• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mrs D to be

1% cortisoncreme rikligt 2ggr per dag finns receptfritt på apoteket. testa det i en vecka

Cantaton skrev 2009-03-10 22:44:35 följande:
    Hörrni. Är det någon av er som får köldutslag? Jag får exemliknande utslag av kylan och det svider som tusan när jag smörjer med fuktighetskräm eller salva. Någon som vet vad man kan göra åt det? Ser ju inte så vackert ut med röda utslag och flagor i ansiktet.
  • Hvidbrud

Vad du är bra Cantaton! Åh! om jag har tur smittar din ambiton av på mig! *hållertummarnajättehårt*
    Käns som om jag har blivit förkyld... Det bränner i bihålorna och näsan rinner och det käns som om huvudet är fullproppat med toalettpapper (?). och hjärtat slår lite fortare än vanligt. Men det kan ju lika väl vara graviditeten som spökar.
    Konstigt nog fick jag tre avlysningar på raken idag, så jag kan bara ta det lugnt och sköta om mig och kulan i några timmar.

• Cantaton

Det har jag nog faktiskt hemma. Har jag inte tänkt på. Ska jag testa!

Mrs D to be skrev 2009-03-11 10:41:21 följande:

1% cortisoncreme rikligt 2ggr per dag finns receptfritt på apoteket. testa det i en vecka
  • Cantaton

Trist med avbokningar, men skönt om det behövdes

Hvidbrud skrev 2009-03-11 10:47:40 följande:
    Vad du är bra Cantaton! Åh! om jag har tur smittar din ambiton av på mig! *hållertummarnajättehårt*Käns som om jag har blivit förkyld... Det bränner i bihålorna och näsan rinner och det käns som om huvudet är fullproppat med toalettpapper (?). och hjärtat slår lite fortare än vanligt. Men det kan ju lika väl vara graviditeten som spökar.Konstigt nog fick jag tre avlysningar på raken idag, så jag kan bara ta det lugnt och sköta om mig och kulan i några timmar.
  • passionsblomman

Idag är det förkylt!
    Sonen också, så han är hemma från skolan oh vi sitter här mad stooora muggen thé med honung och mjölk...
    Fy vad tröttsamt med dessa infektioner i ett kör! Mitt immunförsvar behöver sol och vår nu känner jag.

Jag vill ligga på den där sommarängen Hvidis, som du pratar om i blomtråden!

• Cantaton

Jomen samma här. Mitt halsont går ALDRIG över. Jag vill vill vill verkligen träna! Men jaja, nu har jag ju iaf kommit igång med promenader...

passionsblomman skrev 2009-03-11 11:32:55 följande:
    Idag är det förkylt!Sonen också, så han är hemma från skolan oh vi sitter här mad stooora muggen thé med honung och mjölk...Fy vad tröttsamt med dessa infektioner i ett kör! Mitt immunförsvar behöver sol och vår nu känner jag.Jag vill ligga på den där sommarängen Hvidis, som du pratar om i blomtråden!
  • passionsblomman

Jag veeeeet, vad drygt det är!!! Men, promenaderna är kanon!

Duktig tjej!!! Hejja hejja!

Cantaton skrev 2009-03-11 11:35:40 följande:
    Jomen samma här. Mitt halsont går ALDRIG över. Jag vill vill vill verkligen träna! Men jaja, nu har jag ju iaf kommit igång med promenader...
  • Hvidbrud

Varsågod! Sommarängen var ju till dig!

Ska laga en kopp te, krypa upp i soffan under filten och lägga mig på ängen och vänta på er!

Har svarat på typ 10 anonncer idag om hus och lägenheter i köpenhamn och malmö... Lagt upp ett par egna också... Fy tusan för att behöva leta lägenhet!
    Har bott här i 2år nu. Åriet innan hade jag en lägenhet i 9 mån och innan det bode jag på 4 olika ställen på ett år!! Helt galet. Borde ha använt arvet till en lägenhet istälet för att resa jorden runt runt runt... Nä! Jag är glad att jag har rest, men NU VILL jag hitta ett HEM! Inte bara ett ställe man kan sova på och ha sina lådor. (har typ 4 lådor kvar, resten av allt jag samlat på mig slängdes ut när jag flyttade runt hela tiden..)(lite skönt faktiskt). Nu är jag gift och ska ha barn. Var är min Villa, Volvo och vovve? Skulle faktiskt kunna nöja mig med bara villa!

krya på oss!

• Cantaton

Oh, vad mysigt det låter. Jag vill också! Men kan ju åtminstone fixa lite te

Jag vet hur det är att flytta runt...! Superjobbigt. Vårt kontrakt går eventuellt (inte bekräftat) ut sista juni, så vi börjar också få lite panik. Dessförinnan bodde jag 1 år o 9 månader i en studentlägenhet, dessförinnan 4 månader hos mormor för att jag inte hade någonstans att bo och innan det ... tja.. något år i en studenlägenhet som jag delade. Dessförinnan faktiskt NIO år i en villa. Innan det kunde inte mina föräldrar bestämma sig för om de skulle bo ihop eller isär, så vi bodde på fyra olika ställen inom loppet av max 2 år.

Såhär: Jag har bott på 9 ställen under mina snart 23 år.

Hvidbrud skrev 2009-03-11 12:02:01 följande:
    Varsågod! Sommarängen var ju till dig! Ska laga en kopp te, krypa upp i soffan under filten och lägga mig på ängen och vänta på er!Har svarat på typ 10 anonncer idag om hus och lägenheter i köpenhamn och malmö... Lagt upp ett par egna också... Fy tusan för att behöva leta lägenhet!Har bott här i 2år nu. Åriet innan hade jag en lägenhet i 9 mån och innan det bode jag på 4 olika ställen på ett år!! Helt galet. Borde ha använt arvet till en lägenhet istälet för att resa jorden runt runt runt... Nä! Jag är glad att jag har rest, men NU VILL jag hitta ett HEM! Inte bara ett ställe man kan sova på och ha sina lådor. (har typ 4 lådor kvar, resten av allt jag samlat på mig slängdes ut när jag flyttade runt hela tiden..)(lite skönt faktiskt). Nu är jag gift och ska ha barn. Var är min Villa, Volvo och vovve? Skulle faktiskt kunna nöja mig med bara villa! krya på oss!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!