• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Jag har hållit på med det sedan i fredags. Det finns hur mååånga orkestrar som helst. Men nyss fick jag ett jättefint mail tillbaka av någon som verkligen ville hjälpa till att sprida - på forum där han är medlem, till andra orkestrar och anordna masterclasses. I sådana stunder känns det värt det

Men just så där att det tar mig flera dagar att ens skicka ut till alla orkestrar gör att det blir väldigt jobbigt när folk svarar. Jag hinner liksom inte med att följa upp samtidigt! Men jag försöker åtminstone svara på mailen när de kommer, sedan stjärnmarkerar jag dem för att jag måste ta itu med dem senare.

passionsblomman skrev 2009-03-04 11:33:02 följande:
    Ja, det lät segt! Det är duktigt att göra de seeega sakerna!Hejja hejja!
  • passionsblomman

Ja, det är ju jätteduktigt! Du verkar ha sån energi för det du gör!Det ska du vara stolt över!

Cantaton skrev 2009-03-04 12:05:19 följande:
    Jag har hållit på med det sedan i fredags. Det finns hur mååånga orkestrar som helst. Men nyss fick jag ett jättefint mail tillbaka av någon som verkligen ville hjälpa till att sprida - på forum där han är medlem, till andra orkestrar och anordna masterclasses. I sådana stunder känns det värt det Men just så där att det tar mig flera dagar att ens skicka ut till alla orkestrar gör att det blir väldigt jobbigt när folk svarar. Jag hinner liksom inte med att följa upp samtidigt! Men jag försöker åtminstone svara på mailen när de kommer, sedan stjärnmarkerar jag dem för att jag måste ta itu med dem senare.
  • Cantaton

Ärligt talat känner jag mig rätt energilös eftersom jag har varit så trött. Men jag får en sådan drivkraft av att vilja hjälpa till. Så det går ändå liksom. Det blir väl en typ av energi. Och nu har jag skrivit en miljard mail på engelska (vilket jag var livrädd för för en vecka sedan o bad vänner kontrollera varenda mening). Så det finns en energi i att veta att jag utvecklas som både människa och företagare också.

passionsblomman skrev 2009-03-04 12:07:13 följande:
    Ja, det är ju jätteduktigt! Du verkar ha sån energi för det du gör!Det ska du vara stolt över!
  • Mrs D to be

hej brudar!! nu ska jag och jobba men jag var ju tvungen att titta in hät först!! Hejja mikkis!! du kommer lätt att få det.. vem vill inte anställa ett energiknippe som du??
    Jag har förästen cravings med jaf motstod en biskvi igår men idag vet i ... om jag kan motstå det idag.. jaja puuss åå kram på er!

• passionsblomman

Ja, det är ju det man gör...jag vet vad du menar. Jag komer att bli sjäv om min företagsuppstart och jag är dörädd för an massa saker jag inte vet och kan, så nu ligger utmaningen fr mig i att lära mig...Jag vill gå lite kurser i företagsekonomi och sådant, för jag vill ha lite koll på vad jag ger mig in i INNAN jag ger mig in!

Cantaton skrev 2009-03-04 12:14:27 följande:
    Ärligt talat känner jag mig rätt energilös eftersom jag har varit så trött. Men jag får en sådan drivkraft av att vilja hjälpa till. Så det går ändå liksom. Det blir väl en typ av energi. Och nu har jag skrivit en miljard mail på engelska (vilket jag var livrädd för för en vecka sedan o bad vänner kontrollera varenda mening). Så det finns en energi i att veta att jag utvecklas som både människa och företagare också.
  • Cantaton

Vill din kollega/kompis (?) inte längre vara med och starta?

Det är klokt att läsa lite i förväg. Säg till om du behöver hjälp med något! Jag har ju både startat företag och är utbildad företagsekonom

passionsblomman skrev 2009-03-04 12:27:25 följande:
    Ja, det är ju det man gör...jag vet vad du menar. Jag komer att bli sjäv om min företagsuppstart och jag är dörädd för an massa saker jag inte vet och kan, så nu ligger utmaningen fr mig i att lära mig...Jag vill gå lite kurser i företagsekonomi och sådant, för jag vill ha lite koll på vad jag ger mig in i INNAN jag ger mig in!
  • passionsblomman

Ja, det blir bara jag, för vi vill nog lite olika saker med våra olika företag-hon HAR ju redan sin firma, och jag vill satsa på lite mer framåt i tiden och hade vi slagit oss ihop hade hon ju visat och lärt mig eftesom, men nu när det blir jag själv så vill jag ju såklart kunna ro båten så att säga!

Just företagsekonomi och även marknadsföring känns liksom primärt. Jag håller på att vänta på att få reda på hur af kan backa upp, eftersom jag ju fick sparken från förra så är det ju bra om man kan få lite starthjälp utan att behöva ta studielån och så. De har skickat papper om en träff nästa torsdag.

Jag kommer säkert att ha tusen frågor framöver...

Cantaton skrev 2009-03-04 12:31:21 följande:
    Vill din kollega/kompis (?) inte längre vara med och starta?Det är klokt att läsa lite i förväg. Säg till om du behöver hjälp med något! Jag har ju både startat företag och är utbildad företagsekonom
  • Hvidbrud

Passion: vad roligt att det börjar ta fart! heja dig! Bra idé att ta kurser först. jag har impoviserat i tidens löp och ibland gör det en galen när man inte fattar vad skattemyndigheterna ber om... Men kul är det i alla fall!

Mikis: vad gulligt av dig att vilja ta mitt pass idag! Men nu är jag mer än halvvägs Skönt. ingen klient får mer än vad som krävs idag... Lite fuskbehandlinga, men de blir ju nöjda ialla fall... bara jag som har höga krav. elletr så vågar de inte säga annat även om de ser helt rosiga ut när de kommer ut!

Cantaton; jag tror jag har missat varför du skriver till england? nyfiken

ingenjören: blä för glukostest! det är jag glad för att slippa!

Ninnis: tur för din kolega att de har en sån superstar pippi till att hjälpa med möblerna. hoppas att det blir fint!

• passionsblomman

Nja, fart och fart...det här kommer nog ta sin tid, och faktiskt tycker jag det kan få göra det också, för de är ju inte småsaker man ger sig in på. Stressen är mest de där tusen jobb-breven man också borde hålla på att skicka...Men låter de mig istället gå kurser och så för att kunna sköta mig själv sedan, så vor det skitkul.

Under tiden jag går dem kan jag passa på att vara gravid också. ÄR inte det en strålande plan!!!

Hvidbrud skrev 2009-03-04 14:04:15 följande:
    Passion: vad roligt att det börjar ta fart! heja dig! Bra idé att ta kurser först. jag har impoviserat i tidens löp och ibland gör det en galen när man inte fattar vad skattemyndigheterna ber om... Men kul är det i alla fall!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!