• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • ingenjörsbruden

Hahahahaha ja män behöver få se saker o ting framför sig....funkar inte att beskriva bara...dock så är maken helt inne på min "ha massor av förvaringsutrymmen-linje"!!
    Synd att huset inte funkade!

Har i helgen varit på Höganäs Kakel o på IKEA....hittade kakel o klinker till alla utrymmena i huset!! Gött!
    Blir mkt billigare än på förra stället vi kollade på osså!
    Körde sen till IKEA fastän jag inte ville/orkade.....satte ultimatum att då ska vi INTE springa runt....utan gå långsamt o titta på de uppbyggda miljöerna o insupa inspiration....annars rusar maken in o springer genom hela affären...helst direkt till lagret o tar det som vi ska ha o sen ut!
    Strosade där o kikade på kök, soffor, soffbord o garderober....så nu är vi rätt säkra på vad vi ska handla in där osså nästa år!

Mikis: När börjar du?

• Pumpkin

Godmorgon tjejer!

Här har vi haft en lång helg på bortaplan, mer eller mindre frivilligt. Har varit barnvakt åt min kusin som snart är 3 år, och självklart blev ungen tokförkyld! Så helgen har gått åt till att snyta barnet en gång varannan minut ungefär, hon får panik när hon känner att snoret börjar rinna. Tog en break i lördagskväll och jag och maken åkte och käkade middag hos ett par vänner och hade en väldigt trevlig kväll. Men igår var det back to business och rinnande näsor igen. Var helt slut när vi kom hem, landade i soffan och såg en film sen gick vi och la oss typ.

Det har varit en hård helg, helt klart. På mer än ett sätt.

Mikis: Grattis till jobbet! Galet avundsjuk är jag, jag som älskar Panduro!

• Mikabella

Hej mina söta hönor.

Idag är det vår i luften! Jippii! Njuter av mina 2 sista dagar i "frihet" innan kassakurs och intruduktion i datorsystem börjar på onsdag. Känns lite overkligen. Ska verkligen bli en utmaning. Är ju inte riktigt en vanlig Panduro butik, utan ett "typ" outlet. Inte gamla tråkiga saker, men kanske lite större kvantiteer än vanligt och bättre erbjudanden o priser

Tack för alla grattis och små hejerklacker De värmer. Ni är ju bäst! Först ska ni marchera med mig på ridtävlingarna och sen pyssla på mitt jobb Perfekt.

Tusen pussar på er. Är så busy att jag inte hinner kommentera era inlägg just nu, men jag kommer tillbaka!

Njut av livet, vädret och av alla gosiga pussar ni får av era män!

• ingenjörsbruden
    Pumpkin skrev 2009-03-09 09:59:03 följande:
    Godmorgon tjejer!Här har vi haft en lång helg på bortaplan, mer eller mindre frivilligt. Har varit barnvakt åt min kusin som snart är 3 år, och självklart blev ungen tokförkyld! Så helgen har gått åt till att snyta barnet en gång varannan minut ungefär, hon får panik när hon känner att snoret börjar rinna. Tog en break i lördagskväll och jag och maken åkte och käkade middag hos ett par vänner och hade en väldigt trevlig kväll. Men igår var det back to business och rinnande näsor igen. Var helt slut när vi kom hem, landade i soffan och såg en film sen gick vi och la oss typ.Det har varit en hård helg, helt klart. På mer än ett sätt.Mikis: Grattis till jobbet! Galet avundsjuk är jag, jag som älskar Panduro!

Förstår att ni var helt slut på söndagen!!! Förkylda/sjuka barn är ingen picknick.....funderar på om man skulle kunna tejpa fast en bit papper under näsan på dem....

Har känt av vårt lilla busfrö i magen i helgen..... ....härligt mysigt fladder!! Synd att maken inte kan känna!

