• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • passionsblomman

Nu är jag här igen! *svettas och flåsar*
    45 minuter gick jag, MED stavarna.
    Har någon ett råd vad man ska göra när man får som kramp framme längs smalbenen? Jag får skitont och sedan gör det onte i flera dagar, ibland blir jag alldeles halt.
    Jag måste nog försöka skrapa ihop pengar till sånna där massajskor...

Mikis: i tanttråden kallar vi det "full tupp", jo för även en Passionsblomma slinter lite hit och dit på tangenterna.
    Hur gör man förresten sådan där detox som du pratade om?

• MV85

Passionsblomman: Skaffa bättre stötdämpande skor och sluta gå på asfalten! Det är dina benhinnor som säger ifrån och det enda du kan göra är att motverka det med riktigt bra skor och att gå på mjukt underlag... *tröstkram*

• passionsblomman

Ja, jag veeeet ju det, *förbannar isen som tvingar mig att ha vinterkängorna*
    När det blir vårigare, då går jag långa sträckor av mina rundor inne i skogen, det är underbart!
    Nu MÅSTE jag gå på Oljegrusvägen här, och här och var är det verkligen isigt.

Nu är jag iallafall värd lite kaffe!

MV85 skrev 2009-03-03 15:05:56 följande:
    Passionsblomman: Skaffa bättre stötdämpande skor och sluta gå på asfalten! Det är dina benhinnor som säger ifrån och det enda du kan göra är att motverka det med riktigt bra skor och att gå på mjukt underlag... *tröstkram*
  • MV85

Nu är du helt klart värd kaffe! Det är rätt!
    Passa dina ben när det är isigt o jävligt ute.. De gillar inte dina vinterkängor...

• Hvidbrud

Ja!! Restaurant mys! *sitterbänkadmedservettennedstoppadikragenochhändernaknutnaombestikken*

VAr inne och skulle ta blodprver idag pga blodproppar i familjen.. Då var där en läkarstuderande som undreade om han fick pröva göra ultraljud igen. JA sa vi så idag har jag sett lillpysen vinka och sptattla och toka sig! Så himla gullig! Sen fick maken också pröva! Hi hi!

Försöker leta lägenhet nu, utöver hus.. Snart är det kriis! 2 mån till vi ska flytta!

Krya på er alla stackars sjuklingar! Glöm inte ta era vitaminer och dricka vatten!

Passionsblomman: MV85 har rätt! Men du kan sträcka ut i muskeln genom att sätta foten ca 2dm bakom(men bevid) den andra foten, böja i knäet, oh sätta ovansidan av tårna (främst stortån) i golvet och sen sträcka ut liite i knäet så det blir mer press. det ska kännas i skenbensmuskeln (och lite i tån).

• Hvidbrud

Ja!! Restaurant mys! *sitterbänkadmedservettennedstoppadikragenochhändernaknutnaombestikken*

VAr inne och skulle ta blodprver idag pga blodproppar i familjen.. Då var där en läkarstuderande som undreade om han fick pröva göra ultraljud igen. JA sa vi så idag har jag sett lillpysen vinka och sptattla och toka sig! Så himla gullig! Sen fick maken också pröva! Hi hi!

Försöker leta lägenhet nu, utöver hus.. Snart är det kriis! 2 mån till vi ska flytta!

Krya på er alla stackars sjuklingar! Glöm inte ta era vitaminer och dricka vatten!

Passionsblomman: MV85 har rätt! Men du kan sträcka ut i muskeln genom att sätta foten ca 2dm bakom(men bevid) den andra foten, böja i knäet, oh sätta ovansidan av tårna (främst stortån) i golvet och sen sträcka ut liite i knäet så det blir mer press. det ska kännas i skenbensmuskeln (och lite i tån).

• Cantaton

Liksom MV85 skriver, låter det som benhinnorna. Jag fick jätteont i somras när jag "sprang runt" i hårda skor på asfalt i en hel vecka. Tidigare hade jag också ont när jag tränade, men korrigerar detta med specialgjorda skoinlägg.

Men gå på grusvägar! Se till att du har bra skor.

passionsblomman skrev 2009-03-03 15:03:25 följande:
    Nu är jag här igen! *svettas och flåsar*45 minuter gick jag, MED stavarna.Har någon ett råd vad man ska göra när man får som kramp framme längs smalbenen? Jag får skitont och sedan gör det onte i flera dagar, ibland blir jag alldeles halt.Jag måste nog försöka skrapa ihop pengar till sånna där massajskor...Mikis: i tanttråden kallar vi det "full tupp", jo för även en Passionsblomma slinter lite hit och dit på tangenterna.Hur gör man förresten sådan där detox som du pratade om?
  • passionsblomman

*väntar ivrigt på attmin a-kassa ska komma så jag kan köpa nya skor*

Jag får jämt så här med benhinnorna...det är ingé kul alls faktiskt. Jag som vill komma igång med mina stavningar ordentligt...

Cantaton skrev 2009-03-03 15:44:58 följande:
    Liksom MV85 skriver, låter det som benhinnorna. Jag fick jätteont i somras när jag "sprang runt" i hårda skor på asfalt i en hel vecka. Tidigare hade jag också ont när jag tränade, men korrigerar detta med specialgjorda skoinlägg.Men gå på grusvägar! Se till att du har bra skor.
  • MV85
    passionsblomman skrev 2009-03-03 15:52:14 följande:
    *väntar ivrigt på attmin a-kassa ska komma så jag kan köpa nya skor*Jag får jämt så här med benhinnorna...det är ingé kul alls faktiskt. Jag som vill komma igång med mina stavningar ordentligt...
    Nej, det är inge kul... har själv problem med mina bara av att gå i affärer en dag eller så, så jag vet hur det är... Bra skor är dyra, men värda varje krona i längden!
  • passionsblomman

Det patetiska är att jag köpte bra i våras, och de var bra studs i , men dem får jag BLÅSOR av istället...

Det märker man ju inte när man provar dem i affären. jag vill ha såna där asdyra masaiskor, vad det nu förkortas MBT? men det har man ju INTE råd att det blir fel med...

MV85 skrev 2009-03-03 15:54:21 följande:
    Nej, det är inge kul... har själv problem med mina bara av att gå i affärer en dag eller så, så jag vet hur det är... Bra skor är dyra, men värda varje krona i längden!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!