• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Jo, jag vet. Ni är jättesöta och HÄR. Men ändå.. jag vill bara åka hem och lägga mig på soffan. Inte bry mig om nånting. Har 10 obesvarade företagsmail från Storbritannien att ta itu med, torsdag är dessutom min bokföringsdag och den dag jag jobbar med ett speciellt projekt så att de vet att de alltid kan få uppdaterade uppgifter om projektet tor kväll eller fredag. Men jag har ingen lust med något. Det enda jag lyckats göra är att skura golvet och torka av alla böcker, grejer och möbler. Sedan tappade jag liksom lusten alldeles.

• passionsblomman

Man får tappa den förbaskade lusten ibland gumman! man kan inte vara duktig och duktig jämtvarjedaghelatiden! Du är ju ingen Duracelkanin heller!

Klart det är motigt när det trilskas sådär!

Cantaton skrev 2009-03-05 15:57:34 följande:
    Jo, jag vet. Ni är jättesöta och HÄR. Men ändå.. jag vill bara åka hem och lägga mig på soffan. Inte bry mig om nånting. Har 10 obesvarade företagsmail från Storbritannien att ta itu med, torsdag är dessutom min bokföringsdag och den dag jag jobbar med ett speciellt projekt så att de vet att de alltid kan få uppdaterade uppgifter om projektet tor kväll eller fredag. Men jag har ingen lust med något. Det enda jag lyckats göra är att skura golvet och torka av alla böcker, grejer och möbler. Sedan tappade jag liksom lusten alldeles.
  • Cantaton

Jag är väl inte det. Men jag tror att jag ska vara det.

Nu har hon i alla fall kommit och hon har pratat med vicevärden, som är den hon har haft kontakt med hela tiden. Nu visar det sig att han inte är en del av styrelsen, varför han inte är med och bestämmer, MEN han är trots allt spindeln i nätet mellan styrelsen, riksbyggen (tror jag att det var) och hyresgästerna. Så det var helt rätt att det var honom hon hade kontaktat hela tiden. Tillsammans tror jag att de kom fram till att det var omöjligt för henne att starta butik innan 15 mars, men att hon skulle skriva ett brev till styrelsen och förklara allting. Berätta om sina planer etc. Han hade tydligen (i enlighet med vad jag sa till henne) tyckt att en lösning skulle kunna vara att jag får ett officiellt hyreskontrakt (med föreningen som andra part) - men i andrahand, inte första hand som jag hade tänkt.

Som sagt, han har ingen som helst bestämmanderätt, men det var i alla fall vad han sa till henne, så nu ska hon skriva det där brevet. Känns i alla fall liiite hoppfullt. Men jag vågar fortfarande inte ta hit möbler och sätta upp några hyllor, så jag sitter på ett rörigt kontor. Men allt är åtminstone rent och känns inte FULLT lika hopplöst.

passionsblomman skrev 2009-03-05 16:02:58 följande:
    Man får tappa den förbaskade lusten ibland gumman! man kan inte vara duktig och duktig jämtvarjedaghelatiden! Du är ju ingen Duracelkanin heller!Klart det är motigt när det trilskas sådär!
  • Mrs D to be

Glasögon på händerna HIHIHI nu fick jag skratta lite idag iaf..

Hörredu canton.. jag tycker att din siotts är så jobbig så jag orkar kbnappt läsa allt du skriver för jag lider så mycket med dig. ska du inte skita i allt idag för du lär vell inte göra något vettigt endå?? åka och köpa choklad och thaimat och bara gosa ner dig i soffan och somna?? sen kan du vakna i morgon och jippi det är fredag bara 8 h kvar till helg och jobba jätte effektivt?? jag brukar ta en flarra vin med ...
    (ett gott råd från en hm.. konstant depprimerad student)

urs det känns jätteskummt när jag pluggar och har glasögonen,, någon som har erfarenhet av att får såhär som jag??? Känns det jättekonstigt??

• passionsblomman

Cantaton: Jag håller helt med MrsD! Du är värd att gosa tll dig lite nu efter en så trälig dag!

Och heeeelt hopplöst verkar det ju inte nu dåkanske...hoppashoppashoppas, så take a breakoch fira att du är en sån bra tjej nu ikväll så får du lite energi till din morgondag!

• Mrs D to be

ja tröstät en paradiskartong och njut av socker ruschen!! ellerhur ingenjoris :-P hihihi

• Cantaton

Jag har tröstätit godis hela dagen... vet inte om jag bör få i mig mer socker, ärligt talat.

• passionsblomman
    Förlåt, men nu måste jag skratta!
    Cantaton skrev 2009-03-05 17:41:22 följande:
    Jag har tröstätit godis hela dagen... vet inte om jag bör få i mig mer socker, ärligt talat.
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!