt gott! Och på tal om din ballongklänning, har du alltså bestämt dig för en klänning nu? Det har jag missat!

Själv kom jag alldeles precis hem. På vägen från bussen köpte jag gräddfil och chips - själva dipkryddan fanns hemma, så nu ska jag mysa lite med chips, dip och te. Mina fötter värker galet mycket. Borde ta ett fotbad också, men jag har ett sånt där uppblåsbart fotbad från Designtorget, och det har gått hål i, så det är inte så klokt att ge sig på... Men så skönt det vore!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!