• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

passion: som sagt, det är bara att säga till om du behöver hjälp. Jag hade marknadsföring som inriktning... Och din bransch kan jag ju faktiskt också rätt bra.

Hvidbrud: jag skriver inte bara till England, utan hela Storbritannien. Jag är ju manager bl.a. för en klassisk klarinettist, och nu försöker vi (jag) ordna orkestersamarbeten i Sverige och Storbritannien där han kan gå in som solist (soloist höll jag på att skriva, för så heter det på engelska, haha).

Men i övrigt är jag ledsen, trött, arg och uppgiven. Idag skulle ha blivit den ljuvligaste dagen på länge. Nu när färgen äntligen har torkat på kontoret skulle jag idag ta bort all tejp och täckpapp, skura, städa, helt enkelt göra rent. Sambon skulle hjälpa mig och brorsan skulle komma med de sista möblerna samt hjälpa mig sätta upp hyllor, gardiner o.s.v. IDAG skulle det äntligen bli ett fint och mysigt kontor. Men så igår kväll fick jag ett telefonsamtal.. Kvinnan som hyr lokalen och som jag hyr av i andra hand hade fått en vräkningsorder för att hon inte bedriver den verksamhet hon i kontraktet har sagt att hon ska driva. (D.v.s. att jag är i hennes lokal.)

Och jag som hade varit så noga med att ställa sådana frågor till henne eftersom jag vet att det funkar så där mamma har haft sina butiker. Men den jag hyr av sa att allt var okej och vi skrev kontrakt. Och uppenbarligen var det inte det, och nu hotar de att vräka henne (vidta rättsliga åtgärder) om hon bedriver den verksamhet hon ska senast den 15:e mars. Hon som är utbränd har inte en chans att driva en verksamhet med en veckas varsel! Och vad händer med mig? Jag har inte fått besked, bara fått vetskap om att hon fått detta brev.

Så nu känner jag inte alls för att åka dit.. Inte alls. Jag kommer att åka dit och skura och göra rent etc. Men det är ju ingen idé att jag sätter upp hyllor och tar dit fler möbler. Så nu står jag kanske plötsligt utan kontor. Och var ska jag göra av alla möbler och grejer? Vi bor i en 1½ utan förråd...

Jag har ingen lust med någonting. Idag när allt skulle bli ljuvligt. Och all den tid jag lagt ner på renovering trots att jag egentligen inte haft tid...

• Ninnispinnis

Men FY Cantaton! Så får det väl inte gå till? Är det hon som har missat att försäkra sig om att du och din verksamhet kan husera där? Är det extremt stor skillnad på hennes tidigare verksamhet och din? Annars kanske du kan förklara för dem vad du gör och vilka planer du har, och visa att du har ekonomin på plats? Du verkar ju vara väldigt organiserad och ambitiös, det ser de garanterat också. Varför skulle de då hindra dig från att hyra in dig där?

*skickar en stoooooor styrkekram*

• passionsblomman

MEN AAAAAAH!!!!! STACKARS STACKARS DIG! Fy vad tråkigt!

jag förstår VERKLIGEN hur ledsen du måste känna dig!

Kan det finnas någon möjlighet att du kan få ta över kontraktet då och hyra där själv i första hand? *försöker komma på något smart*

KRAAAAMAR till dig!!!

Cantaton skrev 2009-03-05 10:00:24 följande:
    passion: som sagt, det är bara att säga till om du behöver hjälp. Jag hade marknadsföring som inriktning... Och din bransch kan jag ju faktiskt också rätt bra.Hvidbrud: jag skriver inte bara till England, utan hela Storbritannien. Jag är ju manager bl.a. för en klassisk klarinettist, och nu försöker vi (jag) ordna orkestersamarbeten i Sverige och Storbritannien där han kan gå in som solist (soloist höll jag på att skriva, för så heter det på engelska, haha).Men i övrigt är jag ledsen, trött, arg och uppgiven. Idag skulle ha blivit den ljuvligaste dagen på länge. Nu när färgen äntligen har torkat på kontoret skulle jag idag ta bort all tejp och täckpapp, skura, städa, helt enkelt göra rent. Sambon skulle hjälpa mig och brorsan skulle komma med de sista möblerna samt hjälpa mig sätta upp hyllor, gardiner o.s.v. IDAG skulle det äntligen bli ett fint och mysigt kontor. Men så igår kväll fick jag ett telefonsamtal.. Kvinnan som hyr lokalen och som jag hyr av i andra hand hade fått en vräkningsorder för att hon inte bedriver den verksamhet hon i kontraktet har sagt att hon ska driva. (D.v.s. att jag är i hennes lokal.)Och jag som hade varit så noga med att ställa sådana frågor till henne eftersom jag vet att det funkar så där mamma har haft sina butiker. Men den jag hyr av sa att allt var okej och vi skrev kontrakt. Och uppenbarligen var det inte det, och nu hotar de att vräka henne (vidta rättsliga åtgärder) om hon bedriver den verksamhet hon ska senast den 15:e mars. Hon som är utbränd har inte en chans att driva en verksamhet med en veckas varsel! Och vad händer med mig? Jag har inte fått besked, bara fått vetskap om att hon fått detta brev.Så nu känner jag inte alls för att åka dit.. Inte alls. Jag kommer att åka dit och skura och göra rent etc. Men det är ju ingen idé att jag sätter upp hyllor och tar dit fler möbler. Så nu står jag kanske plötsligt utan kontor. Och var ska jag göra av alla möbler och grejer? Vi bor i en 1½ utan förråd... Jag har ingen lust med någonting. Idag när allt skulle bli ljuvligt. Och all den tid jag lagt ner på renovering trots att jag egentligen inte haft tid...
  • Cantaton

