• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • passionsblomman

Vad jätteroligt Mikabella! jag ska hålla båda tummarna!

Och jag håller på att försöka styra mitt eget liv åt sammahåll som Cantanton, med att få jobba åt mig själv. Vi har varit på Formexmässan hela dagen idag och det kändes mkt givande med massor av intryck och kontakter.

• Cantaton

Åh, jag älskar Formex! Brukar gå dit med mamma, men vi har haft annat att tänka på nu. Morfar dog idag

Vad jobbar du med passionsblomman?

passionsblomman skrev 2009-01-15 19:37:52 följande:
    Vad jätteroligt Mikabella! jag ska hålla båda tummarna!Och jag håller på att försöka styra mitt eget liv åt sammahåll som Cantanton, med att få jobba åt mig själv. Vi har varit på Formexmässan hela dagen idag och det kändes mkt givande med massor av intryck och kontakter.
  • passionsblomman

Jag beklagar verkligen! *KRAMAR OM*

Cantaton skrev 2009-01-15 19:39:41 följande:
    Åh, jag älskar Formex! Brukar gå dit med mamma, men vi har haft annat att tänka på nu. Morfar dog idag Vad jobbar du med passionsblomman?
    jag är utbildad florist och har jobbat både i butik och i grossistled. Nu planerar vi att starta eget, jag och en vän. Det är mkt spännande.
  • Cantaton

*kramar*

Mamma är också florist. Jag är uppvuxen i en floristsläkt. Tidigare var båda mina mostrar, mormor och hennes syster, morfar och hans fru samt bror också florister. (Även morfars föräldrar.) Syrran har gått vissa av Interfloras utbildningar.

Men det är en tuff bransch idag. Hur nära är ni att verkligen starta? Det är så spännande att satsa på nytt!

passionsblomman skrev 2009-01-15 19:47:20 följande:
    Jag beklagar verkligen! *KRAMAR OM*jag är utbildad florist och har jobbat både i butik och i grossistled. Nu planerar vi att starta eget, jag och en vän. Det är mkt spännande.
  • passionsblomman

Nu blir jag väldigt nyfiken på vilka din familj är! kanske har jag träffat dem ju!

jo, vi är ganska redo egentligen. Vi håller oss lite med att regga oss, för eftersom jag fick sparken från förra jobbet vid nedläggningen, så vill vi kolla upp möjligheterna till ev starta eget stöd. Dessutom håller kollegan på att avsluta den firma hon redan har, så vi kan starta en nygemensam. Men haemsidan finns, namn och allt. Det ska bara registreras så är vi igång!

Cantaton skrev 2009-01-15 20:07:04 följande:
    *kramar*Mamma är också florist. Jag är uppvuxen i en floristsläkt. Tidigare var båda mina mostrar, mormor och hennes syster, morfar och hans fru samt bror också florister. (Även morfars föräldrar.) Syrran har gått vissa av Interfloras utbildningar.Men det är en tuff bransch idag. Hur nära är ni att verkligen starta? Det är så spännande att satsa på nytt!
  • Cantaton

Ah, det är nära alltså!
    Våra butiker har funnits i Täby, Vallentuna och Norrtälje. Och vi har handlat mkt i Uppsala och Årsta. Kan du veta vilka det är då?

passionsblomman skrev 2009-01-15 20:11:38 följande:
    Nu blir jag väldigt nyfiken på vilka din familj är! kanske har jag träffat dem ju!jo, vi är ganska redo egentligen. Vi håller oss lite med att regga oss, för eftersom jag fick sparken från förra jobbet vid nedläggningen, så vill vi kolla upp möjligheterna till ev starta eget stöd. Dessutom håller kollegan på att avsluta den firma hon redan har, så vi kan starta en nygemensam. Men haemsidan finns, namn och allt. Det ska bara registreras så är vi igång!
  • passionsblomman

Ja det tror jag faktiskt... är det längesedan ni sålde butikerna?

Cantaton skrev 2009-01-15 20:14:15 följande:
    Ah, det är nära alltså!Våra butiker har funnits i Täby, Vallentuna och Norrtälje. Och vi har handlat mkt i Uppsala och Årsta. Kan du veta vilka det är då?
  • Cantaton

Vallentuna är några år sedan, Norrtälje såldes 2005, Täby Centrum lades väl också ner då nångång. Mamma har en kvar i Täby.

passionsblomman skrev 2009-01-15 21:42:15 följande:
    Ja det tror jag faktiskt... är det längesedan ni sålde butikerna?
  • Mrs D to be

Hej på er allihopa!
    Jag har varit hemma hos mor och lekt frisör. klippt min syster och färgat tre andra:-P I dag va kag och köpte bh med min lillasyster som är 9. hon ville pront ha en hello kitty bh hehe Jag hade då aldrig fått en push up Bh av mamma när jag var nio. men som vi alla vet är det ju skillnad :-P
    Det var så mycket att svara på här så jag vet ej vart jag ska börja.
    Kanton: jag vet ej vart jag hittade klänningen. den är ju mera prinsessig och den andra mera romantisk. Jag skulle behöva testa båda för att veta vad jag vill ha.
    Plummis: jag har känt min häst desan jag var 6 år och ägt honnom i nio år Men han motionerar mig ordentligt! har sånn träningsvärk dock börjar jag få lite mara kol på vad jag gör nu. se om jag fick med allt nu hihi
    vad ska ni hitta på??

• Mikabella

Ja det är verkligen roligt att hoppa! Men gud vad man är feg nu för tiden! Jag är "gammal" fälttävlansryttarina på ponny och har liksom inte hoppat så mycket häst. Men jag har arbetat mig upp till bana på 110 o enstaka 120-130 så jag är stolt över mig själv. *sträcker lite på mig* Är välsingnad med en fantastisk hopphäst. 1 stjärniga fältävlan o placeringar upp till 140 Känns härligt o väldigt väldigt roligt!

Tråkigt att du inte kan hoppa din häst Du får komma till mig o låna min pålle Du är varmt välkommen!

Plummis83 skrev 2009-01-14 22:26:38 följande:
    Åhh, jag hade oxå velat hoppträna för instruktör men pga ryggproblem på min häst så hoppar jag inte så mkt, knappt något! Bara små språng nån gång ibland vilket han tycker är skoj!! Hade jag haft råd så hade jag haft en till häst som jag hade kunnat tränat mer med. Har haft min häst i 7,5 år nu så kan/vill knappast göra mig av med honom! Vi har en speciell relation! Hovslagaren vill helst sko honom när jag inte är i stallet, han uppför sig bättre då!!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!