• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Ja, det har jag Det var alldeles innan hon fick en hit i Japan och åkte dit. Minns fortfarande hur vi, alla danstjejer, spänt (och stolt) stod och tittade på hennes första musikvideo i foajén

dfk skrev 2009-01-11 20:07:14 följande:
    Cantaton- Har du haft Laila som danslärare, kul!
  • Pumpkin

Jag vill också vara med, saknar dansandet varje dag.

Har själv tävlingsdansat, men då i en så konstig kombination som folkdans och hiphop

• Cantaton

Samma här. När jag var typ 10 dansade jag faktiskt cha-cha, samba, bugg och dubbelbugg. Dessvärre slutade jag med det och började dansa jazzshow. Lite trist så här i efterhand. Alltså, jazzshow var ju jättekul, men hade varit ännu roligare att kunna dansa sällskapsdanser vackert Men å andra sidan har min sambo NOLL taktkänsla, så vem skulle jag dansa med?!

passionsblomman skrev 2009-01-11 19:34:42 följande:
    JAG vill vara med!!! (fast inte i tv, jag vill bara få lära mig sådr bra!)
  • Mrs D to be

Jag kan dansa winervals. Vi tranade 5 h i veckan i 6 månader innför studenten Det är jätte bra till bröllopet
    Gjorde världens godaste lax i helgen. trodde det skulle bli en katastrof ic och med att jag typ slängde i allt jag hade hemma i den :P Jag fillea en hel färsk lax saltade den och lät stå i 1 h. blandade sedan honung grillolja smör olivolja dijonsenap, vitlök chili, sesamolja,soja till en marinad som laxen fick ligga i tup 2 h iaf, lite lime hadde jag med i marinaden. sedan hällde jag av lite av den för det blev så mycket och på med matlagningsgrädde. in på varmludt 150 grader över förätt kanske tiog 30 min sedan smakade jag bara av med lite salt. Sååååå underbart god den blev.

• passionsblomman

Du får dansa med mig-min sambo har också noll taktkänsla!

(men Å vad jag skulle vilja att han ville att vi skulle lära oss, vad mycket kul vi skulle ha tillsammans då och åka iväg på tu man hand och svänga benen överallt!)

Cantaton skrev 2009-01-11 20:57:53 följande:
    Samma här. När jag var typ 10 dansade jag faktiskt cha-cha, samba, bugg och dubbelbugg. Dessvärre slutade jag med det och började dansa jazzshow. Lite trist så här i efterhand. Alltså, jazzshow var ju jättekul, men hade varit ännu roligare att kunna dansa sällskapsdanser vackert Men å andra sidan har min sambo NOLL taktkänsla, så vem skulle jag dansa med?!
  • Cantaton

Gärna för mig!

Jag tror att min sambo gärna lär sig, men jag vet inte om han någonsin kommer få takten rätt för det.. Och eftersom jag själv jobbar med musik tycker jag att det är jättejobbigt när det blir otakt.. Men vi brukar bugga åtminstone nån låt när vi är på sån fest. Min dröm är att kunna dansa en riktig uppvisningsvals när vi gifter oss (vilket inte är närmaste åren), men jag vet inte ens om det är värt att tro och hoppas på

passionsblomman skrev 2009-01-11 21:28:25 följande:
    Du får dansa med mig-min sambo har också noll taktkänsla! (men Å vad jag skulle vilja att han ville att vi skulle lära oss, vad mycket kul vi skulle ha tillsammans då och åka iväg på tu man hand och svänga benen överallt!)
  • passionsblomman

Vi har samma dröm
    ...och den lär i mitt liv förbli en dröm

Men den är jäkligt vacker!

Cantaton skrev 2009-01-11 21:31:52 följande:
    Gärna för mig!Jag tror att min sambo gärna lär sig, men jag vet inte om han någonsin kommer få takten rätt för det.. Och eftersom jag själv jobbar med musik tycker jag att det är jättejobbigt när det blir otakt.. Men vi brukar bugga åtminstone nån låt när vi är på sån fest. Min dröm är att kunna dansa en riktig uppvisningsvals när vi gifter oss (vilket inte är närmaste åren), men jag vet inte ens om det är värt att tro och hoppas på
  • Cantaton

Ja, verkligen Det lär förbli en dröm här också. Tur att våra underbar män har så många andra kvaliteter som gör ANDRA drömmar verkliga! Kanske lite viktigare drömmar än den där enda dansen

passionsblomman skrev 2009-01-11 21:35:38 följande:
    Vi har samma dröm ...och den lär i mitt liv förbli en dröm Men den är jäkligt vacker!
  • dfk

Jag skulle också vilja lära mig att dansa olika danser.
    Men salsa kan jag dansa!
    Tyvärr vill inte maken dansa, han gillar det verkligen inte.Snyft!

• Fjosok

Skulle själv vilja läramigd ansa iaf lite, inte så kul att mest behöva stå och titta på då man väl är på en bal eller så. Iofs ganska mycket att tro att en tjej skulle vilja dansa med ett troll, men iaf

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!