• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

En riktigt schysst hyra! Jag kommer att sitta i en butikslokal, och kvinnan som egentligen har lokalen kommer att använda bakutrymmet. Däremot har jag tillgång dit för att komma åt pentry och toalett. Så en liten butikslokal, med stora fönster alldeles för mig själv. Den andra kvinnan kommer i stort sett bara vara där kvällar och helger och jag kommer ju att vara där kontorstid. Hyran ligger på totalt ca 3600kr och den DELAR VI PÅ. Sedan tillkommer kostnad för internet, vilket hon inte behöver. Ligger i centrala Årsta.

Jag tror att det kommer att bli toppen! Det pirrar i hela mig. Ska bli jättespännande! Det känns som om företaget plötsligt blev ett riktigt företag på något sätt.

Jag menar, en hyra på 2000kr är ju INGENTING. Jag har kollat runt på företagshotellen och deras priser ligger ju på mellan 5000 och enorma summor. Var och kikade på ett sådant idag. Och där skulle jag få ett rum på 9m2 inklämt längst in i en korridor där det var alldeles mörkt för 5000kr. Kändes inte så lockande faktiskt...

passionsblomman skrev 2009-01-23 22:46:37 följande:
    Superavis! fast jag är så täppt i min illröda näsa, så födan är inte så petigt med förrän jag får tillbaka smaken. Till dess duger Thé med en -rejäl-skvätt Whiskey alldeles yyytmärkt. Vad skönt med lokal Cantaton! Fick du en hiskelig hyra nu då eller en lite rimlig?
  • passionsblomman

Vilket KAP!!! Jätteroligt ju!!!

Cantaton skrev 2009-01-23 23:03:12 följande:
    En riktigt schysst hyra! Jag kommer att sitta i en butikslokal, och kvinnan som egentligen har lokalen kommer att använda bakutrymmet. Däremot har jag tillgång dit för att komma åt pentry och toalett. Så en liten butikslokal, med stora fönster alldeles för mig själv. Den andra kvinnan kommer i stort sett bara vara där kvällar och helger och jag kommer ju att vara där kontorstid. Hyran ligger på totalt ca 3600kr och den DELAR VI PÅ. Sedan tillkommer kostnad för internet, vilket hon inte behöver. Ligger i centrala Årsta.Jag tror att det kommer att bli toppen! Det pirrar i hela mig. Ska bli jättespännande! Det känns som om företaget plötsligt blev ett riktigt företag på något sätt.Jag menar, en hyra på 2000kr är ju INGENTING. Jag har kollat runt på företagshotellen och deras priser ligger ju på mellan 5000 och enorma summor. Var och kikade på ett sådant idag. Och där skulle jag få ett rum på 9m2 inklämt längst in i en korridor där det var alldeles mörkt för 5000kr. Kändes inte så lockande faktiskt...
  • Pumpkin

För övrigt kan jag meddela att det var grymt gott med tapas! Vi var på ett ställe på Långholmsgatan i Stockholm, Ramblas hette det. Bra och mysigt ställe med grymt bra priser. Rekommenderas

• Cantaton

Ja, det är nog ett kap, faktiskt.

Pumpkin, jag ska försöka lägga det på minnet om vi ska gå ut så småningom

• passionsblomman

Tack för tipset! jag älskar tapas!

Pumpkin skrev 2009-01-23 23:15:38 följande:
    För övrigt kan jag meddela att det var grymt gott med tapas! Vi var på ett ställe på Långholmsgatan i Stockholm, Ramblas hette det. Bra och mysigt ställe med grymt bra priser. Rekommenderas
  • Cantaton

I övrigt såg jag att Melker Andersson har 50% rabatt på några av sina restauranger mån-, tis- & ons-kvällar.

• Mrs D to be

jag var med min kussin på grill tror jag det hette, har för mig att det låg på drottningatan men jag suger på sthlm så lita inte på det. Det var iaf jättemysigt och skitgott, högt tempo si ingen diner forto you now men helt klart ett superställe för kompisgänget!! Det fanns allt att äta dock grillat

• Cantaton

Mm, jag älskar Grill! Har varit där med sambo, med jobb, med familj och med vänner. Dock gällde inte rabatten på just Grill - såklart Vi tänkte testa restaurangen på Kungsholmen.

• ingenjörsbruden

Hihihi Tack ska ni ha!

Förlåt Ninnis!! Du hade ju osså koll!

Tapas, sushi, grillat....mnmmmmmmm

Cantaton: Grattis till lokal-kapet!! Verkar väldigt lovande!

Mrs D: Hjälper till att mmmooooorrra på mannen!

Passionsblomman: Krya på dig!!!! Whiskey är ju ett livselixir enligt skottarna! Bra till allt!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!