• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Ninnispinnis

Åhhhh, tack!

*proppar munnen full med FRALLOR (som det heter på svenska ) och sköljer ner med en stor klunk kaffe*

Hvidbrud skrev 2009-02-04 09:31:39 följande:
    Här vankas en plåt nybakta bullar! Rykande varma från ugnen!! Ta för er tjejer! Och en termos med starkt skånskt kaffe! The bull-mamma is in the house!
  • Cantaton

Bebisen behöver ju inte ens direkt hinna växa upp. Lille William är bara 3år

ingenjörsbruden skrev 2009-02-04 08:29:11 följande:
    Cantaton: Ja det måste ha varit mycket för honom att ta in! Jag vill OSSÅ gå på Mora Träsk!! Synd att mina syskonbarn är för stora.....Nåja får väl hålla tummarna att de håller igång så länge så att vår bäbbe osså hinner växa upp o se dem live!
  • ingenjörsbruden

*glufsglufsglufs med munnen full av nybakade frallor, Tack, hvidis!* *slurp sippar på det GODA skånska kaffet! *

MV85: Va bra att ni har läst in er! Det är allt för många som köper grisen i säcken o sen står där med hur mkt kostnader för ombyggnad o renovering som helst! De gamla fönsterna är kanon....mkt bra trä i dem om de har underhållits med färg o kitt genom åren. O så är det ju lite mer charm o behålla dem! Håller tummen för att de går med på ert bud!! Hur mkt har ni prutat? *nyfiken i en strut*

Cantaton: Ja det är ju sant....men är inte Mora Träsk ganska gamla nu?!

Maken virrade lite på huvudet åt mina gummiband i byxorna igår....han tycker att jag ska åka o handla byxor..... Får väl lyda bara! Har en massa kjolar som jag kan använda....men det är så ruskigt kallt nu på vintern om benen...
    Har varit ute på blocket o kikat efter spjälsäng mm....bilbarnstol kan vi köpa in oss på av svågern o svägerskan då deras plutt snart har växt ur den!
    Vet att det är lite tidigt att "boa" redan.....men det känns som att jag ska nog försöka ta det lite bit för bit....för att slippa stressa mot slutet.....
    Någon som har erfarenhet av spjälsängar som man kan sänka gaveln på? Tycker det verkar smidigt.....men kanske är de skrangliga? Har hittat en fin Brio spjälsäng som jag funderar på.....500 kr inkl madrass spjälskydd o sängkläder...är det bra pris? Ska man köpa allt nytt så är de så dyrt.....fasen så snål jag verkar!!!

• ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2009-02-04 10:39:03 följande:
    Haha, jo. Men de hoppar och studsar och sjunger som tokar ändå. På www.moratrask.se/ finns de på bild.
    *asg* då har de inte förändrats mkt..... hihihi sicka tokiga gubbar! Tur att de finns!
  • Mrs D to be

Jag tycker att din inställning är sund för det vi "garvar" åt på bb är att inprincip alla par flyttar pricis före/efter eller under tiden de föder barn. eller så ska de 6 h efter att de fött ut och shoppa beybysaker??så gör det där innan du blir för stor för att orka! eller åker på en foglossning *hua*

