• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Ninnispinnis

"Om du tycker om att styrketräna kan du även fortsätta med det under graviditeten, fast med lättare vikter. Styrketräning under graviditeten innebär inte att du ska öka din muskelstyrka utan behålla den du redan har. Var försiktig med att träna magmusklerna eftersom de förändras under graviditeten. Rådfråga gärna en diplomerad träningsinstruktör innan du börjar träna."

www.vardguiden.se/templates/Article.aspx

"Satsa också på träning för hållningsmuskulaturen för att minska eventuella problem orsakade av din tillfälliga överrörlighet. Starka rygg- och magmuskler kan förhindra ryggbesvär och minska risken att du översvankar och tappar balansen när din mage blir stor och tung. Successivt förändras tyngdpunkten då magen växer och det går naturligtvis inte att förebygga. Men du kan se till att förändringen inte leder till dålig hållning, värk eller felaktiga rörelser i vardag eller träning."

www.gravid.se/34_motion/riskfri.htm

• passionsblomman

Skiiiiiit! Jag KAN inte gå min promenad fast jag gick ut och skulle ta vara på sole och allt. Det gör så ont i ffa ena smalbenet att jag knappt kunde gå hem igen..

Fy vad ledsen jag blir! Nu har jag ju ändå mina bättre skor och så, men det går inte ändå.

• Hvidbrud

Tack ninnis! Magmusklerna har redan börjat ändras, men det är nog mest för att jag inte använder dem för att hålla magen platt längre.. LÆite lagom träning låter ju förnuftigt. inga pippipass för mig inte! men ja mste ju ha kvar lite muskler för att kunna få ut den.

Ninnispinnis skrev 2009-03-05 14:47:46 följande:
    Hvidis, har faktiskt hört att man ska vara försiktig med att träna magmusklerna när man är gravid... vänta ska jag se om jag hittar länken...*springer ut i cyberrymden och letar*
    Passion: Nej! gud vad tråkigt! Inte träna med inflamatin i musklerna! Du får göra mag oh rygg träning i stället, eller cykla kanske?
  • passionsblomman
    Jag har ingen cykel....så det får väl läka lite då, för jag skojar inte-helt omöjligt att gå ordentligt! Jag vill bara börja grina(som INTE är skratta ovanför skåne )när jag ska sätta i foten. Bajs!
    Hvidbrud skrev 2009-03-05 15:11:47 följande:
    Tack ninnis! Magmusklerna har redan börjat ändras, men det är nog mest för att jag inte använder dem för att hålla magen platt längre.. LÆite lagom träning låter ju förnuftigt. inga pippipass för mig inte! men ja mste ju ha kvar lite muskler för att kunna få ut den.
    Passion: Nej! gud vad tråkigt! Inte träna med inflamatin i musklerna! Du får göra mag oh rygg träning i stället, eller cykla kanske?
  • Cantaton

blomman, låt benen vila ett tag. Vänta någon vecka. Sedan kanske du ska börja med något så snällt som simning istället?

• passionsblomman

Jo, jag får ju lov att vila behinnorna det är inte första ggn det blir så här. Men sedan ska jag jäklaridet GÅ, för det var perfekt förra våren och jag behöver att det är nära och enkelt, för vi bor så ute på landet, att åka iväg inte blir rimligt. Dessutom är det billigt (om man bortser får de där skorna Mikis har som ajg vill ha också...)Plus att halva greje är att det är utomhus, med alla fördelar det har för hälsan.
    Typiskt bara, att nu när jag skulle upp ur soffan så ska det bli så istället...

Cantaton skrev 2009-03-05 15:38:24 följande:
    blomman, låt benen vila ett tag. Vänta någon vecka. Sedan kanske du ska börja med något så snällt som simning istället?
  • Hvidbrud

*kommermedslankbullarochvarmchokladtilldigdärduliggerochvilarsådublirhelochfriskibenensnabbt*

• Cantaton

Ah, trist. Jo, det finns ju många fördelar med att promenera Kanske det jag skulle ha gjort senaste halvtimman. Jag har inte lust med någonting, så jag bara sitter här och VÄNTAR. Nu borde hon komma inom en kvart.. Åh, jag känner mig så ensam och ledsen just nu.

• Hvidbrud

Bakade förresten ett sånt shake and bake bröd igår. Guuud vad hgott det var!! glömde bjuda er, så det gör jag nu! vassegoa!

• passionsblomman

Inte ensam alls! Vi är här allihop och hejjar på dig ju!!!

*tar en brödbit tacksåmycket hvidis!*

Cantaton skrev 2009-03-05 15:46:36 följande:
    Ah, trist. Jo, det finns ju många fördelar med att promenera Kanske det jag skulle ha gjort senaste halvtimman. Jag har inte lust med någonting, så jag bara sitter här och VÄNTAR. Nu borde hon komma inom en kvart.. Åh, jag känner mig så ensam och ledsen just nu.
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!