• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Ninnispinnis

Hvidis, du vet att det är drygt 7 månader sedan du gifte dig va...?

• Cantaton

Mm, jag börjar verkligen känna av det själv...
    Är väldigt vaksam på kroppens signaler just nu. Därför började jag inte jobba förrän efter lunch igår. Och när jag väl jobbade var det väldigt lågintensivt. Idag jobbar jag hemifrån och har nyss varit ute på en timlång promenad med en kompis.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-27 13:15:34 följande:
    *ASG* Vi måste ha kört soffa!!! *brrrrrmmmm* Mikis: Men va härligt att ha kommit så långt! Blir så glad när jag hör det!!! *jippijippiskuttarrunt*Cantaton: Du har verkligen ett fullspäckat schema!!! Var rädd om dig bara!! Hvidis: Vilken sänkning!! Ibland är det bra med hormoner i kroppen! Nuuuu ringde maken....*hmpf* Bakfull som en alika....(oväntat)....*hmpf igen*....blir lite irriterad...nåja....han är på väg hem iallafall.
  • Hvidbrud

En klientavlysning till!!! Suck! Det här blir man inte rik på!
    Men maken är ledig och just nu är han på väg hit för att massera MIG! Åh! Min älskling!!!

• Ninnispinnis

Lyxigt!

Hvidbrud skrev 2009-02-27 14:40:43 följande:
    En klientavlysning till!!! Suck! Det här blir man inte rik på!Men maken är ledig och just nu är han på väg hit för att massera MIG! Åh! Min älskling!!!
  • Hvidbrud

Ja visst! Jätte lyxigt käns det! Och jag har specialbrix med hål för bröst och mage så det ska bli skönt att bara kunna ligga på magen utan att det gör ont! Hi hi!!

• Cantaton

Eller hur. Det funkar ju inte riktigt i din bransch, men i mitt fall brukar jag fakturera en tredjedel av beloppet i förväg, vilket inte återfås om de avbokar, eftersom jag ju bokar upp dagen och därmed inte kan ta några andra bokningar... Ingen har misstyckt hittills.

Hvidbrud skrev 2009-02-27 14:40:43 följande:
    En klientavlysning till!!! Suck! Det här blir man inte rik på!Men maken är ledig och just nu är han på väg hit för att massera MIG! Åh! Min älskling!!!
  • MV85
    Cantaton skrev 2009-02-27 15:10:47 följande:
    Eller hur. Det funkar ju inte riktigt i din bransch, men i mitt fall brukar jag fakturera en tredjedel av beloppet i förväg, vilket inte återfås om de avbokar, eftersom jag ju bokar upp dagen och därmed inte kan ta några andra bokningar... Ingen har misstyckt hittills.
    Många frisörer och liknande här i stan begär faktiskt halva kostnaden om man inte avbokar minst 2 timmar innan, en del kräver till och med att man ska avboka dagen innan...
    Min naprapat kräver 2 timmar innan för att man inte ska behöva betala - annars får man betala hela kostnaden...
    På så sätt hinner de oftast få in nya kunder på de tiderna o få in pengar ändå..
  • Cantaton

Mm, det kan jag tänka mig. Det är dock väldigt sällan ett brudpar kommer och bokar solist dagen innan bröllopet, så det funkar inte riktigt för mig

MV85 skrev 2009-02-27 15:15:02 följande:
    Många frisörer och liknande här i stan begär faktiskt halva kostnaden om man inte avbokar minst 2 timmar innan, en del kräver till och med att man ska avboka dagen innan... Min naprapat kräver 2 timmar innan för att man inte ska behöva betala - annars får man betala hela kostnaden...På så sätt hinner de oftast få in nya kunder på de tiderna o få in pengar ändå..
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-27 13:25:34 följande:
    Så får du spela hårdrock hela kvällen... så blir du populär.Ska till Lund på Söndag. Hälsa på min bästis, visa magen och snacka skit. Åh vad jag längtar efter henne! Och hennes underbara dotter. Ska sova över och ligga och snacka hela natten och äta sushi på Zen. Behöver klippa mig (jätte mycket behöver jag det. Har ine klipt mig sen innan brölloppet. Ärligt!) Någon som har en bra frisör i Lund??Kunden kom inte så jag har ätit typ ett halvt bröd med dansk ost. Mmmm luktar gott i hela lokalen nu... (något Ingenjörens man säkert skulle uppskatta just nu... he he)
    Åhhh då ska jag tänka extra mkt på dig på söndag! Lund är ju så nära!
    Åt ju sushi fr Zen för ett tag sen....o beställde mammaanpassat....så jag fick med räkor o konc.tonfisk....blidde lite ledsen....ville ju eg känna lax-smaken...menmen.
    Frågade faktiskt killen som svarade när jag beställde om deras fisk hade varit frusen innan den anrättades....det hade den INTE för det var FÄRSK lax!
    Men ärligt...blommis...var det inte du som sa det att sushi fisk ALLTID skulle ha varit frusen innan den fick serveras som mat?!

Snett-mitt emot stationen ligger en salong som har dropp in o även skönhetsbehandlignar, massage osv. Vet iallafall en tjej som fick sin bruduppsättning där pluss att hon klipper sig där o är jättenöjd....Tokoyo Makeover....ligger nästan på hörnan mot Bantorget.

Surt när folk inte kan boka av i tid. Dålig stil!
    Gulligt av maken som kommer o ger dig massage!

Maken är äntligen hemma nu....han var VÄLDIGT efterlängtad! *hehehehe*
    O misstänker osså att han INTE skulle uppskattat ost doften!!

Cantaton: Åhh det är så härligt att bege sig upp på timmlånga prom mitt på dagen! Man får sån energikick!

Hvidis: Skulle lätt kunna tänka mig att låna den britsen någon natt....hade varit så skönt att få sova på magen!!!
  • Ninnispinnis

Jag har varit på Tokyo Makeover och gjort sminkning på en tjejkväll! De var duktiga, men jag vet inte om jag hade valt festsminkningen med grön (och då menar jag grön) ögonskugga själv...

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!