• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Precis. Jag har kastat, givit bort eller sålt varje gång jag flyttat. Ändå tycker min sambo att vi har mkt grejer... Men jag skulle vilja flytta till något eget där jag hinner bygga upp ett hem, inreda med nyinköpta möbler osv. Men det får väl vara en dröm ett tag till gissar jag. Vi har i alla fall inte råd att köpa något..

• Hvidbrud

Nä, inte vi heller... Tyvärr. men sålänge man har en dröm, så är där ju hopp! ajg kan lova att jag drömmer. Har själv vuxit upp i ett stort hus på 350m2 och jätteträdgård, så det är lite svårt att föreställa sig att få barn i en liten trång 2a mitt i stan...

• Cantaton

Mmm, det huset vi bodde i i 9 år var på 360m2 och trädgård, så jag känner samma. Sambon däremot VILL bo i lägenhet i stan. Förstår jag inte alls Han är ju också uppvuxen i villa...

ÅÅh, ni anar inte vilka fina mail jag får idag!

Först fick jag det här mailet av en kantor som har kompat mig på några bröllop och begravningar:

"Hej Jessica....du sjunger sååå fint!" (o sen lite praktiska saker.)

Sedan från en kund (en teater):

"Jättefint ihopsatt!
    Jag är så stolt över dig!"

• Hvidbrud
    Vilka härliga mail! Sånt värmer! *klappardigstoltpåaxlen* Skulle vara kul att höra dig sjunga en dag
  • Cantaton

Jag som varit så seg tidigare i veckan och bara legat efter i min planering har plötsligt gjort hela dagens planering samt börjat knapra på morgondagens och några uppgifter som jag inte ens hade skrivit upp! Såå skönt! (Dock har jag en rest från igår som jag väl iofs också bör ta itu med.)

• Ninnispinnis

Hvidis, den ena danska prinsen hade visst brytit något ben på grund av kälkåkning, så något är det med de danska backarna

Cantaton, Helosan! Funkar mot allt, torra läppar, händer, sår, you name it!

Blommis, jag minns en gång när min mamma irriterat sa till min bror: Du är en riktig parasit! Då svarade han retsamt och lugnt: Nej, mamma, vi lever i symbios du och jag...

• Cantaton

Låter bra

Ninnispinnis skrev 2009-03-11 14:25:22 följande:
    Hvidis, den ena danska prinsen hade visst brytit något ben på grund av kälkåkning, så något är det med de danska backarna Cantaton, Helosan! Funkar mot allt, torra läppar, händer, sår, you name it!Blommis, jag minns en gång när min mamma irriterat sa till min bror: Du är en riktig parasit! Då svarade han retsamt och lugnt: Nej, mamma, vi lever i symbios du och jag...
  • Cantaton

Nä, usch, nu börjar huvudvärken sätta in igen. Dags att fylla en skål med nötter och fortsätta dricka vatten. Paus!!

• Hvidbrud

Ja, han kom in till min man så han fick röntga honom! (han hade inte blått blod, der var vanligt rött! )

Ninnispinnis skrev 2009-03-11 14:25:22 följande:
    Hvidis, den ena danska prinsen hade visst brytit något ben på grund av kälkåkning, så något är det med de danska backarna Cantaton, Helosan! Funkar mot allt, torra läppar, händer, sår, you name it!Blommis, jag minns en gång när min mamma irriterat sa till min bror: Du är en riktig parasit! Då svarade han retsamt och lugnt: Nej, mamma, vi lever i symbios du och jag...
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!