passion: som sagt, det är bara att säga till om du behöver hjälp. Jag hade marknadsföring som inriktning... Och din bransch kan jag ju faktiskt också rätt bra.
Hvidbrud: jag skriver inte bara till England, utan hela Storbritannien. Jag är ju manager bl.a. för en klassisk klarinettist, och nu försöker vi (jag) ordna orkestersamarbeten i Sverige och Storbritannien där han kan gå in som solist (soloist höll jag på att skriva, för så heter det på engelska, haha).
Men i övrigt är jag ledsen, trött, arg och uppgiven. Idag skulle ha blivit den ljuvligaste dagen på länge. Nu när färgen äntligen har torkat på kontoret skulle jag idag ta bort all tejp och täckpapp, skura, städa, helt enkelt göra rent. Sambon skulle hjälpa mig och brorsan skulle komma med de sista möblerna samt hjälpa mig sätta upp hyllor, gardiner o.s.v. IDAG skulle det äntligen bli ett fint och mysigt kontor. Men så igår kväll fick jag ett telefonsamtal.. Kvinnan som hyr lokalen och som jag hyr av i andra hand hade fått en vräkningsorder för att hon inte bedriver den verksamhet hon i kontraktet har sagt att hon ska driva. (D.v.s. att jag är i hennes lokal.)
Och jag som hade varit så noga med att ställa sådana frågor till henne eftersom jag vet att det funkar så där mamma har haft sina butiker. Men den jag hyr av sa att allt var okej och vi skrev kontrakt. Och uppenbarligen var det inte det, och nu hotar de att vräka henne (vidta rättsliga åtgärder) om hon bedriver den verksamhet hon ska senast den 15:e mars. Hon som är utbränd har inte en chans att driva en verksamhet med en veckas varsel! Och vad händer med mig? Jag har inte fått besked, bara fått vetskap om att hon fått detta brev.
Så nu känner jag inte alls för att åka dit.. Inte alls. Jag kommer att åka dit och skura och göra rent etc. Men det är ju ingen idé att jag sätter upp hyllor och tar dit fler möbler. Så nu står jag kanske plötsligt utan kontor. Och var ska jag göra av alla möbler och grejer? Vi bor i en 1½ utan förråd...
Jag har ingen lust med någonting. Idag när allt skulle bli ljuvligt. Och all den tid jag lagt ner på renovering trots att jag egentligen inte haft tid...