• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Jag har jätteont i halsen och är snuvig... men influensan jag hade under hela januari har liksom fortfarande inte gått ur kroppen.. Har haft ont i halsen (olika mkt) hela året hittills och snuvan kommer och går. Just nu är jag ovanligt snuvig. Tröttheten har också varierat, men nu är det värre igen. Och doktorerna säger bara att det är influensa och att den måste väntas ut.

Ninnispinnis skrev 2009-03-02 11:21:07 följande:
    Usch då! Är du sjuk?
  • Pumpkin

Ninnis: Ja, det är tråkigt. Men jag kan ju trots allt se flera fördelar med det - BT hela dagarna (som att det vore något ovanligt ), bli ompysslad av maken när han kommer hem, titta på dåliga dramaserier/såpoperor/övriga program på dagtid... Tja, det finns en hel del Det negativa är väl att man känner sig så ömklig och att man inte kan andas på nätterna

Nu fick jag precis mer information om mitt jobb på Plantagen också, så nu längtar jag efter att sätta igång där. Har precis fyllt i min tillgänglighet på bemanningsföretagets hemsida, jag tror de blir mycket nöjda

Cantaton: Usch, det är skitjobbigt när det biter sig fast sådär! Jag har haft ont i halsen i drygt en månad, och tycker bara det är jättejobbigt.

• Ninnispinnis

Har också haft ont i halsen till och från i någon månad. Det försvinner inte, men bryter inte riktigt ut heller. Oerhört irriterande! Min man har dock fått halsfluss, så vi får väl se om jag klarar mig från att bli smittad...

• ingenjörsbruden

Dessa jäkla virus o baciller...man blir ju så ARG på dem!!!

Ska def gå o köpa en kudde på Hemtex.....är så sjukt trött nu så jag skulle kunna somna på fläcken.... zzzzzz

Iofs KAN man bli trött av graviditeten....men det står överallt att i v 12- så brukar man känna sig piggare o så....precis tvärtom för mig......

O mina trapetsiusmuskler är så sjukt hårda så jag aktivt funderar på att bege mig ut i Lund för att jaga rätt på Hvidis!!!

Nåja...ska inte klaga! Har ju jobb, bebbe i magen o förhoppningsvis ett hus till årsskiftet!

Skulle förresten få besked från banken i torsdags ang lån....men de har inte hört av sig....dåligt eller?!

SUCK! De känns så motsträviga!!!

Men nu ska jag inte gnälla mer....det känns fakiskt mkt bättre redan....förutom tröttheten!

• ingenjörsbruden

Hallå???

Är alla upptagna eller sjuka?!

Måste bara skriva att idag känns det att det är lite vår i luften....

Pumpkin: Va roligt med plant-jobbet!

Hoppas att Pumpkin, Ninnis o Cantaton mår bättre idag!!!
    *skickarenmassakryapåsigkramar*

Har glömt skriva.....hade ett tokutbrott på maken i söndags!!!
    Med betoning på TOKutbrott!!
    Blev så arg så att tårar o hormoner stod i kaskader runt mig!!
    O visst....jag överreagerade....men ibland är han som en elefant i ett glashus....väldigt söt men klumpig!!
    Jag satt o gjorde ett worddok med text foton på de olika sorters kakel o klinker som vi hade fastnat för.....o så sätter han sig sidan om o säger var jag ska klicka o vilka knappar jag ska trycka på!!!! Gillar inte i vanliga fall att någon tittar över axeln o säger vad man ska göra.....jag vill göra på mitt vis....så klart fick jag ett TOKSPEL på honom....slog i dörrar o smällde med köksluckor mm *hahhaahaa* O så fattade han INTE att han skulle förpassa sig till någon annan del av lgh så att JAG kunde göra klart worddok själv!!! Så jag höll på o var förbannad i en halvtimme innan jag kom på att han inte fattade vad jag ville....så jag fick uttryckligen be honom att låta mig göra dokumentet ifred! Suck....finns det ingen kurs för män där de får lära sig lite tankeläsning?!

Kan skratta åt det idag....men jisses så arg jag var......
    Har ju känt att maken har gjort ALLT på vårt hus o att jag inte fått/kunnat/hunnit göra någonting...

Hoppas att allt är bra med alla godingar här inne!

• MV85
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-03 13:23:32 följande:
    Hallå???Är alla upptagna eller sjuka?!
    Inte jag... Varit borta lite granna i slutet på förra veckan för jag hade så långa dagar då o sedan har jag just nu en liten depp.. Vet inte riktigt varför, men det har jag.. så är inte så bra på att uttrycka glädje just nu så då sitter jag bara lite i bakgrunden istället...

Ditt raseriutbrott förstår jag... Jag får dem oxå... utan att vara gravid Räcker med PMS här...
    Har dock börjat med multivitaminer och mineraler med nattljusolja i och komplement av b6 så får vi se om det blir bättre... har jag tur funkar det mot min deppighet oxå...
  • Ninnispinnis

Jamen VAD HÄNDE med den däringa maskinen du skulle uppfinna, Ingenjören?! *och t-shirt på köpet...*

• passionsblomman

JA!!! Ropen skalla: Maskin åt oss alla!

Förresten MV85, får man väl må som man mår här? Gú jag har gnällt och lipat i flera dar överallt! Då behöver jag ju er andra MEST nästan ju!

Inte dra diig undan och deppa ensam!

Var är förresten Mikis? Har jag missat ngn resa nu känner jag...

• MV85

passionsblomman vad du är söt *krama*
    Har en förmåga att alltid dra mig undan o deppa när jag blir såhär.. drar mig undan från familj och vänner... m2b... alla! Lyckligtvis har jag dock folk som inte låter mig komma undan med det helt så blir inte helt isolerad i alla fall... även om jag ibland önskar jag kunde få bli det... någon dag i alla fall..

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!