ingenjörsbruden skrev 2009-02-04 10:32:15 följande:
    *glufsglufsglufs med munnen full av nybakade frallor, Tack, hvidis!* *slurp sippar på det GODA skånska kaffet! *MV85: Va bra att ni har läst in er! Det är allt för många som köper grisen i säcken o sen står där med hur mkt kostnader för ombyggnad o renovering som helst! De gamla fönsterna är kanon....mkt bra trä i dem om de har underhållits med färg o kitt genom åren. O så är det ju lite mer charm o behålla dem! Håller tummen för att de går med på ert bud!! Hur mkt har ni prutat? *nyfiken i en strut*Cantaton: Ja det är ju sant....men är inte Mora Träsk ganska gamla nu?! Maken virrade lite på huvudet åt mina gummiband i byxorna igår....han tycker att jag ska åka o handla byxor..... Får väl lyda bara! Har en massa kjolar som jag kan använda....men det är så ruskigt kallt nu på vintern om benen...Har varit ute på blocket o kikat efter spjälsäng mm....bilbarnstol kan vi köpa in oss på av svågern o svägerskan då deras plutt snart har växt ur den!Vet att det är lite tidigt att "boa" redan.....men det känns som att jag ska nog försöka ta det lite bit för bit....för att slippa stressa mot slutet.....Någon som har erfarenhet av spjälsängar som man kan sänka gaveln på? Tycker det verkar smidigt.....men kanske är de skrangliga? Har hittat en fin Brio spjälsäng som jag funderar på.....500 kr inkl madrass spjälskydd o sängkläder...är det bra pris? Ska man köpa allt nytt så är de så dyrt.....fasen så snål jag verkar!!!
  • MV85

MV85: Va bra att ni har läst in er! Det är allt för många som köper grisen i säcken o sen står där med hur mkt kostnader för ombyggnad o renovering som helst! De gamla fönsterna är kanon....mkt bra trä i dem om de har underhållits med färg o kitt genom åren. O så är det ju lite mer charm o behålla dem! Håller tummen för att de går med på ert bud!! Hur mkt har ni prutat? *nyfiken i en strut*

ingenjörsbruden: Vi är ganska beräknande båda två, så tror det per automatik blir så då hehehe men jo, som du sa - allt för många har INGEN koll innan de ger sig in i djungeln, något vi märkt väl!
    Vi har prutat extremt... så de tog det inte *s* Vilket vi inte väntat oss heller! Dock gav de inget motbud - något vi hade väntat oss... så nu väntar jag på att få kontakt med mannen i Norge så vi kan diskutera vad vi kan tänka oss att lägga istället... Vi bjöd 700 när de begär 1,1 Fräckt - ja, men vi är de enda som inte sagt att vi INTE är intresserade.. o dessutom är det ca 100 i el som måste göras direkt innan vi ens kan flytta in....

• Mrs D to be

HUA VA MED PENGAR DET GÅR ÅT...

en fråga.. har ni haft någon speciell diet när ni gått ned i vikt??

MV85 skrev 2009-02-04 11:55:11 följande:
    MV85: Va bra att ni har läst in er! Det är allt för många som köper grisen i säcken o sen står där med hur mkt kostnader för ombyggnad o renovering som helst! De gamla fönsterna är kanon....mkt bra trä i dem om de har underhållits med färg o kitt genom åren. O så är det ju lite mer charm o behålla dem! Håller tummen för att de går med på ert bud!! Hur mkt har ni prutat? *nyfiken i en strut*ingenjörsbruden: Vi är ganska beräknande båda två, så tror det per automatik blir så då hehehe men jo, som du sa - allt för många har INGEN koll innan de ger sig in i djungeln, något vi märkt väl!Vi har prutat extremt... så de tog det inte *s* Vilket vi inte väntat oss heller! Dock gav de inget motbud - något vi hade väntat oss... så nu väntar jag på att få kontakt med mannen i Norge så vi kan diskutera vad vi kan tänka oss att lägga istället... Vi bjöd 700 när de begär 1,1 Fräckt - ja, men vi är de enda som inte sagt att vi INTE är intresserade.. o dessutom är det ca 100 i el som måste göras direkt innan vi ens kan flytta in....
  • MV85

Mrs D to be skrev 2009-02-04 12:05:37 följande:

HUA VA MED PENGAR DET GÅR ÅT...en fråga.. har ni haft någon speciell diet när ni gått ned i vikt??
    Vi pratar husköp.... Gå ner i vikt är inget jag är bra på... hehehe :)
    Så prutat huspriser - inte bröllop just nu
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!