• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Hvidbrud

Min bror hade øroninflamation engång, då sa mamma att han skulle ta lite wiskey för det skulle hjälpa. Men inte när man häller den i örat, som han gjorde... Hi hi hi... Fniss!
    Krya på dig! Skickar lite vitlök till dig som kan skrämma bort alla baciluskerna!

Jag ska äta suchi med min gamla kollega på måndag! Längtar! Köpenhamns bästa sushiställe: Damindra

Grattis till lokalen Cantaton! Visst är det mer på riktigt när man har ett ställe att ställa sina jobbgrejer?

Min man kommer hem i kväll! Längtar! Har ju inte ätt honom på 4 dagar... Vi ska fira hans födelsedag idag. Han fylde igår, men idag är det min tur att ge ktårta och presenter!
    Nått tips på en god tårta?? Snabb och enkel att tillbereda...

• Mrs D to be

ja nu sitter jag här i mina böcker och tycker synd om mig själv, jag läser om smärta och smärtbanor i nervsysetmet det är många tåtar att hålla reda på (haha..) nu ska jag snart börja på vad som händer i hjärnan.. menmen det pissregnar ju iaf så..

i morse morrade jag också på honom. började morra lite högre då i och med att jag var riktigt purken nu .. när jag blivit pisst of och smällt igen dörren till mitt lilla pluggrum så knackade han på efter 5 min och började pussa på mig.. så va han förlåten hehe. Men ikväll så får han verkligen göra gott för sig :P
    hallongele torta brukar jag göra asgott.
    gör en vanlig tårtbotten eller köp en. fyll med bara vaniljmarsan (påsvarienten om man vill göra det snabbt)
    massa grädde.
    lägg ihop tårtan med marsanden och bred ett tunnt lager grädde på hela alltet. sedan lägger fu frysta hallon på tårtan, du kan ju tina dem först eof så att det inte blir så mycket vatten på. sedan tar du gelehallon och smälter över vattenbad,klipp sönder dem ordentligt annars tar det sååååå lång tid. häll gelen över hallonen och spritsa på grädden på sidorna fint. skitlätt det enda som tar tid är att smälta gelen,du kan behöva tillsätta lite vatten när du smälter den men det vmärker du på konsistensen. Det roliga är at det ser jätteavanserat ut men är såå budenkelt :P

• Hvidbrud

Tack, Mrs D!
    Den verkar lätt att ha at göra med!
    Kanske man jan göra den med chokladbottnar och chokladkräm istället? Har är ett chokladmonster! (Jag mår illa om jag äter choklad nu med bebben, så det är ett lätt sätt för mig att baka en kaka som jag inte vråläter av!)

• Cantaton

Ja, det känns så. Nu har jag visserligen inte tillgång till lokalen än, men det känns ändå mer riktigt

Hvidbrud skrev 2009-01-24 13:17:43 följande:
    Grattis till lokalen Cantaton! Visst är det mer på riktigt när man har ett ställe att ställa sina jobbgrejer?
  • Fjosok

Hälsar till alla! Tillbaka efter 5 dagar från BT :)

Grattis till lokalen Cantaton!

• passionsblomman

FEM dagar! Rena detoxen!

Fjosok skrev 2009-01-24 17:26:51 följande:
    Hälsar till alla! Tillbaka efter 5 dagar från BT :)Grattis till lokalen Cantaton!
  • Cantaton

Tack

Nu ska jag bara ge hemsidan en liten makeover också...! Eller, utseendemässigt kommer det bara bli marginella ändringar, men innehållsligt.. Har precis uppdaterat en del texter och grupperat om länkarna. I september lade jag ju till flera tjänster i mitt företag, och jag jobbar med dem.. men det står inget om dem på min hemsida! Så jag håller på att göra plats för dem på min hemsida och måste skapa lite nya texter.

Fjosok skrev 2009-01-24 17:26:51 följande:
    Hälsar till alla! Tillbaka efter 5 dagar från BT :)Grattis till lokalen Cantaton!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!