• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Plummis83

Är ledig idag - sön och jag ska verkligen njuta av min ledighet! Nackdelen med att vara ledig så länge å inte ha något att göra är att jag tänker alldeles för mkt!

Men idag ska jag nog klara mig iaf, ska storhandla, vara i stallet å förhoppningsvis kunna rida, fixa mat till hundarna, hinna träna å sen ikväll ska jag å sambon på bio!!

ingenjörsbruden skrev 2009-01-23 08:02:23 följande:
    Vad ska ni göra i helgen?
  • ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2009-01-23 09:31:43 följande:
    ingenjören, jag vet faktiskt inte om de är typiskt kvinnligt, men däremot typiskt för ambitiösa människor med höga mål kanske?Hoppas att jag får lite gjort idag. Jag har blivit mailbombad med jobb under natten...! Så nu är listan jag hade igår ännu längre. Men jag betar av punkt för punkt.
    Absolut!

Plummis: Ja hjärnan är svår att koppla bort....jag brukar ge mig på en ny bok...brukar bli uppslukad=hjärnan stänger av övriga tankar under läsningen iallafall!
    Va ska ni se för film?
  • Cantaton

Det låter ju som en riktigt skön dag

Plummis83 skrev 2009-01-23 09:58:04 följande:
    Är ledig idag - sön och jag ska verkligen njuta av min ledighet! Nackdelen med att vara ledig så länge å inte ha något att göra är att jag tänker alldeles för mkt!Men idag ska jag nog klara mig iaf, ska storhandla, vara i stallet å förhoppningsvis kunna rida, fixa mat till hundarna, hinna träna å sen ikväll ska jag å sambon på bio!!
  • Plummis83

Ingenjörsbruden: Benjamin Buttons otroliga liv

• Plummis83

Mmmm, men träningen blir nog inte av, vi ska på bion redan 17.30 ikväll så, precis fixat biljetterna å den filmen är nästan 3 timmar lång!!
    Får ta en extra lång promenad med hundarna istället!!

Cantaton skrev 2009-01-23 10:48:28 följande:
    Det låter ju som en riktigt skön dag
  • Cantaton

Ah! Vad ska ni se?

Jag har haft influensa i 2½ vecka, men är nästan bra nu. Mest halsont och trötthet kvar. Var iväg och tittade på ett kontorshotell idag och tänkte att jag skulle promenera hem (tar ca 20 min) eftersom jag längtar efter att få röra på mig (har fått hostattacker bara jag gått till busshållsplatsen liksom...) Och jag slapp hostan till stor del, men blev totalt genomsvettig. Så nej, frisk är jag inte än.

Plummis83 skrev 2009-01-23 10:59:26 följande:
    Mmmm, men träningen blir nog inte av, vi ska på bion redan 17.30 ikväll så, precis fixat biljetterna å den filmen är nästan 3 timmar lång!!Får ta en extra lång promenad med hundarna istället!!
  • Plummis83

Benjamin Buttons otroliga liv

Cantaton skrev 2009-01-23 11:12:49 följande:
    Ah! Vad ska ni se?
  • Hvidbrud

Ingenjören: Jag går hos en Indier här i Köpenhamn, får ett personligt program som görs om efterhand. Yogalärarens fru är i 8mån nu och gör fortfarande yoga, så jag känner att jag kan lita på honom och de övningar jag får. Men det viktigaste är ju att jag lysnar efter vad kroppen säger. Gör det ont eller käns det konstigt så låter jag bli. Övningarna börjar gå över till att bli mer rygg- och höftstärkande just nu. Helt härligt öm idag!
    Man bildar mer colaagen i kropen vid graviditet, det ¨gör att leden, -ledbanden, blir mjukare. (så att bebisen kan komma ut... AJ!) Därför blir huden ofta också lite lenare än den brukar vara.

Min man är och hälsar på sin familj, men kommer hem i morgon kväll. Så idag, efter jobbet ska jag bara ha en mysa själv i soffan (nej int sånt mys!) Längtar lite efter att vara ensam...

• Hvidbrud

Oh, med te- om man häller på varmt vatten över bladn, häller bort det och sen brygger sin kopp, så får man bort det värsta (eller bästa, om man inte är gravid...)

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!