• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Nu är jag hemma efter att först ha varit med gudsonen på Mora Träsk och sedan ha haft ett litet möte

• passionsblomman

Mora träsk! Nu ska vi ut på tigerjakt...

Cantaton skrev 2009-02-03 19:00:16 följande:
    Nu är jag hemma efter att först ha varit med gudsonen på Mora Träsk och sedan ha haft ett litet möte
  • passionsblomman

woei kommejj tijj ett kschäjj!

Den har hängt med länge den! och är rolig.

Cantaton skrev 2009-02-03 19:16:31 följande:
    Yes, givetvis var vi ute på tigerjakt!
  • MV85

hihihihhiiiii nu har jag gjort något jag inte borde gjort... Har beställt stämplar för att göra egna (!) inbjudningskort...! Vi som skulle beställa färdiga!
    hmmm... blir nog inte så nu... hehehe

• Mrs D to be

ne hvidis det var inte den utan jag improvidserade lite och resultatet blev jätte bra. jag tog lite fil solrosfrön tranbär russin rågmjöl lite vetemjöl sirap och bakpulver havregryn med.. gräddade i 55 min Det blev ssssssssååååå gott!!

Min lilla plutt fick spruta idag så när viskerskan kommer så kommer han säga att jag är dumm!! Garanterat.

• Mrs D to be

1 Gräsmatta med rabatter som består av växter som sköter sig själva! 2 bark i rabbatterna så du slipper ogräs! akta dig för tujjor och liknande växter om du inte vill ha en gigantisk julgran om några år. för med bebben vill du inte ligga i trädgården när mammaledigheten är slut. och sedan om du nu känner att ja jag vill ha mer att göra utöka då rabbatterna.. och tänk på att saker växer!! på våran lilla radhurbaksida stod det 8 träd när vi flyttade in!!! mamma mia

ingenjörsbruden skrev 2009-02-03 13:36:26 följande:
    Hahahahha! Bullfest! Bullfest!! Bullfest!Ninnis: Hoppas halsontet ger med sig snart! Kul med så stora pådrag på jobbet! Mrs D: Vill gärna höra vad hästviskaren sa eller viskade! Mikis: Hur var helgen?! Vad blev det för god mat?! MV85: Det är farligt att förälska sig i hus.....det blir oftast dyrare o jobbigare då! Men GUUUUUD så härligt med eget hus!!Får väl hålla mig ett år till iallafall! Våra husplaner går framåt....kalkylerna ska justeras med en föräldraledig=mindre inkomst samt ökade utgifter för barn....Men i övrigt så börjar det stora bli klart...planlösning o plac på tomt är klar. Möblering är osså klar så att maken kan rita elritningar... Trädgårdsplanerna är osså under utveckling....jobbig bit där vi inte har så mkt erfarenhet...men tar hjälp av svärisarna. Tidsplaneringen ser ut så här....2009 aug = markarbeten samt gjutning av platta2009 sept = bebbisen kommer 2009 okt = väggar o tak på, fasadtegel muras.2009 okt = invändiga arbeten kan påbörjas2009 dec = inflyttning? eller 2010 janVarför blir ALLT samtidigt?! Måste vara någon kosmiskregel!
  • Ninnispinnis

Vår släkt har sommarhus utanför Uddevalla, så de trakterna känner jag till Mysigt!

MV85 skrev 2009-02-03 18:44:33 följande:
    Bor nu i Uddevalla, huset ligger i ett samhälle ca 15-20 minuter här ifrån med bil... 2 minuters promenad från ica och coop..
  • MV85
    Ninnispinnis skrev 2009-02-03 20:10:05 följande:
    Vår släkt har sommarhus utanför Uddevalla, så de trakterna känner jag till Mysigt!
    Oooooooooooooooh! Var var var?! Munkedal ligger detta hus... så ny komun, men who cares!?!
  • Ninnispinnis

Bokenäs

MV85 skrev 2009-02-03 20:19:21 följande:
    Oooooooooooooooh! Var var var?! Munkedal ligger detta hus... så ny komun, men who cares!?!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!