Skrev till mina girls att jag var så glad för att jag fick sushi till lunch i fredags o det blev Grogg på kvällen.....de blev ngt skärrade....men så får du ju inte göra...du är ju gravid!!!! Sprit får man ju inte dricka!!! Hahhahaha så goa de var!! Drack inte Grogg....utan tittade på Robert Gustavssons "Grogg"! *hihihihi* Så busig jag är som skrämmer flicksen!
  • Hvidbrud

Härligt mikis! Så himla roligt!!

Jag längtar som en gaaaling efter att hitta hus eller lägenhet. Jag blir knäpp av att inte hitta nått! Jag vill måla och inreda och pyssla! (ska sy en skötväska idag hade jag tänkt!) Vill gå på IKEA och få inspiration och göra ett vackert sovrum och ett härligt vardagsrum och barnkammare... Fixa gardiner och matcha kuddar... Vill bygga rede som bara den och så sitter man har i en lägenhet som är mindre nice som man ska ut från om 2½månad... nej, vi hittar nått! Det löser sig. Vill bara inte bo på Nørrebro med ett litet barn, där de skjuter hej villt. Det a¨r typ där man kan få tag på en lägenhet som inte kostar men än 10.000danska kr för en tvåa... Suck!

Ursäkta klag och lite tung energi, men måste ventilera lite!

• ingenjörsbruden

hahhahaa så kneppigt mitt inlägg blev!! hahahah
    Måndag...nåja!

Hoppas ni hittar något bo snart så du kan få "boa"....förstår din frustration....kan ju inte göra ngt jag heller.....får vänta till årsskiftet...

10.000 danska för en 2a??????? Jisses vilka priser!!!!
    Vi betalar 5.500 SEK för en 2a på 64kvm!

• Hvidbrud

5.500sek är ju mer lagom. Just nu betalar vi 3500 för en tvåa, så det kommer att märkas på ekonomin om vi inte hittar nått rimligare... upp till 7000 kan vi ju klara, även om de 3500/mån kunde bli en härlig semester extra om året...
    Jag ska leta vidare nu. Svara på annonser och sätta in annoncer både här och i malmö. En trea i malmö för 7000 skule väl inte vara omöjligt?

• Cantaton

God förmiddag flicks!

Idag börjar mitt "nya" liv. Nu låter jag er veta så att ni kan hjälpa (peppa/skälla). Passar på nu när sambon är borta några dagar och jag kan lägga upp livet precis hur jag vill.

Har bestämt mig för att gå till tvärbanan varje morgon. Finns tre olika stationer jag kan gå till:

Alvik - ca 30 min promenad
    Stora Essingen - har aldrig gått dit, men uppskattningsvis 45 min
    Liljeholmen - gick dit idag, tog 50-55 min.

Har sagt att det är bättre att jag kommer sent till jobbet om jag inte orkar gå upp tidigare, än att jag skippar promenaden. Jag kan ju trots allt bestämma mina arbetstider själv... Så idag då när jag skulle gå för första dagen tittar jag ut genom fönstret och ser ett regngrått Stockholm - sååå omotiverande. Tack och lov hade jag bestämt med en kompis att vi skulle äta frukost ihop hemma hos henne och att hon och jag sedan skulle promenera till Hornstull (ca 10 min från Liljeholmen). Utan henne vet jag inte om jag hade haft karaktär nog. Men nu gick jag i alla fall!

Kommer att byta ut lunchen mot någon form av proteindrink idag, men äta vanlig middag, så att maten inte ligger hemma i kylen och blir dålig.

Sedan tänker jag nog byta ut 2 av 3 mål om dagen mot någon form av ersättning - bara denna vecka - för att få en ordentlig start. Jag vägde mig idag och blev nästan chockad. Det slog mig att jag gått upp drygt 25kg på två år. Suck.

Däremot kommer jag nog inte hålla denna "diet" på min födelsedag, haha. Promenad kan jag dock tänka mig ändå

• Cantaton

På fredag, när är din?

Hvidbrud skrev 2009-03-09 12:08:50 följande:
    När har du födelsedag? *nyfiken* min kommer också snart!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!