• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Hvidbrud. Jag har ingen aning om hur man "bör" tänka, men oavsett tycker jag att du ska prata med honom och vara öppen med dina frågor och känslor. Annars kommer du bara gå och undra och tänka likadant varje gång han är sådär villig. Och då lär ju du tappa lusten alldeles... Bättre att ni är öppna med varandra.

• Hvidbrud

Jo, det vore nog bäst. Han är ju en sån komunikativ kille, det är jag som är musslan... Tycker att det är läskigt. Men det är nog som du säger, tvivlet kommer aldrig bort om vi inte pratar om det. önskar lite att jag kunde vara ¨ppen för det och glädja mig åt den extra kryddan (som några/många?) gör. Men jag kan bara inte.
    Ska se om jag vågar ta snacket i kväll... eller skriva en "Ingenjöris-lapp" kanske?

• Cantaton

Jag skulle nog reagera som du, men jag skulle verkligen se till att prata om det. Om du inte orkar ta upp det kan du ju skriva en lapp som ligger synligt för honom, vilket troligtvis gör att han tar upp det. Du kan ju till och med avsluta lappen "Låt oss prata om det" eller något.

• passionsblomman

Men shit, nu läste jag liite fel igen! Jag undrade varför ninnis krystar...

Sorry!

Jag var uppe kl fem idag för jag skulle köpa blommor i partihallen...gamla vanliga gristiden alltså, fast sovmorgonvarianten(gick ju upp 03.50 som tidigast och 04.50 sovmorgon)

Så nu har jag massor av dag kvar istället för att vara nyvaken!

Hvidis: Du måste prata med honom om det där! Jag har efter att ha diskuterat i porrtrådarna fattat att det är hemskt olika hur man ser på saken, men känner man som du gör och blir ledsen, måste ju din man få veta det.
    Det verkar nämligen vara lite generellt bland många killar att de tycker man borde fatta att det inte har med en själv att göra alls... Men vaför skulle vara så himla självklart?
    Så, jag instämmer med Cantaton, stoppa inte undan dina känslor och tankar i en egen vrå!

Ninnispinnis skrev 2009-03-12 09:14:27 följande:
    *håller och kryssar allt vad jag kan så att du kan bli svensk igen*
  • Hvidbrud

jag också! kunde legat och mornat mig nu, men jag har redan börjat åka dagens bergochdalbana!sitter nu och sprätter upp det jag sydde.. svårt att få det snyggt...

• ingenjörsbruden

Cantaton: Åhh va mysigt det låter att jobba lite hemifrån o dricka te...lite avis!!

Hvidis: Samma historia hos oss i förra veckan....lägligt då när jag redan var deppig....tajming alltså!
    Tror inte du ska tro att din make tänkte på porrsurfingen när ni hade sex tillsammans.....tror mer att han fick lite inspiration....o är man inspirerad så brukar saker gå lättare eller hur?
    Tycker att du ska försöka prata med honom om det....så att du får lite kläm på hur han/(män överlag oftast ) funkar.....vi har haft den diskussionen hemma o vridit o vänt på manligt/kvinnligt-synsätt...dvs jag menar att vi två har kommit fram till att mannen behöver bilder....medans jag kan läsa om det istället....dvs vi funkar olika....jag kan reagera på bilder osså....medans mannen inte kan reagera på text-snusk...

Klart att du räcker stumpan....det är inte därför som han surfar.
    Blommis o jag hade en utläggning förra veckan om att "man skördar det man sår" dvs att männen skulle ge oss lite uppmärksamhet under hela dagen....en kram....en kyss....en smekning....vilket får oss kvinnor i stämning på ett helt annat sätt för mys/sex....tror att det är vice verca för män osså....dvs att de också kan komma "i stämmning"....
    ....känner att jag flummar rätt bra nu...

Annars är en "ingenjörislapp" alltid bra!!

• ingenjörsbruden

Ni är helt galna som går upp så tidigt!!!! Blir trött bara jag tänker på det!!!! Men det är så skönt att ha hunnit med en massa innan lunch!

I vårt förhållande är vi rätt porrliberala.....(kan man lugnt säga ) Men det MÅSTE diskuteras!! Männen är tyvärr inte tankeläsare
    *just det...attgöralapp....tankeläsningsmaskintillmännen*
    så det är superviktigt att man berättar för dem exakt hur man känner sig....annars har de inte en chans.....(jag är ju själv så jäkla duktig på att spela martyr istället o bara gå o tycka synd om mig istället för att berätta hur jag känner).....

JAG reagerar jättemkt nu med alla hormoner i kroppen....så jag misstänker att de förvärrar det för dig osså nu......
    *skickarenbamsekram...duskaseattdetblirbra...strykersaktaöver håretoryggen*

• Hvidbrud

*kram* Jo, han är ju nog inspirationstypen, kommer svagt ihåg det när jag tänker på när vi pratat om det innan... Önskar bara lite att jag kunde inspirera honom också. Nä får nog ta det snacket... *gruuvarmig* Vill ju inte att han ska få dåligt samvete (vilket jag vet han får) för att han gör mig ledsen, vill inte ändra honom eller förbjuda honom att titta (vill bara att han inte ska ha lust att titta själv ) Men så blir jag småsur i mig och vill inte att har rör vid mig, så blir JAG frustrerad och det är inte kul ju... Borde ju kunna finnas ett sätt som funkar för oss båda. Åh! Varför kan jag inte vara sådaär 60-70-tals öppen och frigord, utan bara en snipg bitter-sur*itta?
    Nä, nu får jag sluta med det här tramseriet och ta tjuren vid hornen!
    tack för stöd ialla fall tjejer! Tur jag har er!*kram*

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!