• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mikabella

...har gått hemma i 3 månader nu...betald o sluppit jobba , först nu jag är arbetslös på riktigt lixom...

• Mikabella

Tänkte föresten börja en Cambridge kur idag... Behöver nog lite pepp då den inte är riktigt frivillig...Magen är så dum har så ont så fort jag äter... Kör typ 7 dagar..fast med slarv uppehåll på lördag. Maken fyller 30...Blir lite mat då...Kan ju inte stå o laga gratinerade musslor och hälleflundra utan att få smaka!? Hoppar potatisbakelsen och såsen och...tyvärr...vinet...

Har ju slagit mina knän sönder å samman o kan inte röra mig som jag vill...Min mage säger stop när jag inte rör mig varje dag o då kan jag inte äta. Tur att det finns CB!

Är annars ganska nöjd med formen på kroppen nu. Är ju envis o tjockskallig som en liten pitbull o har väl lite svårt för att bli helt nöjd...hmmm...Lite höga krav på mig själv, men utan diciplin och självkontroll kommer man ingenstans Eller? Hur går det för en andra i denna underbara tråd som gillar att träna? Håller ni motivationen uppe? Vikten? Målet? Hamnat på soffan? Själv håller jag 50 och har faktiskt börjat ana små rutor på magen Shit bad det är roligt att träna! Man känner sig så stark och jag älskar när kroppen "lyder"...Åhhh nu blev jag irriterad över mina knän!

• Ninnispinnis

Mikis, jag förstår att det känns frustrerande att gå hemma, men det är ju som du säger tur att ni inte hamnar i ekonomisk knipa i alla fall (eller på Mikisspråk: sitter i jön )

Jag tränar på, mest cirkelgym nuförtiden. Plus yoga och annat med Nintendo Wii så klart

Måste bara få skryta lite... Jag har fått kommentarer från både instruktör och deltagare på cirkelgymmet att jag är stark! Instruktören berömde min styrka och teknik, och en tjej som hela tiden var bakom mig på respektive maskin sa att hon tyckte jag var stark *sträcker lite stolt på mig*

• Ninnispinnis

Och du, Mikis, var försiktig med renkuren så att du inte försvinner helt...

• tobiasochlinda

lycka till mikis!

själv tränar jag inget spec nu, har visserligen börjat simma lite, men inte så jag fått in rutinen än, men jag har klarat mig från att gå upp alltför mycket så jag ska inte klaga. tänker dock en hel del på vad jag äter, försöker å begränsa socker osv, vill som sagt inte sluta på pluss 15 kg igen efter graviditet och amning.... det e inge kul. men BM är nöjd än så länge och alla värden är bra så jag tror jag är på rätt spår. :)

• Mikabella

Jag var duktig! Kändes faktiskt jätte bra. Var nog lit extra duktig bara för att ni hade peppat mig! Tack älsklingar!

• Pumpkin

Håller tummarna för dig och jobbet Mikis!

Själv väntar jag fortfarande på besked angående extrajobbet, får väl se när de hör av sig.

• Mrs D to be

Hej mikkis hur gick det på intevjunb???
    Nu har helvetet börjat för mig. Hade föreläsning om smärta idag på 4 h :-S dock var den otrroligt intressant och givande. Men jag är lite panikslagen över hur mycket det är som vi ska göra :-O Sen har jag gått så jag fått skoskav idag :( men men motion!! år såååå trött i huvudet nu. ska laga kantarell omelett med köttbullar *mums*
    puss å kram på er!

• Mrs D to be

nu har jag hittat en klänning till.... suck jag blir knäpp av detta

• Mrs D to be

Men det blir nog denna jag har testat en klänning med smma skärning så jag vet att den sitter snyggt! Sen kan jag ha min monstertiara till som jag vill ha Man har ju bara en gång på sig att se ut som en gräddbakelse hihi eller tror ni att den blir för stor jag är ju inte så lång

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!