• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • passionsblomman
    Fjosok skrev 2009-01-13 19:43:14 följande:
    Som jag skrev, problemet är inte att dom driver med mig, det ka jag stå ut med. Men att göra det i en tråd som handlar om något jag direkt och rejält avsäger mig, dvs brudöverlämning, känns lågt ...Bara det ...
    Ja, då förstår jag!

Hammerman-med tanke på hur mkt grus jag vet att de har på cykelvägarna så-vad duktig du har varit! Blev sköldpaddan glad då?
  • Hammerman

Vore han kapabel att le är jag säker på att han skulle göra just det. Det blir ju mindre damm på honom när han tar sina promenader nu också.

• passionsblomman

Hur sköter man eg om en sköldpadda? det finns ju olika sorter vet jag ju, men den du har? Ska han ha en värmelampa och så, eller går han bara omkring och är vart han vill därhemma?

Hammerman1 skrev 2009-01-13 19:54:59 följande:
    Vore han kapabel att le är jag säker på att han skulle göra just det. Det blir ju mindre damm på honom när han tar sina promenader nu också.
  • Hammerman

Han har ett akvarium med såväl doppvärmare som värmelampa, så varmt och skönt har han det definitivt. Det är en rödörad sköldpadda, och jag brukar låta honom få vandra runt ett par gånger i veckan, annars är han i vattnet mest. SOVER till och med under ytan den galningen, fast han har land att klättra upp på. Måste vara duktig på att hålla andan...

• passionsblomman

Ja, det är coolt att de kan vara både på land och i vatten!
    Det fanns en i en handelsträdgård jag praktiserade i en gång i tiden, han hade en låda m sand och en lampa så det var varmt och lite olika krypin. Det såg rätt trist ut. På sommaren fick han vara ute, och det verkade pigga upp.

Hammerman1 skrev 2009-01-13 20:04:39 följande:
    Han har ett akvarium med såväl doppvärmare som värmelampa, så varmt och skönt har han det definitivt. Det är en rödörad sköldpadda, och jag brukar låta honom få vandra runt ett par gånger i veckan, annars är han i vattnet mest. SOVER till och med under ytan den galningen, fast han har land att klättra upp på. Måste vara duktig på att hålla andan...
  • Ninnispinnis

Jag har alltid velat ha en sköldpadda! Minns att en granne på sommarstäallet hade en i trädgården, med ett långt band fäst i skalet...

Min man är dock emot det... Hammerman, har du några bra argument för sköldpaddeinnehav som jag kan använda?

• Hammerman

Helt allergivänliga, utomordentligt lättskötta, billiga i drift, lever inte om, kan ges i arv till barnbarnen när man dör själv.

• Fjosok

Skaffa bara inte en Grå Jako ...

Det är att utsätta sig för en enorm påfrestning.

• passionsblomman

Visst är det ngn slags papegoja va? eller gör jag bort mig totalt nu?

Fjosok skrev 2009-01-13 21:53:29 följande:
    Skaffa bara inte en Grå Jako ...Det är att utsätta sig för en enorm påfrestning.
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!