• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Tack dfk och Mrs D to be.
    Det är inte så jobbigt just nu faktiskt. Hans kroppspulsåder brast alldeles innan jul, och sedan dess har läkarna gjort allt för att rädda hans liv, men han har inte vaknat. Igår gav han upp. Så chocken kom liksom för en knapp månad sedan... Men sorgen kommer väl snart den också, när det börjar märkas att han saknas - som på födelsedagar och så. Vi saknade honom ju i julas, men då hade vi fortfarande ett hopp om framtida jular... Han var inte såå gammal ändå, 71 år. Vi var väl inte jättenära. Jag och mormor är liksom bästisar, det kan jag inte säga att jag var med morfar, men det var ändå morfar. Och vi firade jul och påsk och han brydde sig om oss och så vidare - så som en morfar ska vara.

Det tråkiga är att jag skulle ha träffat morfar på annandagen, dessförinnan hade jag inte träffat honom sedan i somras. Så vi har liksom missat ett helt halvår, och det är ju väldigt trist så här i efterhand. Då hade han precis lärt sig steka köttbullar

• Mrs D to be

Urs ja aortaaneurysm är inte att leka med. jag vet att man på vissa stälen börjar att göra uilraljud på alla över 55 för att hitta eneurysm i tid.

• Fjosok

Beklagar Cantaton. Läste igenom tråden nu och såg att du nyligen förlorat en nära stående ...

• Cantaton

Ja, jag läste det. Det är bra, tycker jag.

Mrs D to be skrev 2009-01-16 21:20:34 följande:

Urs ja aortaaneurysm är inte att leka med. jag vet att man på vissa stälen börjar att göra uilraljud på alla över 55 för att hitta eneurysm i tid.
  • Mrs D to be

Hej flickor. jag är lite kluven idag. jag hittade massa bilder på min m2b och hans ex i går han har tydligen sparat dem, hur skulle ni reagera på det?

• Cantaton

Det är ändå en period i hans liv. Den har gjort honom till den han är idag, och betydde mycket för honom då. Jag har också kvar alla bilder från tiden med mitt ex. Den perioden är en del av mitt liv. Därmed inte sagt att jag någonsin skulle vilja vara tillsammans med honom igen. Nu är det min sambo som gäller, det är honom jag älskar, honom jag bor med - det borde räcka för att överklassa några kort som ligger i någon låda någonstans

Så JAG tror inte att du ska bekymra dig över dem. Alla har ju en historia.

Mrs D to be skrev 2009-01-18 14:59:30 följande:

Hej flickor. jag är lite kluven idag. jag hittade massa bilder på min m2b och hans ex i går han har tydligen sparat dem, hur skulle ni reagera på det?
  • Mrs D to be

ne det är bara det att jag inte förstår varför han vill ha kvar ett kort på han och hans ex nakna i badkaret bla.. det blev jag lite smått purken över

• passionsblomman

"hittade" Vart har du varit och letat då? Är det i datorn eller i en byrålåda?

Jag har askar med alla mina kärleksbrev sparade, med siden band om men de ligger i banankartonger i förrådet. Jag har alltid fotat myceket, och har bilder från hela mitt liv före min sambo var en del av det. Där finns ju olika ex med. Jag skulle aldrig hiva dem och inte vänta mig att min sambo gjorde något sådant heller.

Hade han däremot haft mobilen fuull av sexiga bilder osv hade jag kanske tyckt att han åtminstone kunde ladda över dem till ngt minne och lägga undan det, inte ha dem "till vardags" om ni fattar hur jag menar.

Mrs D to be skrev 2009-01-18 14:59:30 följande:

• Mrs D to be

jag skulle leta efter en billd på honom när han var lika gammal som jag var på en annan billd.

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!