Ja, det måste ju ligga hos henne, eftersom jag ställde frågor för att försäkra mig. Jag har dock ingen aning om vad som verkligen står i hennes kontrakt.

Det är stor skillnad på våra verksamheter. Hon hade en second hand-butik för barnkläder medan jag ju driver ett produktionsbolag.

Jag sa till henne att hon kanske kunde försöka få det så att jag får stå på kontraktet, men grejen är ju den att hon vill ha lokalen sedan igen för att driva sin verksamhet när hon mår bättre (kan ta ett par år), så hon är väl lite osäker på det. Men hon såg det väl som ett alternativ. Hon ska prata med föreningen idag, sedan skulle hon komma in till mig i eftermiddag.

Jag har ordning på alla papper, så visst kan jag visa om de undrar. Men just nu vet jag ju ingenting

Tack för kramarna.

Ninnispinnis skrev 2009-03-05 10:06:58 följande:
    Men FY Cantaton! Så får det väl inte gå till? Är det hon som har missat att försäkra sig om att du och din verksamhet kan husera där? Är det extremt stor skillnad på hennes tidigare verksamhet och din? Annars kanske du kan förklara för dem vad du gör och vilka planer du har, och visa att du har ekonomin på plats? Du verkar ju vara väldigt organiserad och ambitiös, det ser de garanterat också. Varför skulle de då hindra dig från att hyra in dig där?*skickar en stoooooor styrkekram*
  • passionsblomman

Åh, vad dryyyygt Cantaton! Nu ska jag hålla tummen hela dan för att detta ska ordna upp sig till din fördel (hoppas du får lokalen för dig SJÄLV!!!!)

• Ninnispinnis

Cantaton, om alternativet är att hon blir vräkt så kan hon ju lika gärna överlåta kontraktet till dig? Föreningen borde ju tycka det är smidigt om du tar över, då slipper de ju hitta någon ny som ska hyra...

*håller alla två tummarna och alla 10 tårna*

• Cantaton

Jo, man tycker ju det.

Att hitta en ny hyresgäst har de nog dock inte problem med, för det kommer in folk var och varannan vecka och vill ha lokalen.

Får se om jag vet något mer i eftermiddag. Kanske borde ta och åka dit strax..

Ninnispinnis skrev 2009-03-05 10:39:47 följande:
    Cantaton, om alternativet är att hon blir vräkt så kan hon ju lika gärna överlåta kontraktet till dig? Föreningen borde ju tycka det är smidigt om du tar över, då slipper de ju hitta någon ny som ska hyra...*håller alla två tummarna och alla 10 tårna*
  • Mrs D to be

fyy va jobbigt canton! men jag håller med ninni borde inte du kunna överta den?? dock är det ju sthlm och folk där uppe (helt grundat på min egna ovetenskapliga ertafrenhet) är ganksa känslokalla sådär!!
    Jag har varit hos optikern idag för att få intyg till övningskörning. så kollade jag min syn samtidigt och jag har fått hem provglasögon... så nu ska jag använda dem så mycket som möjligt och skaffa egna om jag tycker att de hjälper. och det tycker jag verkligen att de gör.. jag ser ju annars med och så men det berodde tydligen på att jag var så ung så att mina ögon orkade kompensera. men va svårt det vara att skriva på tangentbordet med glasögonen :P hihi men men jag lär mig vell det också så småningom.

• Pumpkin

Hej tjejer!

Fy så hemskt Cantaton! Förstår att det måste kännas förjäkligt. Hoppas allt reder upp sig på bästa sätt för dig *håller tummarna stenhårt*

Här sitter jag i soffan och har massor att göra, men får inte ändan ur soffan liksom. Skulle behöva städa och jag vill scrappa lite, men ändå sitter jag här *suck*

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!