• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Hvidbrud

Så ligger du säkert aoch sover nu cantaton.... vad roligt med enmansshow!

ballongklänning! Ja!! Blir det den?

Liite tantvarning på pickalurven är det nog. Lätt att föreställa sig en liten ordentlig tant som aav misstag fått något starkare än hon brukar och sitter således dör med rödmande kinder, fläktar med kjolen och utbrister at hon nog är lite på pickalurven...

Nä, nu ska vi packa lite för nu ska vi till Sverige! åh, måste komma ihåg att köpa med ost, tunnbröd och blåbärsoppa!

• Cantaton

Sover?! Tror du, ja... Jag ska iväg och sjunga på bröllop idag och dessförinnan måste jag få iväg en bidragsansökan. Jag ÖNSKAR att jag sov!

Vart ska ni åka?

Hvidbrud skrev 2009-01-31 10:36:38 följande:
    Så ligger du säkert aoch sover nu cantaton.... vad roligt med enmansshow!ballongklänning! Ja!! Blir det den?Liite tantvarning på pickalurven är det nog. Lätt att föreställa sig en liten ordentlig tant som aav misstag fått något starkare än hon brukar och sitter således dör med rödmande kinder, fläktar med kjolen och utbrister at hon nog är lite på pickalurven... Nä, nu ska vi packa lite för nu ska vi till Sverige! åh, måste komma ihåg att köpa med ost, tunnbröd och blåbärsoppa!
  • Mrs D to be

hej hej ja jag tror att jag har bestämt mig för en klänning ska prova den i borås!! när hon tar hem den. men jag har ju ingen bråsdka så jag väntar glatt och tittar på mina foton. Jag tror att den kommer att passa för den och den svartvita jag hade i mitt galleri har samma överdel och den satt bra :-O skönt att jag äntligen har valt väg och det blev prinsessvägen ist för romantik vägen. nu är bara den lilla frågan VILLKEN FÄRG?????
    har en idè men skulle vara kul att höra vad ni tycker...

Nu ska vi till IKEA ocg shoppa loss lite :-P

pussillipusssisssåkommerjaginikvällochläserallaerasvar
    (va jag dukting nu hvidis)

• ingenjörsbruden

Pickalurven!!! Tantvarning!!! *hahahahaha* Används frekvent på Österlen iallafall! Lite mer än salongsberusad...småpackad ungefär! *hihihinuharjag äntligenblivittantosså...dethargåttfortfrånogifttillförlovadtillgifttillgravidonuäntligentant!*
    Tullat på hostmedicinen är mer åt salongsberusning!
    Undrar vilka promillegränserna är!!

Mrs D: så spännande med klänningen! Mellan vilka färger står det?! Have fun på IKEA!! SKulle osså vilja åka dit...men det blir bara språngmarsch när jag o maken är där....han HATAR allt folk som går o strosar.....o jag som tycker det är så mysigt!
    Maten lät JÄTTEGOD!!!!

Cantaton: Va roligt att ni fått så bra recensioner!! Lät rätt gött med chipsodippa....uppblåsbart fotbad?! Hahahha Jag har en plastbalja!! Lycka till på bröllopet o med bidragsansökningsskrivandet!

nu har jag svängt ihop tårtan!!! Det såg faktiskt riktigt proffsigt ut!!
    Ikväll blir det lasagne....ska göra en hel braspanna så vi får några matlådor!
    Annars sitter vi o pysslar på husritningarna o testar lite olika möbleringsalt.....är ju lite svårt när vi inte har alla möblerna.....men vi måste möblera så att maken kan rita elritningarna sen....

• Fjosok

ingenjörsbruden: måste bara så säga att du är den som använder mest smileys i dina inlägg jag sett nånsin. Omöjligt att inte förstå din inställning till sakerna i fråga

• ingenjörsbruden
    Fjosok skrev 2009-01-31 13:02:23 följande:
    ingenjörsbruden: måste bara så säga att du är den som använder mest smileys i dina inlägg jag sett nånsin. Omöjligt att inte förstå din inställning till sakerna i fråga
    Jag fick mängdrabatt på smilisar!!!

Dels stämmer de bra med mig.....jag är glad nästan alltid...o så är det ingen som feltolkar ens inlägg..... *hhehehehe* Det har ju ALDRIG hänt här på BT....
  • Fjosok

Preic, i know the feeling

Tolka allt till det värsta och slå ifrån dig är många forumskribenters mantra. Upprepas från tidig mprgon till sena natten.

Själv restaurerar jag puffklänningar idag, men vette fanken hur jag ska göra med en reva på en av klänningarnas kjolar ...

• ingenjörsbruden
    Fjosok skrev 2009-01-31 13:13:39 följande:
    Preic, i know the feeling Tolka allt till det värsta och slå ifrån dig är många forumskribenters mantra. Upprepas från tidig mprgon till sena natten.Själv restaurerar jag puffklänningar idag, men vette fanken hur jag ska göra med en reva på en av klänningarnas kjolar ...
    Revor sucks! Inget som kan döljas med veck, spets, rosor eller rosetter?!
  • Fjosok

Nej, den sitter på vänster framsida långt ner. Blir en klurig sak att lösa detta. PÅ baksidan är det ju lätare då en plutteskönhetsmiss (dvs en lagning) inte märks lika bra ...

• Cantaton

MM, det var gott Ja, riktigt praktiskt med uppblåsbart fotbad när man bor litet (tills det får sönder vill säga). Vet inte var jag skulle göra av en plastbalja.

Ja, nu har jag postat bidragsansökan (har dock en till att fylla i och skicka - via internet, tack och lov... men har tagit reda på alla uppgifter jag behöver). Och så har jag sjungit och alla var nöjda och glada. Fick sån skön feeling av att sjunga "Evighet" innerligt, med det segaste tempo man kan tänka sig, tillsammans med gitarr.

Kul att tårtan blev så bra!

ingenjörsbruden skrev 2009-01-31 12:48:59 följande:
    Cantaton: Va roligt att ni fått så bra recensioner!! Lät rätt gött med chipsodippa....uppblåsbart fotbad?! Hahahha Jag har en plastbalja!! Lycka till på bröllopet o med bidragsansökningsskrivandet! nu har jag svängt ihop tårtan!!! Det såg faktiskt riktigt proffsigt ut!! Ikväll blir det lasagne....ska göra en hel braspanna så vi får några matlådor! Annars sitter vi o pysslar på husritningarna o testar lite olika möbleringsalt.....är ju lite svårt när vi inte har alla möblerna.....men vi måste möblera så att maken kan rita elritningarna sen....
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!