Ja jag har ridit sen jag var 4
Jag har ridit på ridskolan i 8 år innan jag fick min egna första ponny. Nu har jag min första "riktiga" stora häst. Har liksom trivts bättre med ponnie innan
Det är roligt attt du skriver att du är lite avvaktande
Man skaha stor respekt, det är stora djur (även "små" ponnys)!
Min mamma följde snällt med till stallet minst 1 gång i veckan under alla mina år på ridskolan, det är först nu som vuxen som jag har förstått hur rädd hon faktiskt var! Hon sa aldrig något till mig
Pappa ÄLSKAR hästar, men han jobbade ju o kunde ite så ofta följa med mig, så stackars mamma fick dra längsta strået. Hahaha förstår varför hon gärna passade på att åka o handla under tiden jag skulle rida när jag blev äldre...
Den hästen jag har ju har hon faktiskt ridit på OCH älskar! Dubai är väldigt väldigt väluppfostrad o skulle aldrig naffsas eller bitas o står still som ett ljus om man pysslar med onom
Jag år väldigt tacksam idag. Hästarna har gett mig sååå mycket. Själförtroende, vilja och mod till att övervinna motgångar och utmaningar
Läste en undersökning för ett tag sedan ndär det bekräftades at "hästtjejer" ofta blev företagsledare, lyckligare i sina förhållande och mer drivna. 
dfk skrev 2009-01-13 14:59:35 följande:
Mikabella- har du ridit länge, sen barn?Jag har en stoooor respekt för hästar, men mina döttrar ville börja rida och då var jag tvungen att närma mig en häst på ridskolan.Det är lite läskigt men det går bättre och bättre.Tjejerna har som tur var ingen som helst rädsla och även fast ena dottern har ramlat av nu två gånger, så avskräcker det inte.Det är jag som blir alldeles till mig av oro, men så länge barnen vill själva och tycker det är kul så ska dom få fortsätta. Det är jättebra då de får ta stort ansvar för hästarna. Det är ju inte bara att rida och ha kul.