Jag är väl inte det. Men jag tror att jag ska vara det.
Nu har hon i alla fall kommit och hon har pratat med vicevärden, som är den hon har haft kontakt med hela tiden. Nu visar det sig att han inte är en del av styrelsen, varför han inte är med och bestämmer, MEN han är trots allt spindeln i nätet mellan styrelsen, riksbyggen (tror jag att det var) och hyresgästerna. Så det var helt rätt att det var honom hon hade kontaktat hela tiden. Tillsammans tror jag att de kom fram till att det var omöjligt för henne att starta butik innan 15 mars, men att hon skulle skriva ett brev till styrelsen och förklara allting. Berätta om sina planer etc. Han hade tydligen (i enlighet med vad jag sa till henne) tyckt att en lösning skulle kunna vara att jag får ett officiellt hyreskontrakt (med föreningen som andra part) - men i andrahand, inte första hand som jag hade tänkt.
Som sagt, han har ingen som helst bestämmanderätt, men det var i alla fall vad han sa till henne, så nu ska hon skriva det där brevet. Känns i alla fall liiite hoppfullt. Men jag vågar fortfarande inte ta hit möbler och sätta upp några hyllor, så jag sitter på ett rörigt kontor. Men allt är åtminstone rent och känns inte FULLT lika hopplöst.
passionsblomman skrev 2009-03-05 16:02:58 följande:
Man får tappa den förbaskade lusten ibland gumman! man kan inte vara duktig och duktig jämtvarjedaghelatiden! Du är ju ingen Duracelkanin heller!Klart det är motigt när det trilskas sådär!